2020-03-31, 21:01
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vittnet berättar också att han känner 45-åringen och beskriver honom som en nära vän

Är NN fortfarande din vän?
- Jag vet inte vad jag ska svara på det.

ok..?
Han hoppas på att vänskapen ska fortsätta men vet inte riktigt vad Stefan Davidsson tycker nu?
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Försvaret frågar:

Vet du när Lenas cache placerades vid bullerplanket?
– Jag visste inte ens namnet på cashen men tog reda på det sedan. Jag är inte bra på myster så jag försökte inte lösa den.

Då vet vi att han är en fuskare i alla fall, eftersom han loggat 136 st mystery-cacher som någon annan tydligen löst åt honom....
Oärlig människa rakt igenom kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nu tar han ånyo upp att han "inte ville att det skulle komma fram att han besökt en porr-sajt". Mmm...smart, Sherlock. Som om polisen hade brytt sig. Men nu står det i FUP:en, och han får åter berätta det i rätten.

Nä, han döljer så klart något här. Något som är så pass jobbigt att han hellre vill bli sedd som en porrsurfare och som någon som skriver "nedvärderande om kvinnor".
Jävla amöba.
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Känner mig besviken om än inte förvånad. När man vet att han följer flashback och säkert också fått uppmuntran från bekanta att säga det han vet, och ändå inte tar chansen. ja då återstår att tänka sig att han dels är lika "skadad" som LW var, av SD, - lika manipulerad, fast i hans garn etc.
Sannolikt också har SD sett till att ha någon slags hållhake på honom.
Sen kan vi ju gå tillbaka till spekulationerna att/om SD och JG har haft ngt ihop
Jag är numera övertygad om att Stefan Davidsson och Gerald Jerry Gray har ett homosexuellt förhållande och att Lena var på väg att avslöja bl.a. detta.

Gerald Jerry Gray har t.ex:
Raderat bevis
Vänt Lena ryggen
Ringt polisen på Hanna Davidsson
Kartlagt och hotat Flashbackanvändare
Beskyllt vänner till Lena för hennes mående
Skyddat Stefan Davidsson i rättegången
Citera
2020-03-31, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, och sambon till hundägaren berättade att sambon mött honom mellan 01.30 och 02.30. Så antingen var han på väg till LW eller FRÅN LW då. Ändå säger han själv att han var hemma hela natten efter att polisen skrivit rapporten om rövarna i skogen.

En annan spännande sak är att krukväxt-indianen Jud*ith som hade stenkoll på Stefan såg Lena på morgonen dagen efter hos Stefan.
Samt att Stefan har sagt att dom kanske hade haft sex även där på Lö morgonen.
Så först satte han på henne på kontoret.
Sen försökte han lura ut henne o mörda henne på kvällen, utan telefon Alibi 1, men hon kom inte.
Sen hittar han på gangtrarna och larmar polis som ett "mördar alternativ"
Sen går han hem, får foto från Lena som vill att han skall komma. Han går ut o lämnar telefonen hemma igen, samt raderar fotot. Alibi 2.
Fast nu möter han grannen istället. Så när han väl kom ner till Lena var det släkt. Stefan fick gå hem igen.
Vid 06,xx började sms igen och då går Lena upp till Stefan. Lämnar strumpor och klädnypan, och dom pippar. Det som Stefan inte mindes om dom gjort på Lördagen.
Judi*th ser när Lena går hem på tidig förmiddag.

Åkl har nu bevis på att Stefan INTE var hemma utan ljög. Åkl kan även påvisa starkt att Stefan planerat mordet på Lena.
Åkl har säkert tydligare förklaring än vad jag har, men typ nåt sånt.

Tur att dom lyckades hitta den bilden "av misstag faktiskt" dom hade lite tur där.
Han g
Citera
2020-03-31, 21:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bra att ALLT kommer upp till ytan, så alla lugnar ner sig lite i det gänget. Det är ju ett jäkla pippande. Alla med alla och alla ljuger.
Nu kanske det blir lugnt ett tag....

Absolut, förhoppningsvis, att de vettiga folk som finns kvar kommer till insikt vad detta sektgäng, gjort för skada.
Citera
2020-03-31, 21:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
En allmän fråga om geocoaching: Stämmer detta, att alla som sysslar med denna aktivitet ingår i en "grupp", en "gemenskap" där det huvudsakliga målet är att känna gemenskap och samhörighet med likasinnade? Finns det inga utövare som enbart fokuserar på sporten, endast på sin individuella prestation, och vilja att bli bättre? Som skiter fullständigt huruvida fler likasinnade har samma intresse?

Om inte tidigare, så nu i mars 2020, måste väl intresset för sådana scoutliknande "sekter" vara på snabbt utdöende? För att istället ersättas av en mer individinriktad utövning.

För egen del ger bara ordet "geocoaching" mig panikångest och mardrömmar. Efter denna vidriga historia. Inte så mycket för att Lena Wesström blev mördad, som för alla de osunda, dysfunktionella omständigheter som tydligen är sammanlänkade med denna "sport". Fy s-tan så j-vla vidrig företeelse!

Jag skulle gissa att, ungefär som med tipspromenad, så går det att förhålla sig sunt eller osunt till saken. Eller logdans.
Vad som synbart varit problemet här är att ngn ansett sig varit ledande i verksamhetens etablering och utveckling, och att ”sporten” kan ha fått lokala myndigheters intresse o gillande, och att följden av det då varit att det krävts en hel del insatser av människor för att skapa lite volym i företeelsen. Detta är hypoteser från min sida. Lägger man till att ”sporten” möjligen nischats lite i sociala medier som ngt för fräscha utetyper som kan klä i trikåer o klättra upp i trän och inte drar sig för utlägg på nåt slags spännande utrustning som blänker o blinkar och dricker sitt pulverkaffe i plastkåsa, och gillar korsord, så har det väl dragit till sig en del filurer som tyckt sig ha något kvar att bevisa, och en o annan som gillar att komma hemifrån och se det motsatta könet klättra upp i trän. Eller som gillar att öht se kön klättra upp i trän. En ”sport” är sällan bara själva tävlingsreglerna... Så långt är väl allt frid o fröjd.

Som jag uppfattar det så har väl då sjukdomarna tilltagit när MGM (möjl med fru) tänkt sig inte bara vara omslagspojke för ”sporten” utan även vara förebildligt dokumenterat bäst på den, på en skala som inte skäms internationellt, samt möjl vara den genom vilken möjligen initiativ, ekonomiska medel, ev bonusar (resor etc) och arbetsfördelning, och äran, strömmar. Detta är fortsatt ett hypotetiskt resonemang. Jag kan tänka mig att MGM försökte vara högsta hönset och få folk att ställa upp och hjälpa till och va på plats och styra i logistiken. Därav den hårda kärnan kanske.... LW kan nog ha passat lite väl bra in där... Det blir lätt en sekt om ledningen inte har alla hästar hemma. Det saknas naturliga gränser för hur mycket man förväntas ställa upp och vad tjänster o gentjänster är värda.

Givet hur många som ägnar sig åt saken och hur sporten ter sig på ett förallmänligat plan, så har den ju mer karaktär av tipspromenad för besökande alternativturister eller affärsresande — cacherna ligger spridda för alla att kunna betas av av vem som helst. Eller P*kémon Go för nära vuxna.

Men sen finns då den ”halvatletiska” eller nördsidan, med folk med mer spring i benen som samlas på stora event o har banor i särskild terräng el mer strapatsliknande grejer för sig. Och bor i tält. Det verkar finnas allt från äldre tiders MHF-rally (hette det så?) med bilar till scoutliknande påhitt. Gissningsvis har kommunerna o gamla folkrörelseföreningar dammat av en hel gamla påhitt från förr och lagt det i nya påsar helt enkelt. Det är lite tipspromenad, lite scouting, lite söndagsutflykt, lite orientering, lite lumpen, lite konfirmationsläger (utan konfirmering), lite korsord, lite kulturvård, lite stickning, lite tur i skogen, lite interaktivt (eftersom nog alla kan göra egna cacher) och tydligen en hel del logdans.

Perfekt för barn förstås.

Sen ska de med lite anseende i kretsarna förstås logga en miljon cacher i kvartalet för att få sina levlar eller vad det kan heta. Vilket förstås lär uppmuntra till en hel del rationaliseringar på bekostnad av andra värden i världen. Som äktenskap eller heder, och naturlagarna.

Det är väl när självrespekten går ut över självrespekten som det borde lysa lite varningslampor. Om det fanns varningslampor.

Allt kan förstås missbrukas...

Det lär förresten kosta en hel del kolväten också, men vad gör inte det å andra sidan.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-31 kl. 21:26.
Citera
2020-03-31, 21:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
En annan spännande sak är att krukväxt-indianen Jud*ith som hade stenkoll på Stefan såg Lena på morgonen dagen efter hos Stefan.
Sen försökte han lura ut henne o mörda henne på kvällen, utan telefon Alibi 1, men hon kom inte.
Sen går han hem, får foto från Lena som vill att han skall komma. Han går ut o lämnar telefonen hemma igen, samt raderar fotot. Alibi 2.
Fast nu möter han grannen istället. Så när han väl kom ner till Lena var det släkt. Stefan fick gå hem igen.
Vid 06,xx började sms igen och då går Lena upp till Stefan. Lämnar strumpor och klädnypan, och dom pippar. Det som Stefan inte mindes om dom gjort på Lördagen.

Åkl har nu bevis på att Stefan INTE var hemma utan ljög. Åkl kan även påvisa starkt att Stefan planerat mordet på Lena.

Tur att dom lyckades hitta den bilden "av misstag faktiskt" dom hade lite tur där.
Han g

Allt det där är säkert bra men vad fan ska det bevisa?
Citera
2020-03-31, 21:11
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han hoppas på att vänskapen ska fortsätta men vet inte riktigt vad Stefan Davidsson tycker nu?

Oärlig människa rakt igenom kanske?

Jag är numera övertygad om att Stefan Davidsson och Gerald Jerry Gray har ett homosexuellt förhållande och att Lena var på väg att avslöja bl.a. detta.

Gerald Jerry Gray har t.ex:
Raderat bevis
Vänt Lena ryggen
Ringt polisen på Hanna Davidsson
Kartlagt och hotat Flashbackanvändare
Beskyllt vänner till Lena för hennes mående
Skyddat Stefan Davidsson i rättegången

Jag håller med, allt pekar på att JG och SD hade en homorelation.
Lenas egna ord är talande, Det finns bara en som älskar Stefan mer än jag, och det är Yankee dude
Citera
2020-03-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bevisar egentligen ingenting. Det handlar om lögner, plantering av lögner, en massa "minns inte", kommer inte ihåg, ljuger.... allt detta mot vittnen. Indicier

Den gullige mister Nice är inte så mister Nice. Han är en manipulativ, kontrollerande lögnare och detta ska åklagaren bevisa bortom rimligt tvivel. Inte lätt. Inte alls. Men åtminstone jag håller mina bets på att Hiding lyckas sy in den gode "mr Nice".
Citera
2020-03-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Och inte minst :"...man gör inte så mot mig och Lena".

Tror han syftar på sin sambo Lena?
Citera
2020-03-31, 21:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara så enkelt att han planterade rövarna för att skylla på dom sedan. Antingen vid mord samma natt eller senare.
Ja...eller att avråda LW från att placera sin nya cache "Home, Soft Home" vid bullerplanket... eftersom han där hittat spår efter de tre rövarna. - På det sättet kunde han få LW - lugnt och fint - att följa med ända fram till staketet där de tre burkarna med energidryck (som uppges ej ha undersökts närmare) nästan låg som på lit de parade (Aktbil. 145, s. 248).
Citat:
Ursprungligen postat av Aktbil. 147, s. 336
MT: Ehh och jag vill inte att man, säger att alla svartskallar är onda, vill inte ens att man säger ordet svartskallar, ehh.
FL: Det var, dom här killarna var av utländska härkomst till...
MT: Ja ja ...
FL: Synes då?
MT: Dom ja dom var inte ljusa i hyn ...
FL: Mörkhyade?
MT: Och dom var inte svarta heller men ...
FL: Nej ...
MT: Ja, dom var ...
FL: Okey.
MT: Dom hade, utomeuropeiskt utseende.
FL: Okey.
MT: Sydeuropeiskt kanske.
Citera
Medlem
Citat:

Han g

Va...?? Hon såg väl Lena sista gången i livet den 12e då hon kånkade på en kartong? Fattade det inte som att det var hon Stefan. Däremot såg hon Lena hos Stefan i mars? Men jag kanske missuppfattade det..?

EDIT: Alternativt missuppfattat dig..?
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nä, han hade tydligen inte lärt sig nånting...

Just tell it like it is Jerry...
https://www.na.se/artikel/stefan-hazianastasiou-fragan-ar-om-vittnet-forsvarat-for-polisen-eller-om-han-bara-ar-klumpig

Det var ingen bra dag att lägga in som referens på LinkedIn för JG. Tror inte kompisarna på universitetet blir imponerade.

Om neutrala NA skriver med en rejält kritisk ton... ...då antar jag att det var riktigt illa?

Citat:
"Jag har varit vän med den misstänkte. Men en vän gör inte det som han gjort mot mig och Lena".

Det låter för klent, för oengagerat. För det första borde han nämnt den vidriga behandlingen av LW först. Och sig själv i sista hand.

Och vet vi vilken Lena han menar?

Jag är skeptisk. Precis om jag varit hela tiden gällande denne herre. Antingen är han extremt lågbegåvad, eller så är även han ett äkta bevis på att hjärntvätt faktiskt fungerar...

"Titta-på-mig-när-jag-bajsar-bilder" går bra, men lite porrsurfande och "ofarligt" snack med SD måste döljas för Polisen? Jag äcklas.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-31, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Vi söker efter den där nålen i höstacken allihopa.

Ganska tydliga indicier på att nåt är på G.
Försöker locka ut Lena.
Ingen mobil med. Alibi-hemma med barn.
Hittar på alternativa våldsmän.
Ljuger för polis.
Ljuger om namn o boende plats.
Efter det stannar han inte hemma.
Raderar fotot + meddel i mobilen.
Ränner ut i natten igen utan mobil. Alibi-hemma med barnen.
Ljuger för grannen om gangstrar.
Ljuger för polisen om tidpunkten

Det är väl ändå rätt många mystiska grejer som händer Stefan.
Han var ju hemma 00.50.

Mycket Indicier och ett par bevis om att han ljuger... om den kvällen.
Hade Stefan fått bestämma så hade Lena varit död den kvällen.

Det ger en bild av att det var planerat att döda Lena. Inte bevis, utan en bild.
Senast redigerad av Krmkr 2020-03-31 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in