2020-03-31, 22:43
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
https://www.expressen.se/nyheter/3-arig-flicka-dog-av-vattkoppor/

3-årig frisk flicka död av vattkoppor. Har vattkoppor muterat?

Ja, inte fan vet jag. Jag är ingen virolog. Jag bara frågade.
Citera
2020-03-31, 22:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är kul att Flashback helt plötsligt litar på Aftonbladet och Expressen I vanliga fall handlar det om fake news och propaganda för att tjäna pengar
Jag litar inte på någon/ något. Nu under covid-19 duger expressen för mig. Aftonbladet NEJ.
Förövrigt jämför jag artiklar, siffror, politiska handlingar, ageranden, direktiv mm med många andra media runt om i vår värld. Vill se hur de pratar om covid- 19 osv. Intressant. I stort sett ingen media annat än svensk som skriver om "coronadepression" och positiva ljusglimtar typ hoppa groda med grannen i klädd rymddräkt (ironi)
Expressen duger nu men jag hoppar över sådant jag retar mig på. Betalar en slant för att ta del utav endast virusets framfart.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Så när siffrorna inte stämmer med din prognos/förväntan så är siffrorna friserade? Ok då vet vi.

I förrgår dog min gamla farmor i Falkenberg.

Igår kunde man läsa om att det konstaterats flera fall av Corona på hennes äldreboende. Hennes symptom var typiska för Corona, ändå reagerade ingen personal och nu efter dödsfallet mörkar boendet (ägs av Vardaga) när media granskar.

— Johan Svensson (@johansvensson82) March 26, 2020

Det finns redan idag ett mörkertal avseende avlidna i Covid-19 i Sverige.
Flera utskrivna från sjukhus har sedan dött hemma otestade och får diagnos lunginflammation utan specifikation. https://t.co/1gawUWvlIE

— Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård) (@uppsalamats) March 25, 2020

Instruktion i Stockholm angående dödsfall i hemmet:

Bekräftade och misstänkta covid19 fall – ingen specifik registrering/provtagning/smitnet-anmälan mer än att kroppen skall läggas i speciell säck märkt med ”smitta” ur smittskyddssynpunkt (Läkargrp Covid19 på FB).

— Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård) (@uppsalamats) March 25, 2020

https://samnytt.se/folkhalsomyndighetens-statistik-ifragasatts-visar-inte-alla-doda/

Jag förstår att det är svårt för dig att ta in att vi har en regering som mörkar. Men du är grymt naiv om du tror att de verkligen är transparenta. Det har de aldrig varit, med någonting!

Det sa också att det inte var livsmedelsbrist och att folk bunkrade i onödan. Kolla hur det ser ut i affärerna nu. Många hyllor gapar tomma på specifika varor. Har inte fyllts på något sedan folk bunkrade. Som sagt, man bara försöker lugna folket. De snackar bara skit.

Hur man inte kan se detta med egna ögon, även ute i verkliga livet, begriper inte jag. Jag ser det kristallklart.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Gällande Vaccin.

Syd-koreanska experter och läkare uppskattar att vaccin (i bästa möjliga scenario) dvs om de första 3 fasiga mänskliga testerna visat sig framgångsrika, då kan det finnas klart om 15-18 månader.

Efter detta skall massdistribution ske, om USA är snabbast på pucken med vaccin kommer dem troligen prioritera deras befolkning först.

Kommer få leva med det är skiten ett tag, säkerligen 2-3 vågor.

Kan gå riktigt snabbt oxå, låt säga att det blir Moderna Inc som får till nåt, dom säljer på licens och sen blir det billig generica

Vi kommer alla vara vaccinerade inom ett år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Folkhälsomyndigheten vet förstås att ekonomiska krascher leder till ökad dödlighet.

Men först i ett senare mer kontrollerat förväntat skede som åtgärdas under kontroll. Det är bara att forsla in pengar i systemet.

Fortfarande, du kan inte jmf den sjukligheten med Covid.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Återigen. Färre än en nanopromille av alla smittade/döda är de här undantagen. De är linsom undantag som bekräftar reglerna.

Och vad hade de för genetiska fel? Ingen vet, men uppenbarligen blev de så sjuka och fick andra problem och dog, vilket är tragiskt i sig, men egentligen helt ovodkommande för hur farligt viruset är.

Dumheter. Man behöver inte några genetiska fel för att dö av en svår lunginfektion. De flesta yngre och friska gör det inte, men det betyder inte att det måste vara fel på de som gör det. Det kan lika gärna handla om att de fått i sig enormt mycket virus och att infektionen gått väldigt snabbt djupt nere i lungorna.

Det är precis samma orsak till varför fullt friska inom vården som kommit i kontakt med mycket virus också oftare har drabbats av svår sjukdom. Antalet döda och intensivvårdade bland vårdpersonal har i alla länder varit oproportionerligt högt.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.hog
Ni som vill att vi ska låsa in oss och stänga ner samhället, vad kommer hända när samhället öppnar upp igen? Kommer viruset vara borta? Kommer vi i så fall vara av med alla andra virus eftersom vi har karantänat bort det? Viruset är här för all framtid och det är kinesernas och endast kinesernas fel.

När vi börjar öppna upp världen igen och trycker på restart kommer vi förhoppningsvis ha ett vaccin.
Citera
2020-03-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Troligtvis får du träffa en distriktsläkare först och är helt övertygad om att dom dels avvarar resurser till sjukhusen (från vårdcentralerna) samt att man drar ner på antalet besök pga smittorisk. Förutsatt att du inte har akuta besvär är det bättre att du väntar tills detta lugnar sig. Väldigt många blir drabbade av bristfällig sjukvård just nu men dom som har akuta problem är viktigast och ska prioriteras.

Gällande din astma kan jag rekommendera dig att skaffa en luftfuktare hemma. Är väldigt torr luft just nu och har varit. Det i kombination med pollen och partiklar i luften oavsett om du är allergisk eller ej blir inget vidare för luftrören.

Men riskerar jag inte att utveckla värre symptom? Jag får andas med bröstet i mina skov..Sen går det över och jag har mer eller mindre normal andning igen.

Problemet är att andningen i vilopuls går inte igenom tillräckligt bra så jag känner en syrebrist som kompenseras med bröstandningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dödsfall 200 bekräftat i sverige för ca 15minuter sedan.

Vem minns när Tegnell att ingen skulle dö i Sverige nu sitter vi här med 200 döda.
En tragisk dag.

Vem minns när Epstein sa 200 döda om dagen vid denna tid..?
Jo jag minns!!!
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Moderna Inc är långt inne på de kliniska studierna, dom hoppar över djurförsök er (fått ok av FDA på det) och sen ett halvår av stenhårda tester på människor.

Vaccin ute första kvartalet -21.

Pengarna som satsas på detta nu är uber astronomiska.

Naturligtvis är det astronomiska summor som satsas nu när de välbärgade i världen löper risk att drabbas. Ingen kostnad är för hög då.
Precis som de gigantiska pengar som skakas fram nu i Sverige för att rädda värdelösa företag. Men några pengar till fattiga och underbetalda undersköterskor har det minsann aldrig funnits. Och inte finns det några nu heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är du dum på något vis?
Förstår du inte att detta bevisar att barn blir sjuka och dör av Coronavirus? FÖrstår du inte vidden av vad detta betyder?
Tre barn borta nu, på grund av en jävligt stor felbedömning att barn inte blir drabbade.
Hur många barn tycker du ska behöva gå bort innan vi ska se det som en tillräckligt stor andel för att vidta försiktighetsåtgärder?

Och jo, för att kommentera ditt idiotiska resonemang.
Vägar stängs av och övergångsställen och 30-skyltar sätts upp i trafiken för att skydda barn. Men åtgärderna för att skydda barn mot Corona är obefintliga.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du snackar skit som vanligt.

Sveriges första dödsfall: 11/3
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdMJ4M/forsta-svenska-coronadodsfallet-i-sverige

Danmarks första dödsfall 2-3 dagar senare:
https://www.svd.se/forsta-danska-dodsfallet-i-corona
men vi pratar inte dödsfall. Bekräftade fall. Sverige hade över 25 dagen då Danmark fick sitt första.
Citera
2020-03-31, 22:46
Medlem
Va gäller skolorna så diskuteras det för lite om elever i riskgrupper. Finns inte de? Dessutom är de hemma på eget bevåg från skolan ger det lärarna merjobb. Tid som också ska tas från någon annan uppgift de har. Många rika väljer att ha barnen hemma, de själva jobbar hemifrån vilket underlättar för dem. Men att skydda sina barn från viruset blir en klassfråga tyvärr. Hur kan en soc regering tillåta detta??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in