Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Så då var barnen hemma trots allt? Stefan uppgav väl i tidigare förhör att barnen var hos HD's föräldrar?
I så fall leder ju detta vidare till nästa konstighet:
A*ndreas M bjuder hem Stefan på middag mellan 19-23 på fredagen eftersom Stefan är barnfri.
Innan har Stefan varit och SIMMAT, enligt A*ndreas vilket de pratar om under middagen.
Jag har tidigare tyckt att nånting är lurt med den här middagen med tanke på Stefans SMS-trafik den kvällen (med bland annat HD).
För vi pratar väl 11e maj (så jag inte får sätta mig i skamvrån)..?
EDIT: Kan tillägga lite angående barnen den här helgen och vad alla uppger.
HD: Barnen är hos Stefan
Stefan: Barnen är hos HD's föräldrar. Åtminstone på fredagen. (Svarar lite oklart på frågan och dagar)
HD's föräldrar: Barnen är hos Stefan (men dom träffas på söndagen på loppisen).
A*ndreas: Barnen är hos Hanna
HD's syster: Barnen är inte hos föräldrarna den helgen.
Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)
Hanna var iaf borta och cachade med S*illen om jag minns rätt. Var det inte då hon var i L*enas födelsestad Norrköping, då hon tog den lilla guldskon som skulle följa med till US? Det var långhelg så de åkte på torsdagen och jag tror att HD inte var med på loppiset på söndagen heller, eftersom hon inte hade kommit hem.
Jag tror att HDs föräldrar borde ha kmmit ihåg om de hade barnen, säskilt som det var loppis och mamman hade tagit bilen, hon köpte någon piedestal eller liknande på loppiset.
Kompisen AM går väl enbart på vad SD säger och kanske han antingen minns fel, eller så säger inte SD sanningen eftersom den låter illa. Jag minns något förhör med SD där han får frågan vad han gör med barnen, det i samband med att han säger sig alltid göra roliga saker på helgerna och ledigheterna. Och då verkar det som att SD får väldigt svårt att tala om vilka roliga saker han gör med barnen. Så säger han att de är ju inte så små längre och de klarar sig bra själva (haha).
Så min gissning är att SD har barnen hemma. Polisen borde ha koll på var de är.
Som du säger är det då anmärkningsvärt att han lämnar dom ensamma mest hela kvällen.
Nu är väl det mest intressanta var som händer sent på kvällen, natten och om man kollar tidslinjen för SD 12 maj (Aktbil 145 sid ca 75-) så verkar han inte sova många timmar. (Bl a kollar han på skyddsrum)
Det ska bli intressant att se vad åklagaren har här som visar att SD ljuger om att han inte var ut efter att ha träffat på poliserna .
Vad jag kan se av rapporteringen på rättegången den 11 mars från 9.00 och framåt, säger SD inget om när han gick hem. Men det kan ha försvunnit i rapporteringen.