2020-03-31, 22:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja dom där antecknande utredarna är nog mer aktiva än vissa olyckskorpar, krqx krax, ondgjorde sig över i början av rättegången

Klart dom är.

Dels blir det troligen HR. Dels tror jag de löpande tittar vidare på både SD, HD och JG.

#TeamÅsaHiding = Leave no stone unturned
Citera
2020-03-31, 22:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, varningslampor används inte, däremot ficklampor...

Japp. Ett djävulens påfund. Under det att de kan sättas av och på kan man bibringas intrycket att man behärskar i alla fall något här i världen. – Gammal folkvisdom
Citera
2020-03-31, 22:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nix. Hanna kan offras för SD han ringde tom polisen och tipsade dom om att kolla hennes hus. SD är hans fokus.

Och vi vet heller inte vilken "Lena" han pratade om idag. Var det LW, eller hans sambo? Nej, JG bryr sig nog bara om SD. Tycker vi fick det yttersta beviset idag?

Hoppas du får hålla dig frisk, Maviel! Och tack för att du är en av dem som står vid frontlinjen nu!

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-31, 22:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Och vi vet heller inte vilken "Lena" han pratade om idag. Var det LW, eller hans sambo? Nej, JG bryr sig nog bara om SD. Tycker vi fick det yttersta beviset idag?

Hoppas du får hålla dig frisk, Maviel! Och tack för att du är en av dem som står vid frontlinjen nu!

Mvh
/FS

#TeamÅsaHiding

En har ju inget val - kan liksom inte så mkt mer än detta jobbet.. nä det kan nog lika gärna vara hans fru - men misstänker faktiskt LW eftersom han nog vill få det till att dom numera är på samma sida mot SD.
Citera
2020-03-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
He he he he.
OJ, vilket rejält sökande du har gjort.

Judi*th ser Lena utan för på Lördag förmiddag.
Stefan kommer i förhör till slut fram till att han "troligtvis" hade sex med Lena på Lördag morgon/förmiddag. Självklart minns han såklart inte till 100% men det kan mycket väl vara så, kom han fram till.
I början av förhören var det bara fredagen dom pippa de, men efter hand kunde det mycket väl även ha skett på Lördagen också. Tyvärr mindes han som sagt inte det till 100 %

Så lägger man ihop Stefans uppgift om att det är möjligt att dom pippade tillsammans med Judit*h vittne om att hon sett Lena just på Lördag morgon/förmiddag, så borde det ligga nåt i det.
https://forumbilder.com/i/r5Rl
https://forumbilder.com/i/r5Rz

Det finns nästan inga bevis i denna händelse, men det är högst troligt att dom idkade älskog den morgonen då Stefan "nästan minns det" och Judi*th såg henne.
Eller?

Men det står ju bara att hon såg Lena på förmiddagen. Inte specifikt hos Stefan?
Jaja.... Jag släpper det. Jag har bara tidslinjen från den 12e på mobil- och chatthistoriken att luta mig mot. J*udith är den som har sett henne (enligt förhöret), så då får man väl utgå från att det är så .

Och om SD nu skulle haft LW där på förmiddagen och samtidigt har barnen hemma... Blää!!!
Citera
2020-03-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Att Mats Alm inte blev fälld för mordet berodde på att man inte kunde fastställa hur Linda dött, hon kunde med andra ord ha dött en naturlig död. Han blev fälld för det man kunde fälla honom för, dvs brott mot griftefriden.

Lena är mördad och det är fastställt så vi får hoppas att SD får sin dom, annars lär han ältas i all evighet i denna tråd.

Som tidigare sagts i tråden: Vi glömmer inte bort SD, HD och JG oavsett utgången av rättegången.
Nu när det uppdagats att SD inte hade barnen hemma heller så kan man ju undra var de var? Kanske får vi utöka skaran med oförglömliga så småningom.
HD och JG har betett sig så illa de bara kan med raderingar ur sina telefoner (båda två) och inte medverkat i förhör (HD) att de ska få bära sin del av lasset. Idag hade JG sista chansen att upprätta sitt anseende men kom bara 20% på vägen. Snart är det HD:s tur att bekänna färg i tingsrätten.

Om SD mot förmodan skulle gå fri så är den/de som vet något om mordet väldigt centrala och potentiella nästkommande offer.
Citera
2020-03-31, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Men det står ju bara att hon såg Lena på förmiddagen. Inte specifikt hos Stefan?
Jaja.... Jag släpper det. Jag har bara tidslinjen från den 12e på mobil- och chatthistoriken att luta mig mot. J*udith är den som har sett henne (enligt förhöret), så då får man väl utgå från att det är så .

Och om SD nu skulle haft LW där på förmiddagen och samtidigt har barnen hemma... Blää!!!

I förhören jag läser nu så är barnen hos mormor o morfar från Fre till lär, och dom kommer till honom på förmiddagen, så i det förhöret så är han själv... Ha ha ha.
Jag skall reda ut det där imorgon, för jag vill också ha den tidslinjen helt klart för mig på minuten.
Citera
2020-03-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara så enkelt att han planterade rövarna för att skylla på dom sedan. Antingen vid mord samma natt eller senare.

Givet vis var detta SD:s tillvägagångs-sätt att producera imaginärt skapade "Skogs-Mållgor" för att sedan kunna lägga skulden på dom.

SD tror väl att han är likt Smartur Räv i Svingel-skogen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-31, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, man får en liten annan uppfattning av honom nu, än från hans ängsliga förhållningssätt mot SD i avlyssningarna och på förhören.

Jag tycker att det är olyckligt att SD får sitta och skratta och flina när JG vittnar. Det kan uppfattas som att de två, SD och JG är tillsammans mot åklagaren. Jag tycker att domaren borde sagt till SD. De kan tolkas som att att SD skickar signaler till JG att det han säger är bra.

Hur som helst är det bra att JG berättar att han upplevt SD som manipulativ och att han

"– Det har visat sig att han har varit så pass manipulativ och jag har tagit del av chatten och sådant med Lena. Det spelar ingen roll vem det är. Så ska man inte behandla en annan människa. Det kan jag inte stå för. Det är tungt att erkänna det."
//
"Jag tror han förstår mycket väl hur jag tänker kring den vänskapen. Jag har varit en vän men en vän gör inte som han gjort mot mig och Lena."
//
"Men är han din vän?
- Han har visat sig vara så manipulativ...
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-nara-van-till-45-aringen-ska-horas-i-domstolen-nu-pa-morgonen-folj-direktrapporten-fran-ratt egangen-om-hjarstamordet

Jag tror ändå att vittnesbörden avslöjar att det är märkligt att JG inte kan förklara varför han är i SDs hus med bara mobilen som lampa. Han är ju där dagen innan storstädningen, och tycker att allt ser ganska normalt ut, trots husrannsakan. Så varför behövs storstädning och varför smyger han omkring i mörkret som en råtta utan att kunna förklara det. Talande...

Och varför de kommunicerar via Telegram (för att konversationen inte skulle dyka upp under en rättegång), att JG trots att det är SD som är gift blockar L*ena och inte SD (vilket kan uppfattas som att JG är styrd, hoppas jag).

Det är viktigt att det kommit fram att han anser att SD behandlat L*ena (och honom) illa när han har läst deras konversationer.

JG säger inte längre att SD är en vän. Han undviker svara på det, men det han säger är talande.

Att SD är manipulativ.

Har du ngn teori om varför han är där?
Citera
2020-03-31, 22:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nä, han hade tydligen inte lärt sig nånting...

Nä, han hade tydligen inte lärt sig nånting...

Citat:
En bufflig man tränger sig förbi den långa kön in till tingsrätten. Huvan på jackan är uppdragen och ansiktet syns knappt. Mannen försöker gå in genom dörren, som bara behörig personal får gå igenom, när han blir stoppad av vakten.

”Du, jag vet vem du är och vad du försöker göra. Det går inte. Vänd om", säger vakten bryskt och puttar ut mannen genom dörren.

Det är först när mannen vänder sig om och ställer sig tillrätta i kön bakom mig som jag förstår vem det är. Det är den misstänkte 45-åringens allra närmsta vän.
Citat:
"Jag försökte få tag på dig flera gånger igår för att kalla hit dig. Du slängde på luren i örat på mig", säger vakten irriterat och föser mannen åt sidan.
Citat:
Mannen sätter sig tillrätta efter att ha avlagt vittneseden. Han berättar om sin vänskap med de inblandade. Han viftar med armarna och smäller till mikrofonen på bordet framför sig.
Citat:
När vittnet börjar ge uppstudsiga och ifrågasättande svar till åklagaren bryter domaren in. Vittnet får en uppsträckning och blir tillsagd att svara på frågorna.
Citat:
När advokaten sedan ska ställa en fråga till vittnet slutar det i en lång utläggning. Vittnet avbryter flera gånger och börjar istället livligt att diskutera med advokaten.

Just tell it like it is Jerry...
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig

Som jag nämnt, många gånger, så upplevs han av flertalet personer som burdus och aggressiv.

Han har gått på dom på ett aggressivt sätt, och han skällt ut dom. Anklagat personer för saker som inte är sanna.

Jag tycker att han ska besinna sig och ge fan i att söka upp folk so han vet inte vill ha med honom att göra. Han beter sig som en idiot.

Han är inte stor snäll nallebjörn- snarare en kolerisk björnj@vel
Citera
2020-03-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Har du ngn teori om varför han är där?
??? Vad menar du?
Citera
2020-03-31, 22:44
Medlem
Citat:
I förhören jag läser nu så är barnen hos mormor o morfar från Fre till lär, och dom kommer till honom på förmiddagen, så i det förhöret så är han själv... Ha ha ha.
Jag skall reda ut det där imorgon, för jag vill också ha den tidslinjen helt klart för mig på minuten.

Haha, vad lustigt! Tänkte inte ens på att det var du som skrev inlägget som var anledningen till att jag började nysta i vart barnen höll hus fredag-lördag (Jag har nämligen läst och skrivit om de olika uppgifterna tidigare, och därför så minns jag att alla har sagt olika om vart barnen var)

Nu sluter sig cirkeln:

Citat:

FL: Så åker du hem då, du träffar inte Lena då då?
MT: Nej jag träffar inte Lena då och, ehh jag tror faktiskt att vi har en liten chatt där hon, hon är nog lite besviken för att jag inte kommer ner, vill jag minnas.
FL: För du vill inte, du vill avbryta det där på grund av den incidenten där då alltså? MT: Nej för att jag har varit borta så pass länge som jag tycker är...
FL: Ja från...
MT: Rimligt och... FL: Från...
MT: Vara från...
FL: Barnen?
MT: Barnen ja.
FL: Ja, okey så då blir det att... MT: (Ohörbart) ja till...
FL: Du vill.
MT: Till och med jag har varit borta längre än vad som är rimligt, FL: Ja.
MT:Mm.
FL: Så då är du ju hemma tillbaka runt ett då, eller var det är 0:50 då, 00:50?
MT: Nåt sånt.

FL: Ja.
MT:Mm.
FL: Då åker ju poliserna bort i alla fall.
MT: Ja,ja dom var nog kvar längre än jag i och för sej, men. FL: Ja, men då kanske, då är väl du hemma tidigare då.
MT: Ja...
FL: Jaha.
MT: Men där i trakterna, mm.
FL: Ja det stämmer ju bra det,

Och så här fick jag det till när jag läst deras förhör:

Hanna: Barnen var hos Stefan
Stefan: Barnen var hos HD's föräldrar
HD's föräldrar: Barnen var inte hos dom den helgen (de träffades dock på söndagen på loppisen)
HD's syster: Barnen var inte ute hos hennes föräldrar den helgen
A^ndreas M: Barnen var hos Hanna

EDIT: Vi får enas om att NÅN av dom ljuger
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-31 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in