Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Noterar att många här i tråden tror, eller vill, att SD ska fällas för mordet på Lena.
Jag tillhör skaran som tror han kommer frias. Varför gör jag det då kanske ni undrar? Det finns massor med indicier som pekar mot honom. Dock finns inget som binder SD till gärningen. Inget mordvapen, inget direkt motiv, inget annat tekniskt.
Vem är då mördaren? Enligt mig pekar allt mot SD, men att få honom fälld tvekar jag på. Glöm inte fallet med Linda Cheng
https://www.aftonbladet.se/a/G10b9Q
Det här fallet har få likheter med Linda Chen-ditot. Anledningen till att Mats Alm kom undan mord var att Lindas kropp var så förruttnad att man inte kunde fastställa dödsorsak. Inget konstaterat mord - ingen mördare.
Däremot fälldes MA för brott mot griftefriden, och man skriver rakt ut i domen att "han vet mer om vad som orsakade Lindas död än vad han berättar". Hans lögner om kinesmaffia, kidnappning och friterade räkor-matning var honom alltså inte till någon hjälp. Snarare tvärtom.
Här vet vi att LW mördades, och även om målet till största del består av indicier får man nog anse att bilden som presenteras är både tydlig och övertygande. Att SD nu i rätten väljer att ändra viktiga detaljer (bort med blodsexet, plötsligt minne av cykelturerna veckan innan, osv) och i övrigt ljuger och slingrar sig imponerar nog inte heller.
Jag skulle bli väldigt förvånad om han inte fälls.
Edit: 2a på den, Cocinella. Jävla småknappar på mobilen...