2020-04-01, 14:58
Medlem
Tegnell är den nya Bagdad Bob
Citera
Medlem
Coronamans avatar
257 dödsfall nu inrapporterade

Senaste dödsfallen rör ett i Region Örebro, ett i Dalarna och två i Kalmar.

5008 coronafall i Sverige totalt.

...................

Tidigare idag, kl 14.10:
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaman
253 döda i Sverige och 149 i Stockholm - det senaste inrapporterade dödsfallet i Stockholm.

5000 fall i Sverige.

394 IVA-fall totalt i landet.
Senast redigerad av Coronaman 2020-04-01 kl. 15:03.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Har vi verkligen 56 döda på ett dygn? Eller är det nya fall man hittat för ett par dagar sedan?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Precis, jag såg den presskonferensen igår. Reagerade också på det, de sa att "UK bara har 8000 respiratorer". Om vi hade så många, räknat per capita så skulle vi vara jääääävligt glada.

Sverige är helt fucked up. Minst sjukvårdskapacitet i hela den utvecklade världen, och inga som helst åtgärder vidtagna för att försöka bromsa upp kurvan.

Det är kört,försökt varna i månader.
Kolla utländsk media inte bara svensk!
Citera
2020-04-01, 14:59
Medlem
Jon.Holmss avatar
Journalister verkar vara ett korkat släkte.

Under pressträffarna så håller alla avståndet till varandra, men när det är dags för intervjuer utomhus så tränger alla ihop sig som packade sillar vid utgången.

Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her er informasjon om Danmark oppdatert 1. april, et stykke ned i artikkelen.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/72-personer-med-coronasmitte-er-nu-doede-i-danmark

Tack för infon!

Hur är stämningen i Danmark? Vad tror era experter om dödstalen? Oro över att det kommer att öka snabbt?
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Harvardrapporterna haglar!

Nya triumfer för Sankt Anders!

Vänta. Är källan Aftonbladet, och de skriver att rapporten "kan" ge honom rätt. Då kanske man bör läsa rapporten i detalj för att se om det faktiskt stämmer eller är en rökbomb av Aftonbladet. Rätt intuitivt så har hans strategi inte fungerat. Trenden i Sverige följer nästan Italiens om man tittar på antalet döda i relation till olika faktorer.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Anders Tegnell kommer att bli en av Sveriges kändaste personer under 2000-talet. Utan tvekan. Hans extremt märkliga svar på alla frågor, det är fullständigt bisarrt.

Nu fick han frågan om vad han tycker om att sjukhuspersonal i Stockholm och nu även Kalmar sjukhus blivit smittade av corona:
Tegnell: Siffrorna är så små, så det är inte ens relevant att kommentera så små siffror.

Som jag skrev i mitt förra inlägg, de svarar utan att egentligen säga något.
Som frågorna om skyddsutrustning, kortärmat m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Folkhälsomyndighetens råd som gäller till 31 december slår undan benen för hela svenska idrottsrörelsen

Slår undan mycket annat också.
Tänkte på det där med datumet jag också. Undrar om folk reagerade på det. Många människor verkar tro att det snart är över.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Precis, jag såg den presskonferensen igår. Reagerade också på det, de sa att "UK bara har 8000 respiratorer". Om vi hade så många, räknat per capita så skulle vi vara jääääävligt glada.

Sverige är helt fucked up. Minst sjukvårdskapacitet i hela den utvecklade världen, och inga som helst åtgärder vidtagna för att försöka bromsa upp kurvan.
Men sjukvårdskapaciteten utökas väl successivt? Både i UK och Sverige. Och säg inte att inga åtgärder vidtagits.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jo det förstår jag. Vad har det med dödsstatistiken att göra?
Att de har varit slappa och inte tagit kraftiga restriktioner som vissa länder har gjort och då kommer det att sluta att folk dör hemma.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Sitter och lyssnar på gårdagens presskonferens från USA och där kläcker Dr. Brix ur sig lite småchockat:

"Vi oroar oss för grupper runt hela jordklotet. Jag menar, jag vet inte om ni hört rapporterna från imorse men det finns 8000 respiratorer i UK. Om du översätter det till USA så är det som om USA skulle ha mindre än 40000 respiratorer. Vi har fem gånger så många..."

Sverige har 600 med 200 på ingång.
Trump har med en krigslag tvingat det motsträviga General Motors att tillverka ventilatorer.
"De vi inte behöver kan vi hjälpa övriga världen med" säger han.
Ford var frivilliga och med på tåget från dag ett!
Citera
2020-04-01, 15:00
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Sluta snacka din jävla skit. Hoppas du mister ngn i din närhet så du kan tacka tegnell.
Dödsfall kommer ske, vare sig i din eller min eller andras närhet, det är en pandemi. Tegnell sköter sitt jobb utmärkt o har hindrat en än värre katastrof. Vi har en mkt duktig experpanel hos myndigheten o du tror väl inte ngn är osårbar i en pandemi.

Sammanhållning, avstånd o kunskap blir landets räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in