2023-05-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Agust är ett larvigt barn, vilken kvinna går igång på det? Att experten sade att de båda är väldigt sexuella i sina relationER, hur kan han ens få ligga, och med flertal? tar åratal för honom att "bygga" ett hus (kommer säkert inte ens bli klart) så han har dass, bor i något hippiekollektiv, klär sig i sjaviga 70-talskläder, hängslen och ful keps. Samt sådär klängig som den där rödskäggiga tjockisen var för någon säsong sedan. Usch.

Utseende har nästan aldrig med kvinnors framgång på dejtingmarknaden att göra, om de inte är allt för kräsna iaf. Av allehanda kvinnliga bekantskaper så har de alldagliga varit väl så framgångsrika i relationer. Har de inte varit det har det oftare bottnat i dålig självkänsla, dålig anknytning eller liknande.

Driver du eller? Agust är ju svinhet, klart han får och har fått ligga massor (och är förmodligen dessutom bra på det). Om jag hade varit Caroline hade jag inte slösat bort tiden med att tjafsa om en bildörr om man säger så..
Citera
2023-05-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Tack för din förklaring. (Hon har hävdat att hjärtsjukdomen kom efter covid.)
Lina är mytoman, så jag ville mest se om lögnen håller.
Inte säkert att hon är mytoman, hypokondriker och mytoman är knappast samma sak. En del TROR faktiskt att de har allehanda sjukdomar. Sedan finns det folk som ljuger så de tror sig själva och allt där emellan.

Citat:
Jag tror att hackandet är en bonus, men att hon också är en så kallad "högkänslig" (autistisk?) med låg stresströskel. Jag tror att hon blev rädd men passade på att pysa ut sin frustration över att hon inte gillar honom samtidigt.
Högkänslig och autistisk är inte samma sak. Högkänslig är 20% av befolkningen och handlar väl mer om låg tålighet för stress och en analyserande natur. Kanske humbug men en teori var ju att det var savannens "spejare", att det finns neurotiker som är observanta på rörelser, giftiga ormar, konstig mat är naturligt och inget fel. För 100 år sedan hade det inte varit några större problem då man träffade mindre folk på en livstid än många träffar per dag numera (med alla intryck det ger). Moderniteten har skapat bokstavskombinationerna.
Citera
2023-05-09, 00:47
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Precis så som du beskriver dig själv kan det ligga till med Carro. Hennes reaktion efter att han öppnat dörren stod inte i proportion till det han gjort. Hon var ju skärrad på riktigt. Jag upplevde det inte som ren ilska även om hon var förbannad också (för att han var "skyldig" till det hon behövde uppleva.)

Bra analys av dig också!

Nej exakt. För mig är det även extra känsligt att bara göra saker utan att meddela/planera innan, så spontana upptåg (som Agust verkar vilja göra) blir extra känsliga - att bara gå över avspärrningarna, att bara öppna bildörren eller t.ex. att ett tåg man ska med byter hållplats precis innan avgång - det blir väldigt jobbigt, lätt att man då känner sig trängd och häver ut sig saker i ren frustration för att man vill bort från situationen. Det har hänt mig flera gånger utan att jag velat vara elak eller såra någon. Tvärtom - paradoxen är snarare att man har svårt att säga nej och istället säger ja till saker man helst inte vill vilket kan leda till att man istället blir överkörd. Agust verkar ju dock väldigt snäll men hon nämner ju även att hon fått bekräftelse för sitt dåliga självförtroende (tror jag hon sa) från "dåliga" killar hon varit tillsammans med - troligtvis killar som utnyttjat henne i detta...
Citera
2023-05-09, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
De flesta människor är väl ego? Vem fan orkar vara överempatisk med hela världen? Hon är säkert empatisk med folk i sin närhet. Att hon jobbar med djur brukar vara bra tecken, sedan är det ofta deprimerade människor osv som söker sig till djur också, kan vara en faktor.

Högkänslig syns inte utanpå, lika lite som andra bostavkombinationer behöver göra det. Tycker själv det är en larvig "diagnos" (snarare personlighet) men känner igen mig i mycket av det som brukar beskrivas högkänsliga, att man tolkar in andras sinnesstämning, detaljer och överanalyserar. Kan störa mig på "jobbiga människor" väldigt mycket som stampar med fötterna, visslar och nynnar, hade aldrig tålt hippien agust med sitt påklistrade flin.
Överempatisk behöver man inte vara men det är trevligare att umgås med någon som är normalt inkännande än nån som är direkt okänslig. Carro vill bara synas i TV och få umgås med experterna. Carro har ju f ö nyligen fått en ny hittepå-diagnos att stoltsera med, GAD-diagnos .

Två av tjejerna i årets säsong har tydligen stora fysiska resp psykiska besvär. Värdelösa experter som inte sållar ut den typen av deltagare. Respektlöst mot de som lämnar ut sig i ett sökande efter kärlek.
Citera
2023-05-09, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08

Två av tjejerna i årets säsong har tydligen stora fysiska resp psykiska besvär. Värdelösa experter som inte sållar ut den typen av deltagare. Respektlöst mot de som lämnar ut sig i ett sökande efter kärlek.

De båda killarna Alexander och Agust gjorde ett bra jobb som terapeuter och hanterade tjejerna som proffs. Dessvärre var de ju inte där för just det jobbet, och de blev dessutom grovt ratade av tjejerna. Snacka om total förnedringstv. Alexander är fortfarande lydig programmet och uppmanar andra att söka till nästa säsong. Spektaklet måste fortsätta och för det krävs nya offer till det sadistiska experimentet. Och tittarna som ska uppfostras av programmet tvingas betala för det.

Jag tror att programmet kommer att innehålla alltfler som Märta och Carro i fortsättningen dessvärre. Personer som borde börjat med att gå i terapi först.
Citera
2023-05-09, 06:06
Avslutad
Citat:
Men vad har du sett som gör att du tror att hon är högkänslig? Okänslig ser jag. Ska man inte vara superempatisk om man är högkänslig?

Och autistisk? Hon har väl inte svårt att läsa sociala koder eller liknande.

Jag ser det inte.

Håller med, hon är på andra sidan skalan av känslighet, okänslig som du skriver. Hon mobbar honom och hittar anledningar att få frispel och sen mjölka hans påhittade fel nåt dygn. Narcissist säger jag.
Citera
2023-05-09, 06:08
Avslutad
Citat:
Överempatisk behöver man inte vara men det är trevligare att umgås med någon som är normalt inkännande än nån som är direkt okänslig. Carro vill bara synas i TV och få umgås med experterna. Carro har ju f ö nyligen fått en ny hittepå-diagnos att stoltsera med, GAD-diagnos .

Verkligen, och som bekräftar deras narcissism genom att casta två personer som uttalat ska fungera som deras förlängda arm och verktyg för deras ego. Hur fan detta skulle vara bra för Alex och Agust pratar dom som sagt inte om.
Citera
2023-05-09, 06:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av obsessively
Vette tusan om det är så synd om Agust, han gör det ju inte lättare för sig. Tänker att han kanske skulle kunnat backa en aning när Carro kommit med sina synpunkter, kanske att man kan ge och ta lite. Tycker faktiskt att han betedde sig orimligt genom att vilja bli ännu mer trotsig bara för att.
Tror han har tappat intresset.
Och jag är rätt säker på att han ganska lätt kommer kunna hitta tjej efter programmet. Tycker han verkar väldigt vettig i övrigt.

Backat?! Han sitter ju superkontrollerad och tyst och bara begrundar hennes attacker och svarar sen lugnt och eftertänksamt. Han tyckte inte det var farligt, det han gjort. Vilket de flesta av oss i tråden inte heller tycker. Han respekterade hennes känslor samtidigt som han stod fast vid sin åsikt. Han skulle inte ha backat ännu mer, däremot tror jag att det hade varit bra om han bara packat sina grejer och dragit och klargjort att det var slut, för antar att resten av programmen kommer fortsätta med den här psykiska misshandeln som ”experterna” möjliggör och eldar på genom att hela tiden bekräfta henne.
Citera
2023-05-09, 06:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
De båda killarna Alexander och Agust gjorde ett bra jobb som terapeuter och hanterade tjejerna som proffs. Dessvärre var de ju inte där för just det jobbet, och de blev dessutom grovt ratade av tjejerna. Snacka om total förnedringstv. Alexander är fortfarande lydig programmet och uppmanar andra att söka till nästa säsong. Spektaklet måste fortsätta och för det krävs nya offer till det sadistiska experimentet. Och tittarna som ska uppfostras av programmet tvingas betala för det.

Jag tror att programmet kommer att innehålla alltfler som Märta och Carro i fortsättningen dessvärre. Personer som borde börjat med att gå i terapi först.

Jag blir förbannad på att dom alla uppmanar folk att söka, det känns som en sekt nu. De första deltagarna sökte väl för att dom verkligen ville hitta en livspartner och hade kritiskt tänkande, kritiserade programmet för matchningarna och hur destruktivt det varit, det är som att ju längre programmet går, desto mer kommer ”fans” söka som bara vill gå med i sekten. Att de äldste kommer och möjliggör psykiskt våld och hela tiden uppmanar de utsatta att stanna i sekten, samt deras obehagliga status som allvetande gudar
Kalle och dom går längre nu också genom att dom går ut och kritiserar och skammar journalister för att dom skriver kritiskt (och inte som fans) om programmet och deltagarnas beteenden.
*Edit*, t.o.m. SVT själva gör övertrampet att gå ut och kritisera kritiska röster som Anitha Clemens. Dom och dom hjärntvättade deltagarna upprepar ”Det är modigt att söka till programmet! Deltagarna är mycket modigare än vanliga människor! Ge dom er okritiska kärlek! Sök till programmet! Vi är experter! Skit i utfallet, det är deras egna fel om inte våra expertmatchningar fungerar. Vi matchar dig med din själsfrände du borde vara med!
Senast redigerad av Undringar 2023-05-09 kl. 06:39.
Citera
2023-05-09, 06:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Någonting säger mig att det inte är jättemånga som behövt kämpa så hårt för att erövra där. No offense alltså.

Det är nog därför hon är singel. Och det är synd, har med könsroller att göra.
Citera
2023-05-09, 06:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Jag lider själv av högkänslighet och kan bara säga att jag skulle ha väldigt svårt (nu är jag dock kille och hetero) att bli tillsammans med en som Agust som gärna vill tänja på gränserna och göra det lite förbjudna. Jag skulle t.ex. själv bli jättestressad att gå över avspärrningarna som han gjorde i förra avsnittet och blir man stressad kan man lätt bli: helt blockerad som jag tror kan ha hänt henne när han öppnade bildörren.

Det är inte det att det är något fel på Agust men det är en fruktansvärt dålig matchning - en som honom är troligtvis det sista hon behöver och vill ha vilket hon troligtvis redan känner - och då distanserar hon sig. Frågan är dock om hon ens vet på ett ungefär vad hon vill ha och söker efter? Gissar utan att veta att hon är ganska vilsen i allt detta och har troligtvis känt sig rätt missförstådd genom livet med dålig självkänsla på köpet och allt detta blir bara helt fel.

Tycker Agust är mer känslig än vad Carro är. Ser C som okänslig och A som mer högkänslig isåfall. Är högkänslig själv.
Citera
2023-05-09, 06:58
Medlem
Den farligaste i denna säsong är Lina, det är helt klart att hon är ensambarn. Hon är en typisk person som t ex inte kan ringa ett telefonsamtal om en kaffekopp står på fel ställe i köket, en sådan som tror att det är fel på omgivningen istället för en själv.

Hon saknar helt klart självinsikt om sin egen ålder och att beskriva det som att man har mycket integritet är en omskrivning för feghet.

En normal person hade snarare sagt ”är det okej att jag tar ett foto på oss och skickar till min vän? Det ska alltså inte upp på instagram eller något sådant men min vän är så nyfiken och det skulle vara kul för min vän att få se”

Att vara 35+ och bry sig om en vän tror att man ligger med någon eller inte hintar om en extremt skadad själ. Skulle inte förvåna mig om hon har ett extremt välpolerat instagramkonto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in