2020-03-31, 21:43
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Elina är ju helt jävla störd!

Lika narcissistisk som Elahe ja.

Elina: "Alltså kolla vad jag är fucking queen över att skära avokado. Jag vill gifta mig med mig själv"

Medan Elahe och Evelina är helt uppfyllda av självgodhet, där de berömmer sig själva,
så sneglar de avundsjukt strax därefter Maxine och Emil istället där Maxime säger "Du är så jävla bra på det här!" till Emil. Kanske lite lättare att få till en relation när man släpper sitt självupptagna "jag" eller?
Citera
2020-03-31, 22:33
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Fan att man ska fastna för sånt här på teve alltså..

Men:
Tycker lite synd om Albin, som ju verkar genomgo och trygg i sig själv, att han matchas ihop med Elina, vars hela uppenbarelse skriker stark osäkerhet bakom en mur av "självständig och stark". Verkar hela tiden behöva hävda vad hon tycker om allt och upplevs rätt så oresonlig och utan någon större social förmåga. Har verkligen inte fattat varför hon ens vill ha en kille och vad för kille det skulle vara isf. Inte någon som Albin iaf.

Jacob och Elahe är inte ens från olika planeter, utan från helt olika solsystem. Dessutom helt utan "glöd", hela programmet verkar bara vara jobbigt för dem båda. Elahe faller nog mer för "badboys" och machokillar, även om hon gärna säger att hon vill ha något annat. Jacob tycker nog Elahe är sjukt snygg, men inte mer än så..

Emil och Maxime verkar fina ihop. Hejar stenhårt på dem
Citera
2020-03-31, 23:29
Medlem
Tjena, visst var det några förra säsongen som när de alla paren skulle ses så var det två som kände varandra? De hade typ legat? Vilka var det nu igen? Var det miha och den långa skånska killen?
Hahahhahah
Det var fan kul
Citera
2020-04-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
La ni märke till den heltäckande pyjamas Elahe hade!
Hon är så pinsamt vidrig med sina uttalanden och nedlåtande skitsnack. Usch
Återigen, Elina, vi har sett dina skinkor och din kropp.
Hon kanske är blottare?

Ja hon beter sig som en blottare, eller i a f sjukligt exhibitionistisk. Hon har uppenbarligen stora problem med självkänslan och med närhet. Kan inte ha haft en bra barndom. Beter sig medvetet så att hon stöter bort folk, och tycks tro att kroppen är hennes enda tillgång. (En kropp som jag personligen tycker ligger klart under medel i skönhet). Hon skulle behöva släppa kroppen och koncentrera sig på sina inre issues.
Och hon och Elahe försöker inbilla sig att de är "starka" kvinnor, när det strålar osäkerhet om dem, stackare..
Senast redigerad av vinter-natt7 2020-04-01 kl. 00:18.
Citera
2020-04-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Lika narcissistisk som Elahe ja.

Elina: "Alltså kolla vad jag är fucking queen över att skära avokado. Jag vill gifta mig med mig själv"

Medan Elahe och Evelina är helt uppfyllda av självgodhet, där de berömmer sig själva,
så sneglar de avundsjukt strax därefter Maxine och Emil istället där Maxime säger "Du är så jävla bra på det här!" till Emil. Kanske lite lättare att få till en relation när man släpper sitt självupptagna "jag" eller?

Det där var en verkligt bisarr sekvens.

Om inte Albin förstått att han är ute på hal is så lär han ha förstått det där. Det är lätt att få en skev syn på vad som är normalt när man är mitt i något annorlunda. Sedan så ser man något annat...
Citera
2020-04-01, 07:44
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erding
Tjena, visst var det några förra säsongen som när de alla paren skulle ses så var det två som kände varandra? De hade typ legat? Vilka var det nu igen? Var det miha och den långa skånska killen?
Hahahhahah
Det var fan kul

Ja det var Miah och Magnus. Men legat tror jag inte de gjort, de hade varit på en dejt och sen hade han "ghostat" henne. Men ändå sjukt att de träffats, Stockholm är inte större än så (han var väl från Skåne men bodde i Sthlm om jag inte minns fel).
Citera
2020-04-01, 08:04
Medlem
RedXs avatar
Jag tycker att Elahe får oförtjänt mycket skit här inne. Tycker inte alls att hon utstrålar särskilt mycket osäkerhet - jag tror inte att det är mer komplicerat än att hon parades ihop med en partner som hon inte har särskilt bra kemi med och saknar attraktion till.
Citera
2020-04-01, 08:13
Medlem
Grejen med Elinas attityd tycker jag är att den kan vara kul om den är del av en annan, fin, personlighet. Har inget emot att folk är lite mera framåt än vad många är.
Problemet och det skumma blir när det utgör hela fundamentet av en människa.

Det vittnar om osäkerhet. Hon är liksom
inställd på ”strid” jämt. Måste vara oerhört uttröttande.

Sen visst, vi får inte följa paren 24h/dygnet, men undrar om hon gillar hur hon framställs?
Citera
2020-04-01, 08:47
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Förstår inte hur teamet bakom kan misslyckas så kapitalt gång på gång. Det är tydligt för alla vad folk vill ha, vad dom tänder på och vill ha bredvid sig. Det handlar primärt om lust. Ändå parar intersexuella och postmenstruella ihop folk!

Som sätts att resonera sig fram till kärlek. Det är plågsamt. Skam till redaktionen. Tittarna bevittnar hur genant det är. Byt ut den veke och den äldre kvinnan i val av partners för andra. Det är ju inte görligt.

Nu tycker jag att vi sett goda individer som hjälpt produktionen igenom eländet och om ni läser här vill jag säga att jag uppskattat deltagandet - av alla utom av den osympatiska svarta och den rosa.

Det kanske är avsnitt kvar men känner mig klar.

Jag är inte konspiratoriskt lagd, men... efter att ha sett alla säsonger framstår det ganska så klart att produktionen medvetet har felmatchat par för att öka på underhållningsvärdet. Jag måste erkänna att denna typ av sadistisk doku-tv-drama också funkar. De väljer ut ett par som de matchar korrekt, och låter sedan de andra paren kämpa och förnedras.
Citera
2020-04-01, 08:55
Medlem
xrammifications avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Rätt uppenbart att Maxine äcklades av att de andra tjejerna snackade så mycket skit om sina män.

Förövrigt befängt att vidriga kvinnor som måste bygga sina egon på att trycka ner andra, så ofta beskrivs som "starka kvinnor".

Det är inte bara dem, kolla Hanna Ferm med låt som säger "You got to look at MEE now, You must listen to MEE now"

Dessutom kom hon på fjärde plats (om jag minns rätt). Folket alltså 'älskade' detta . . . Att höra hur 'Brave' dem är.

Eller som David Riesman nämde i "The lonely crowd' denna typ av karaktär som är outer-directed. Där konstant nedvärdering av alla och helt vakuum inombords, för ingen moralisk kompass finns inombords, för den regleras av andra i rummet, och då måste konfronteras med 'civilt krig' inför alla om vem som har värde i rummet. - Tänk 'Follow the Jones's'
Citera
2020-04-01, 09:22
Medlem
Det märkliga i den här serien är att experterna alltid ska förklara vad deltagarna ska göra och ändra på hos sig själva för att relationen ska funka. Varför inte bara para ihop folk som passar med varandra istället. Flosklerna från experterna är också höjdpunkter i programmet, som den där sexologen som i senaste avsnittet tycker att deltagarna måste jobba på den "dynamiska friktionen som får en relation att funka". Som flera varit inne på är det plågsamt att se det som utspelas.

I flera säsonger har deltagarna varit personer som överhuvudtaget inte varit mogna nog, eller haft de personliga förutsättningarna, att ha en fungerande relation. Vem/vilka det är den här säsongen är uppenbart för de flesta. Om det inte har brustit där så har man istället blivit ihopmatchad med någon som det ändå inte finns förutsättningar att det ska bli något med.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Den repliken bara skriker osäkerhet och en önskan om att någon annan faktiskt ska tycka om en. Vilket inte kommer ske om hon inte vågar att visa sig svag emellenåt.

Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tycker att Elahe får oförtjänt mycket skit här inne. Tycker inte alls att hon utstrålar särskilt mycket osäkerhet - jag tror inte att det är mer komplicerat än att hon parades ihop med en partner som hon inte har särskilt bra kemi med och saknar attraktion till.

Det behöver inte vara svårare än så. Försöket att matcha henne med Jakob kan jag förstå på så sätt att han säkert är ganska dominant och chefar i sin roll på jobbet, vilket hon kanske skulle gilla. Men i relationen med Elahe vill han bara vara snäll och inställsam, och när han inte har ett alpha-hanne utseende hon tänder på finns liksom inget kvar som hon uppskattar. Sedan vad han ser hos henne som gör att han vill vara snäll och inställsam, det vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag är inte konspiratoriskt lagd, men... efter att ha sett alla säsonger framstår det ganska så klart att produktionen medvetet har felmatchat par för att öka på underhållningsvärdet. Jag måste erkänna att denna typ av sadistisk doku-tv-drama också funkar. De väljer ut ett par som de matchar korrekt, och låter sedan de andra paren kämpa och förnedras.

Så är det väl ungefär som det funkar.
Citera
2020-04-01, 09:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Nu kände jag mig träffad och förmodligen har du helt rätt. Och då blir man inte till sin fördel. Men osäkerhet ser jag ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av klon1
...
Problemet och det skumma blir när det utgör hela fundamentet av en människa.

Det vittnar om osäkerhet. Hon är liksom
inställd på ”strid” jämt. Måste vara oerhört uttröttande.

Och det visar inget av egen styrka utan onyansering och oförmåga och är precis det som förenar alla eviga singlar. Det är han, killen med skägget som visar styrka.

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Åh. Uh. Det har jag inte tänkt på. Alla vill se gott slut, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in