2020-03-31, 21:58
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ok, vi kanske kan reda ut det här tillsammans..?

På sida 35 och neråt i aktbilaga 145 verkar hon i alla fall vara väldigt upptagen med norgechatten
och R*oger N*ordin mest hela dagen fram till att hon ska på kalas..?? *kliar mig i huvudet*
Jag är jättedålig på att tolka det där med mastuppkopplingar.

"Mars 2018 var Lena utanför Stefans hus och klockan var runt 21:00. Lena och Stefan grejade
med någonting och Lena bar en luva." sida 204 a.151

"Ju*dith såg Lena sista gången på lördagen den 12 maj. Hon bar en kartong, det såg ut som
att en tårta låg i kartongen. Lena gick upp för Betesvägen mot sitt gamla hus. Ju*dith kan tänka sig
att någon fyllde år" sida.205 a.151

EDIT: Enligt tidslinjen där så kommer hon hem till bostaden klockan 00:15 efter "Hallå hallå hallå"
och sedan lämnar hon bostaden igen på lördagen 13:22 och då åker hon till Biltema och vidare till Ica Maxi?

"Mot sitt gamla hus" måste väl vara UW's hus? Eller vart bodde han??

Eller??

alltså de bor alla sjukt nära varandra även UW. Jag har för mig att UW bor nära SD. Letar febrilt. Vi skulle haft en karta där alla husen och mordplatsen var markerade.
Citera
2020-03-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
alltså de bor alla sjukt nära varandra även UW. Jag har för mig att UW bor nära SD. Letar febrilt. Vi skulle haft en karta där alla husen och mordplatsen var markerade.
Det finns kartor... du behöver bara hitta dom. Ta rätt på adresserna och lägg in dom på google maps. Lätt som en plätt :-)
Citera
2020-03-31, 22:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Editerade posten med detta som tillägg:

Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)

Ett äldre inlägg om den dagen (ögonen gick i kors just då, men är man intresserad så kan man kolla närmre på detta i FUP utifall att jag skrivit felaktigheter):

Och så kommer vändningen...: Han får i uppgift att mata kaninerna. Så VART är barnen på fredag till lördag???? Hos mormor och morfar.....?

Hela familjen förvanskar sanningen: SD, HD och HDs föräldrar 🤬

Intressant att fundera på:
02:12 googlar han på
skyddsrumskarta....?

Kan ha planerat att gömma nåt där...?
Citera
2020-03-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Och inte minst :"...man gör inte så mot mig och Lena".

Han glömde Hanna...
Citera
2020-03-31, 22:05
Medlem
Citat:

På sida 35 och neråt i aktbilaga 145 verkar hon i alla fall vara väldigt upptagen med norgechatten
och R*oger N*ordin mfl mest hela dagen fram till att hon ska på kalas..?? *kliar mig i huvudet*

"Mars 2018 var Lena utanför Stefans hus och klockan var runt 21:00. Lena och Stefan grejade

"Ju*dith såg Lena sista gången på lördagen den 12 maj. Hon bar en kartong, det såg ut som
att en tårta låg i kartongen. Lena gick upp för Betesvägen mot sitt gamla hus. Ju*dith kan tänka sig

EDIT: Enligt tidslinjen där så kommer hon hem till bostaden klockan 00:15 efter "Hallå hallå hallå"
och sedan lämnar hon bostaden igen på lördagen 13:22 och då åker hon till Biltema och vidare till Ica Maxi?

Eller??
Det stämmer med Ar*ns födelsedagsfirande i pappa UWs hus.
Citera
2020-03-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

För mig känns det logiskt att om hon bär på en tårtkartong då J*udith ser och ska på kalas för hennes son sent på eftermiddagen, så är det dit hon är på väg.
Jag tolkar det inte som att hon har varit hos SD under lördagen så som Krmkr säger att hon var...
Hoppas på klarhet.
Citera
2020-03-31, 22:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Det blir väl kompletterande förhör med SD snart om det inte redan varit.

Man kan ju hoppas så att han kan snärja in sig i ännu fler lögner. Han verkar vara en vanelögnare. Men han har dock en bit att gå för att vara i klass med Johanna Möller, med sina 10 olika alibin
Citera
2020-03-31, 22:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Så då var barnen hemma trots allt? Stefan uppgav väl i tidigare förhör att barnen var hos HD's föräldrar?

I så fall leder ju detta vidare till nästa konstighet:
A*ndreas M bjuder hem Stefan på middag mellan 19-23 på fredagen eftersom Stefan är barnfri.
Innan har Stefan varit och SIMMAT, enligt A*ndreas vilket de pratar om under middagen.

Jag har tidigare tyckt att nånting är lurt med den här middagen med tanke på Stefans SMS-trafik den kvällen (med bland annat HD).

För vi pratar väl 11e maj (så jag inte får sätta mig i skamvrån)..?

EDIT: Kan tillägga lite angående barnen den här helgen och vad alla uppger.
HD: Barnen är hos Stefan
Stefan: Barnen är hos HD's föräldrar. Åtminstone på fredagen. (Svarar lite oklart på frågan och dagar)
HD's föräldrar: Barnen är hos Stefan (men dom träffas på söndagen på loppisen).
A*ndreas: Barnen är hos Hanna
HD's syster: Barnen är inte hos föräldrarna den helgen.

Så om Stefan då har haft barnen hela helgen fredag-söndag så har han alltså jobbat på kontoret och haft sex med LW, tränat, varit på middag hos A och jagat bovar på natten.
Ansvarsfullt.... (Om man ska gå efter hans egen tidslinje den dagen..)

Hanna var iaf borta och cachade med S*illen om jag minns rätt. Var det inte då hon var i L*enas födelsestad Norrköping, då hon tog den lilla guldskon som skulle följa med till US? Det var långhelg så de åkte på torsdagen och jag tror att HD inte var med på loppiset på söndagen heller, eftersom hon inte hade kommit hem.

Jag tror att HDs föräldrar borde ha kmmit ihåg om de hade barnen, säskilt som det var loppis och mamman hade tagit bilen, hon köpte någon piedestal eller liknande på loppiset.

Kompisen AM går väl enbart på vad SD säger och kanske han antingen minns fel, eller så säger inte SD sanningen eftersom den låter illa. Jag minns något förhör med SD där han får frågan vad han gör med barnen, det i samband med att han säger sig alltid göra roliga saker på helgerna och ledigheterna. Och då verkar det som att SD får väldigt svårt att tala om vilka roliga saker han gör med barnen. Så säger han att de är ju inte så små längre och de klarar sig bra själva (haha).

Så min gissning är att SD har barnen hemma. Polisen borde ha koll på var de är.

Som du säger är det då anmärkningsvärt att han lämnar dom ensamma mest hela kvällen.

Nu är väl det mest intressanta var som händer sent på kvällen, natten och om man kollar tidslinjen för SD 12 maj (Aktbil 145 sid ca 75-) så verkar han inte sova många timmar. (Bl a kollar han på skyddsrum)

Det ska bli intressant att se vad åklagaren har här som visar att SD ljuger om att han inte var ut efter att ha träffat på poliserna .

Vad jag kan se av rapporteringen på rättegången den 11 mars från 9.00 och framåt, säger SD inget om när han gick hem. Men det kan ha försvunnit i rapporteringen.
Citera
2020-03-31, 22:09
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han glömde Hanna...

Nix. Hanna kan offras för SD han ringde tom polisen och tipsade dom om att kolla hennes hus. SD är hans fokus.
Citera
2020-03-31, 22:10
Bannlyst
Citat:

och R*oger N*ordin mfl mest hela dagen fram till att hon ska på kalas..?? *kliar mig i huvudet*

Eller??

He he he he.
OJ, vilket rejält sökande du har gjort.

Judi*th ser Lena utan för på Lördag förmiddag.
Stefan kommer i förhör till slut fram till att han "troligtvis" hade sex med Lena på Lördag morgon/förmiddag. Självklart minns han såklart inte till 100% men det kan mycket väl vara så, kom han fram till.
I början av förhören var det bara fredagen dom pippa de, men efter hand kunde det mycket väl även ha skett på Lördagen också. Tyvärr mindes han som sagt inte det till 100 %

Så lägger man ihop Stefans uppgift om att det är möjligt att dom pippade tillsammans med Judit*h vittne om att hon sett Lena just på Lördag morgon/förmiddag, så borde det ligga nåt i det.
https://forumbilder.com/i/r5Rl
https://forumbilder.com/i/r5Rz

Det finns nästan inga bevis i denna händelse, men det är högst troligt att dom idkade älskog den morgonen då Stefan "nästan minns det" och Judi*th såg henne.

Däremot anser jag i alla fall fredagskvällen som otroligt besvärande för Stefan i o med att han inte var hemma utan rände runt ute utan mobil den natten.
Jag tror att han försökte plocka henne den natten.
Senast redigerad av Krmkr 2020-03-31 kl. 22:16.
Citera
2020-03-31, 22:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Klockren förklaring och analys av denna företeelse! Precis vad jag önskade! Tusen Tack!

Tack. Var så lite så. Eller ganska...

Man kan ju fortsätta att förklara i all evighet, men nånstans måste man ju sätta en gräns. En del ger ju sig självt tror jag.
Citera
2020-03-31, 22:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Där kommer hennes älskare på rad...
Undrar hur det känns för dem?
Och för fruarna om deras otrogna män är med vill säga.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-31 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in