2020-04-01, 12:13
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
... Flosklerna från experterna är också höjdpunkter i programmet, som den där sexologen som i senaste avsnittet tycker att deltagarna måste jobba på den "dynamiska friktionen som får en relation att funka". Som flera varit inne på är det plågsamt att se det som utspelas...

Har dem någon endaste relevans när inte attraktionen finns?
- Nej.

Det här hade möjligtvis haft relevans i ett land med arrangerade äktenskap.
Citera
2020-04-01, 14:53
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Elina verkar inte riktigt klok, tyvärr.
Varför måste hon visa sin kropp hela tiden? Hon hinner inte stänga ytterdörren förrän brallor och tröja åker av...snälla

Vissa är och kommer förbli bekräftelsehoror
Jag som trodde att hennes kropp och uppvisningar var till för Albin
Citera
2020-04-01, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight

Albins vita otränade kropp skulle jag inte heller tänt på.
Citera
2020-04-01, 15:35
Avslutad
Citat:
Jag stör mig på hennes JAG!
Jag är så farlig och stark, farligt hår och tatueringar, jag är ingen prinsessa, jag är draken....
Citera
2020-04-01, 15:59
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag stör mig på hennes JAG!
Jag är så farlig och stark, farligt hår och tatueringar, jag är ingen prinsessa, jag är draken....

Ja, har en grov avsmak för folk som sätter sig själva i främsta rummet.
Gällande rostmacka, är jag som Albin. Andra först
Citera
2020-04-01, 16:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Albins vita otränade kropp skulle jag inte heller tänt på.

Tur att min karl inte ser ut så
Albin verkar jordnära och skön, är bara hans fru som MÅSTE visa upp sig så fort tillfälle ges.
Citera
2020-04-01, 16:17
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Förstår inte hur teamet bakom kan misslyckas så kapitalt gång på gång. Det är tydligt för alla vad folk vill ha, vad dom tänder på och vill ha bredvid sig. Det handlar primärt om lust. Ändå parar intersexuella och postmenstruella ihop folk!

Som sätts att resonera sig fram till kärlek. Det är plågsamt. Skam till redaktionen. Tittarna bevittnar hur genant det är. Byt ut den veke och den äldre kvinnan i val av partners för andra. Det är ju inte görligt.

Nu tycker jag att vi sett goda individer som hjälpt produktionen igenom eländet och om ni läser här vill jag säga att jag uppskattat deltagandet - av alla utom av den osympatiska svarta och den rosa.

Det kanske är avsnitt kvar men känner mig klar.

Jag är övertygad om att det är alldeles för få människor som söker till programmet, därför är de tvungna att göra kassa och i bästa fall halvkassa matchningar. De försöker nog göra det bästa av vad de har tillgång till, men vad hjälper det om urvalet är extremt snävt...
Citera
2020-04-01, 17:20
Avslutad
Citat:
Tur att min karl inte ser ut så
Albin verkar jordnära och skön, är bara hans fru som MÅSTE visa upp sig så fort tillfälle ges.
Albin kommer vinna många hjärtan.
Snäll, omtänksam, reko.
Citera
2020-04-01, 17:55
Medlem
Elina verkade bli väldigt stött över att Emil och Maxine är i "kaninfasen": hon pratade om "hyfs" och tunna väggar, och försökte bygga "ljudisolering" av kuddarna. Är hon månne sexuellt frustrerad? Med tanke på Elinas handfasta inställning till det mesta i livet undrar man ju varför hon inte bara sätter sig på Albin och ser till att få vad hon behöver?

Exponeringen av Elinas stjärt i varje avsnitt börjar förresten likna "fan service" . Någon i klippningen måste vara en seriös ass man.

Det slog mig också hur mycket snyggare (och manligare) Albin blev med utsläppt hår! Om han skippade sitt sunkiga vänsterkille-stuk och började köra med långt hår och snyggare kläder skulle han raka iväg rejält på utseende-skalan. Maxine borde göra en makeover på Albin!
Citera
2020-04-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag är inte konspiratoriskt lagd, men... efter att ha sett alla säsonger framstår det ganska så klart att produktionen medvetet har felmatchat par för att öka på underhållningsvärdet. Jag måste erkänna att denna typ av sadistisk doku-tv-drama också funkar. De väljer ut ett par som de matchar korrekt, och låter sedan de andra paren kämpa och förnedras.

Kan bara instämma. Det hela är inte bara idiotiskt men manipulation av människor, och jag vill egentligen inte titta, men har hittills inte kunnat låta bli.
Ett vanligt mönster tycks också vara att experterna oftast lägger skulden och ansvaret på killen, när det i de flesta fall i mina ögon är tjejen som beter sig så att killen skräms. T.ex. Emil och Maxine för ett avsnitt eller två sedan.
Citera
2020-04-01, 21:49
Medlem
Tycker årets deltagare framstår som trevligare än vad många i tidigare säsonger gjort. Framförallt Albin, Emil och Maxine verkar vara genuint sympatiska personer.

Tror på Emil och Maxine som par. De kanske inte kommer vara tillsammans resten av livet, men de kommer säkerligen få en bra relation som båda får växa mycket i, hur lång eller kort den än blir.

Till skillnad från vad många säger ser jag faktiskt potential i Albin och Elina, men tror att Elina har en del att jobba på för att vara med någon som Albin. Kanske handlar det om osäkerhet i sig själv och eller att vara i en relation, någon slags spärr hon i alla fall. Någon sådan verkar finnas hos Albin också, eller så är de i grund och botten såpass ointresserade av varandra (sexuellt) att det tar stopp för dem, men det är knappast hela problemet.
Hoppas på att Albin träffar någon som kan uppskatta honom och hans sätt att kommunicera på, någon han kan sväva iväg med. Tror att de båda skulle passa bättre med någon som är mer lik dem. Elina kan funkar säkert bra med någon som har ett liknande lugn som Albin, men det behöver nog ändå vara någon som också har ett tydligare språk och fler bollar i luften. Bara inte någon lika *extrem* som hon när det kommer till sådana saker.
Håller med i delar av Elina shitstormen (många är dock onödigt elaka), men hon är fan rätt uppfriskande. Tror problemet är att hon är dömande utan att nödvändigtvis vara någon fantastisk människokännare. Hon är säkert rak och tydlig emellanåt, men hon är även extremt känslostyrd. Hon får en uppfattning av hur folk är och förlitar sig för mycket på någon abstrakt bild av "vilken typ" av människa det är baserat på tidigare erfarenheter, utan att ge folk en genuin chans. Tror hon är mer socialt osäker än vad hon kanske ger skenet av, eller vad hon erkänner för sig själv.

Precis som någon nämnde tidigare tycker jag att Elahe faktiskt haft en del vettiga kommentarer på deras relation. Företagaren (?) är säkerligen snäll, men verkar ändå ha svårt att läsa av henne. Stel fysisk kontakt, tillgjorda kärleksfulla blickar etc. Tror inte nödvändigtvis det är "svennigheten" hon har problem med. Tror att hon kan uppskatta en känsligare man som kan sätta ord på sina känslor bättre än vad företagaren verkar vara kapabel till att göra, någon med ett inre liv som liknar hennes men som utseendemässigt har kraftigare, mer typiskt maskulina drag och en självklarhet över sig. Hon verkar vilja ha någon hon kan ha roligt med. Det är mest sannolikt hyfsat begränsat hur roligt hon och företagaren kan ha det tillsammans som par.
Citera
2020-04-02, 00:35
Medlem
Vilka av årets par har legat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här