Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Är det bara jag som både tror på Anders Tegnell och på jordens undergång?
Här verkar man antingen tro att det är en vanlig influensa eller att det är världens värsta farsot där 25-åringar faller ihop i parti och minut men att Tegnell kan stoppa det genom att knäppa med fingrarna.
Nä uppenbart har Sverige kapitulerat vilket jag tror är rätt taktik. Folk kommer dö som flugor i hela världen, Sverige tar en hård smäll och backar sig ur.
Jag tror på världens undergång men inte än. Däremot måste man vara bra dum i huvudet om man tror på Anders Tegnell. Listan över hans lögner är lång.
Hade alla haft andningsskydd på sig så hade denna smitta dött ut precis som i Kina. Det var den enstaka åtgärden de gjorde som hade mest effekt. Alla de "drakoniska" åtgärderna var en överreaktion efterssom landet fick panik när de märkte hur många som dog och hur hemskt det var samt hur snabbt det smittade. Det har även gått bra för alla de andra länderna som använde andningsskydd utan att ta till lika drakoniska åtgärder: Sydkorea, Hongkong, Taiwan etc.
De länder där man inte använder dem har det gått sämre, istället har man då tagit till några av de drakoniska åtgärderna vilka bara bromsat spridningen litegrann. Idioti.
Vi hade lätt kunnat fortsätta som vanligt med partikelfiltren på en månad, sen hade områden utan smitta kunna ta av dem. Inte lika lätt som att knäppa med fingrarna, men nästan.