2020-03-25, 22:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-dangrot

Elahe i svampskogen var det roligaste jag sett på länge, att hon och mamman gick och snackade skit på persiska medan Jakob gullade med mammis och trattisarna var tragikomiskt.

Så jävla ohövligt av henne. Visar hur äckligt högfärdig hon är. Blottar också den rasism som andra kulturer har gentemot Svenskar. När de gafflar på sina språk är det för att snacka skit om oss. Detta medan svensken vänder ut och in på sig för att vara öppensinnad och fördomsfria mot invandrare.

(Vissa invandrare måste jag säga förresten. Alla är inte så.)
Senast redigerad av dialektiker 2020-03-25 kl. 22:12.
Citera
2020-03-25, 22:25
Medlem
Flera som klagar på Maxine, förstår inte vad ni tycker är fel med henne? Hon skulle inte ens behöva vara med i ett sånt här program. Hon är väldigt vacker, välformulerad och slagfärdig, glad, spontan, osv. Hennes reaktion att bli lite dämpad av Emils plötsliga vändning, är ju helt rimlig dessutom.
Citera
2020-03-25, 23:05
Bannlyst
Verkar som de flesta som är med i detta program är mentalt instabila.
Citera
2020-03-25, 23:15
Medlem
Mikaelias avatar
Den här säsongen har "experterna" misslyckats totalt. Kanske finns hopp för Maxine och hennes snubbe, men han verkar lite komplicerad så tror knappt på det heller.
Vad det gäller de andra två paren är det helt obegripligt att de skulle vara en bra match för varandra.

Nej det här var varken en intressant eller underhållande säsong. Får hoppas på lite psykbryt och bråk i de kommande avsnitten. Lär inte vara omöjligt med tanke på Elinas personlighet.
Citera
2020-03-25, 23:44
Medlem
Bandida.locas avatar

Använd spoilers, sabla rövhattar
Citera
2020-03-26, 08:28
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiljor
Flera som klagar på Maxine, förstår inte vad ni tycker är fel med henne? Hon skulle inte ens behöva vara med i ett sånt här program. Hon är väldigt vacker, välformulerad och slagfärdig, glad, spontan, osv. Hennes reaktion att bli lite dämpad av Emils plötsliga vändning, är ju helt rimlig dessutom.

Exakt. Det hon behöver är en trygg stabil man så kommer det bli toppen. Vem vill inte ha en glad, spontan och vacker kvinna?
Citera
2020-03-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-dangrot
Usla matchningar som vanligt. Är det typ sju personer som söker in till programmet eller?
Och "experterna"? Tycker de kommer med barnsliga råd blandat med rent jävla svammel. Terapin i senaste avsnittet var ju skrattretande. Jag får bättre relationsråd av sopkörarna.

Elahe i svampskogen var det roligaste jag sett på länge, att hon och mamman gick och snackade skit på persiska medan Jakob gullade med mammis och trattisarna var tragikomiskt.

Och när kommer Elinas psykbryt? När tappar hon det och skäller ut Albin efter noter för att han skär tofun åt fel håll? Jag har visserligen haft nageltrång med mer handlingskraft än Albin men killen verkar ju hyvens till skillnad från sin fru.

Tvek om Maxine och Emil håller hela vägen. Hon verkar ju ha mental stabilitet som ett frukostknäcke.

"Skär tofun åt fel håll" klockrent
Citera
2020-03-26, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleidoscope16
"Skär tofun åt fel håll" klockrent
Elina verkar inte riktigt klok, tyvärr.
Varför måste hon visa sin kropp hela tiden? Hon hinner inte stänga ytterdörren förrän brallor och tröja åker av...snälla
Citera
2020-03-26, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tiljor
Maxine verkar härlig, lite osäker, har nog åkt på många smällar i livet. Hon skulle haft Albin som match.
Emil verkar snäll, men är inte man nog...
Citera
2020-03-26, 23:34
Medlem
Maxinne&Emil: Goda förutsättningar om Emil kan va den trygga snubbe Maxinne önskar att han är. Bangar han ur med relationsrädsla osv går det åt skogen. Hänger på honom att stå trygg i stormen.

Elahe &Jakob:Elahe är en femme hon vill ha en MAN! Tänkt basic polaritet. Kommer aldrig funka tyvärr. Elahe är kvinnlig, vacker och en fin person. Den typen av skadade fågelunge män vill rädda. Jakob skulle behöva skaffa sig lite mer erfarenheter av kvinnor, sen kan han återkomma.

Elina&Albin: De kan nog komplettera varandra i detta med att den ene är gas och den andre broms. Det hela avgörs nog av hur mycket Albin står ut med hennes barnsligare sidor.
Citera
2020-03-27, 01:03
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag ska nog kolla upp de andra, vilken tycker du är bäst?

Håller med, de verkar mest kärleksfulla mot varandra.
Det var inte mig du frågade, men australienska versionen brukar vara otroligt bra. Hög produktionskvalitet, utan de ständiga upprepningarna som brukar vara enerverande i de amerikanska showerna, många par och många avsnitt. Jag har inte sett de senaste säsongerna (pga inte orkat leta upp dem online), men den senaste jag såg (säsong 4) hade 11 par.
Citera
2020-03-27, 07:48
Medlem
Det jag menade med att Jakob behöver lära sig mer om kvinnor illustrerades bra i senaste avsnittet.

Elahe "Ska vi dricka vin?" (Glad röst)
Jakob "Ja fast du behöver inte om du vill"

Där hade det varit ypperligt tillfället ta kommando över kvällen "Ja det ska vi! " Och sen korka upp, dimra belysningen, se henne i ögonen och sätta på nån nice musik i bakgrunden Ge henne en bra kväll

När Elahe säger att Jakob är en bra kille är det givetvis det gamla klassiska sex and the citys "Good on paper bad in bed" hon menar. Jakob kommer hitta en tjej han är inget lost case men det är för stor utseendemässig skillnad mellan dom. Dom där sillisarna är menade för en helt annan kategori män, tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in