2020-04-01, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den här stödpersonen har jag också funderat över.
Var det en vän eller en anställd på myndigheten?
Är det vanligt att vuxna människor som vittnar behöver stödpersoner?
Satt stödpersonen bredvid honom när han vittnade, eller var satt hen?
Behövde han hålla stödpersonen i handen under sitt vittnesmål?
Jag vet inte svaret på Dina frågor men misstänker starkt att efter JG:s märkliga uppförande redan innan han skulle in i rättssalen så tog de inga chanser att han skulle spåra ur totalt. (Det framkom inte när han burdust trängde sig före i kön att han skulle ha haft en vän med sig).

Undrar hur han mår idag efter sitt märkliga uppträdande?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-04-01 kl. 07:59.
Citera
2020-04-01, 08:05
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag vet inte svaret på Dina frågor men misstänker starkt att efter JG:s märkliga uppförande redan innan han skulle in i rättssalen så tog de inga chanser att han skulle spåra ur totalt. (Det framkom inte när han burdust trängde sig före i kön att han skulle ha haft en vän med sig).

Mycket märkligt, man får intrycket att allt inte är som det ska på loftet.
Antingen det eller så döljer han någon stort
Citera
2020-04-01, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
A.145 sid 48:
02:12 googlar han på skyddsrumskarta....?

Moschata:

Tittade han på skyddsumskarta 02.12?! Det var intressant. Vad kan skyddsrum användas till ...

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
:En skyddsrumsinspektör ska bl a se över att samtliga verktyg finns på plats. Den 14e maj på kvällen plåtade inspektören Södra vattentornet. 100 m därifrån, rakt över parkeringen på K*erkgatan 16, finns ett skyddsrum.

- Har han lånat något verktyg därifrån?

Moschata:

Kan han ha fotat vattentornet från skyddsrummet ...
Alibi?
Stod det inte någonstans att han hade tillgång (nyckel) till vattentornet (också) ..?
Citera
2020-04-01, 08:13
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Citat:
A.145 sid 48:
02:12 googlar han på skyddsrumskarta....?

Moschata:

Tittade han på skyddsumskarta 02.12?! Det var intressant. Vad kan skyddsrum användas till ...

Moschata:

Kan han ha fotat vattentornet från skyddsrummet ...
Alibi?
Stod det inte någonstans att han hade tillgång (nyckel) till vattentornet (också) ..?

Till vattentornet behövs ingen nyckel, det är en kod som alla har tillgång till, står i cachebeskrivningen.
Citera
2020-04-01, 08:16
Medlem
Citat:

Man kan begära stöd hos tingsrätten, att få ha annan person med sig t ex om man är rädd att åtalad ska
flippa ur och göra något överraskande.
Vet ett fall där målsägande fick en vakt med sig in i rättssalen eftersom den åtalade kunde tänkas få
ett utbrott, vilket kunde ske utan förvarning.
Citera
2020-04-01, 08:33
Medlem
Citat:
Man kan begära stöd hos tingsrätten, att få ha annan person med sig t ex om man är rädd att åtalad ska
flippa ur och göra något överraskande.
Vet ett fall där målsägande fick en vakt med sig in i rättssalen eftersom den åtalade kunde tänkas få
ett utbrott, vilket kunde ske utan förvarning.
Jag tror inte JG var rädd för att SD skulle hoppa på honom.

Misstänker att i detta fallet var det säkerhetspersonal som ville ha kontroll på JG efter hans uppträdande innan förhöret.
Citera
2020-04-01, 08:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag tror inte JG var rädd för att SD skulle hoppa på honom.

Misstänker att i detta fallet var det säkerhetspersonal som ville ha kontroll på JG efter hans uppträdande innan förhöret.

Tror det ligger närmare sanningen. Av rapporterna låter det som att JG är en smula yvig och oberäknelig.
Citera
2020-04-01, 08:54
Medlem
Citat:
Inte hunnit läsa in det, ska läsa.
Idag är det bakom betalvägg på Na, men någon gång igår kväll (sent tror jag) finns det mesta som en trådskrivare fick med (ang JG:s uppförande före och under förhöret igår).
Citera
2020-04-01, 08:55
Medlem
Lonnrots avatar
Hon är helt lost. Totalt borta.
SD dessvärre helt träffande i sin kommentar här.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Läses nerifrån och upp.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:17c48d72d8c8c80ce2819b5acd459dd4
Citera
2020-04-01, 08:59
Medlem
Vilken tid vittnar HD idag? Nån som har vittneslistan lättillgänglig?
Citera
2020-04-01, 09:02
Medlem
StefanDavidssons avatar
En bufflig man tränger sig förbi den långa kön in till tingsrätten. Huvan på jackan är uppdragen och ansiktet syns knappt. Mannen försöker gå in genom dörren, som bara behörig personal får gå igenom, när han blir stoppad av vakten. ”Du, jag vet vem du är och vad du försöker göra. Det går inte. Vänd om", säger vakten bryskt och puttar ut mannen genom dörren.

"Jag försökte få tag på dig flera gånger igår för att kalla hit dig. Du slängde på luren i örat på mig", säger vakten irriterat och föser mannen åt sidan.

https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig

Handlar om Gerald Jerry Gray alltså. Jag förstår dock inte riktigt vad journalisten menar här. Är det bara att Jerry tränger sig? Skulle han ha vittnat tidigare, eller sket han i att bekräfta kallelsen bara?
Citera
2020-04-01, 09:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken tid vittnar HD idag? Nån som har vittneslistan lättillgänglig?

HD blir det imorgon:

https://www.docdroid.net/lZH6O6t/vittneslista.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in