2020-03-31, 22:44
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Som jag då, har inte heller någon bra idé om hur Hiding & Johansson ska knyta ihop sin säck.

Men som du skriver, huvudtesen i slutpläderingen kommer ju att vara att alla möjliga alternativa GM är utredda och avskrivna, sedan kommer det väl att läggas en stor möda på att få till ett begripligt motiv för gärningen där som jag tror att "våld i nära relation" med tolkningen att BO var på väg att lämna MGM kommer att vara huvudtemat i den delen av pläderingen.

Backman kommer ju som du skriver å sin sida att hävda att halva Örebro är tänkbara som alternativa GM och att det finns absolut inget som binder MGM till vare sig brott eller brottsplats.

Det är klart att Hiding & Johansson kommer att försöka få in några formuleringar som ger Backman svår huvudvärk, det vore väl nästan tjänstefel av dem om de inte gjorde så.
Hur skulle du förklara motivet och lägga upp slutpläderingen?
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Troligen är det så min käre Pablo men som jag skrev, det tyder inte på att åklagarna är helt säkra på sin sak, inte bra med så här sena kompletteringar vare sig för försvar eller åklagarsida, pekar på osäkerhet enligt mig.
Att visa att han ljuger i rättssalen är väl bra?
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-03-31 kl. 22:55.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
??? Vad menar du?

Varför JG är i SDs hus med enbart mobillampan på.
Citera
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man kan ju hoppas så att han kan snärja in sig i ännu fler lögner. Han verkar vara en vanelögnare. Men han har dock en bit att gå för att vara i klass med Johanna Möller, med sina 10 olika alibin

Haha ja, Möller är nog den som dragit mest lögner och krokodiltårar i en rättegång.
Mycket svårslaget och även intresant konstigt nog.
Citera
2020-03-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
I förhören jag läser nu så är barnen hos mormor o morfar från Fre till lär, och dom kommer till honom på förmiddagen, så i det förhöret så är han själv... Ha ha ha.
Jag skall reda ut det där imorgon, för jag vill också ha den tidslinjen helt klart för mig på minuten.
Vänligen ring mig imorrn, för jag är förvirrad.
Tidslinjen är intressant. Åklagaren har haft lång tid på sig, vi har haft tre veckor.. inte lätt.
Citera
2020-03-31, 22:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu har det varit en del saker bakom stängda dörrar, bl.a så skulle Lena blöda när de hade sex och då kan blodet kommit dit då. Hade däremot Stefan och Lena träffats förut hade det varit gonatt.
Rimligt tvivel då vet, nja livstid blir inte om han mot förmodan fälls. 18 gissar jag på

Enligt Stefan, ja. Det säger väl det mesta, när det inte skedde med någon av de andra. Han verkar ju nu ha övergett det här med Nya Hjärstas blodbad, på Betesvägen...
Citera
2020-03-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Men det står ju bara att hon såg Lena på förmiddagen. Inte specifikt hos Stefan?
Jaja.... Jag släpper det. Jag har bara tidslinjen från den 12e på mobil- och chatthistoriken att luta mig mot. J*udith är den som har sett henne (enligt förhöret), så då får man väl utgå från att det är så .

Och om SD nu skulle haft LW där på förmiddagen och samtidigt har barnen hemma... Blää!!!
Så minns även jag det. Det var ju kalas för A*ron hemma hos UW den dagen så det ordnades väl med det.
Citera
2020-03-31, 22:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han hoppas på att vänskapen ska fortsätta men vet inte riktigt vad Stefan Davidsson tycker nu?

Oärlig människa rakt igenom kanske?

Jag är numera övertygad om att Stefan Davidsson och Gerald Jerry Gray har ett homosexuellt förhållande och att Lena var på väg att avslöja bl.a. detta.

Gerald Jerry Gray har t.ex:
Raderat bevis
Vänt Lena ryggen
Ringt polisen på Hanna Davidsson
Kartlagt och hotat Flashbackanvändare
Beskyllt vänner till Lena för hennes mående
Skyddat Stefan Davidsson i rättegången

Och glöm inte:

Citat av @piastrone:
Lena Wesström:
”jag har alltid sagt, långt innan detta, att YD är den enda som älskar S mer än jag”
5 jun 2017 02:36

Bromance 😘
Citera
2020-03-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
En annan spännande sak är att krukväxt-indianen Jud*ith som hade stenkoll på Stefan såg Lena på morgonen dagen efter hos Stefan.
Samt att Stefan har sagt att dom kanske hade haft sex även där på Lö morgonen.
Så först satte han på henne på kontoret.
Sen försökte han lura ut henne o mörda henne på kvällen, utan telefon Alibi 1, men hon kom inte.
Sen hittar han på gangtrarna och larmar polis som ett "mördar alternativ"
Sen går han hem, får foto från Lena som vill att han skall komma. Han går ut o lämnar telefonen hemma igen, samt raderar fotot. Alibi 2.
Fast nu möter han grannen istället. Så när han väl kom ner till Lena var det släkt. Stefan fick gå hem igen.
Vid 06,xx började sms igen och då går Lena upp till Stefan. Lämnar strumpor och klädnypan, och dom pippar. Det som Stefan inte mindes om dom gjort på Lördagen.
Judi*th ser när Lena går hem på tidig förmiddag.

Åkl har nu bevis på att Stefan INTE var hemma utan ljög. Åkl kan även påvisa starkt att Stefan planerat mordet på Lena.
Åkl har säkert tydligare förklaring än vad jag har, men typ nåt sånt.

Tur att dom lyckades hitta den bilden "av misstag faktiskt" dom hade lite tur där.
Han g

Ok då tar vi det här en sista gång, SD tjatar ut LW för att kolla gömman som blivit för synlig. Han lämnar telefonen hemma och ger sig iväg snabbt bort till området där gömman finns och ställer sig i bakhåll där han inte syns. LW går dit och samtidigt har en konversation med JH (jag tror att det var han) hon fibblar med batterierna som finns i denna burk, hon går hem igen för att hämta nya.
Hon går dit igen och får den att funka, hon har under hela denna utflykt kontakt med JH?
Och någonstans här kommer dom tre Hallå Hallå Hallå från LW till SD.

Jag läste förhöret med JH och där nämner han inget om detta, så det kan ha varit någon annan.
Det vore ju kanon om vi kunde hjälpas åt att hitta dessa två konversationer i fupet, har letat flera ggr nu utan att lyckas.

Och när SD säger så här i förhöret så gör han bort sig, hur kan han veta att han är först på plats....

MT: Ja, jag var ju före Lena dit och det var nog bra ehh, då stod det en snubbe och tittade på en, det står en vägskylt, det är tre vägar som möts, så står den en, i mitten står det en skylt med en sån där två kilometer till, dit, och tre kilometer ...
Citera
2020-03-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hela familjen förvanskar sanningen: SD, HD och HDs föräldrar 🤬

Intressant att fundera på:
02:12 googlar han på
skyddsrumskarta....?

Kan ha planerat att gömma nåt där...?

Ja, jag reagerade också på det.
Vem fan vet vad som rör sig i hans huvud?
Stefan Bunkerläkaren D-son?
Citera
2020-03-31, 22:54
Medlem
A.145 sid 48:
02:12 googlar han på skyddsrumskarta....?

Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Editerade posten med detta som tillägg:

Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)

Ett äldre inlägg om den dagen (ögonen gick i kors just då, men är man intresserad så kan man kolla närmre på detta i FUP utifall att jag skrivit felaktigheter):

Och så kommer vändningen...: Han får i uppgift att mata kaninerna. Så VART är barnen på fredag till lördag???? Hos mormor och morfar.....?

Moschata:

Tittade han på skyddsumskarta 02.12?! Det var intressant. Vad kan skyddsrum användas till ...
Citera
2020-03-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
A.145 sid 48:
02:12 googlar han på skyddsrumskarta....?

Moschata:

Tittade han på skyddsumskarta 02.12?! Det var intressant. Vad kan skyddsrum användas till ...
Till sex?
Citera
2020-03-31, 22:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror han syftar på sin sambo Lena?

” Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Och inte minst :"...man gör inte så mot mig och Lena". ”

Det är mest troligt.
Han var mkt upprörd i förhör att även sambon Lena Ingm@n drabbats och hängts ut här på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in