2020-03-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vissa saker handlar om beredskap som jag sa. Inte testen i sig dock. Den beredskapen hade ingen kunnat ha. Vi kunde däremot ha haft mycket bättre beredskapslager med skyddsutrustning osv. Men inget land kunde liksom ha eller hade tillräcklig testkapacitet. Fortfarande ser vi ju otillförlitliga test kit dessutom. Och Sverige har inte alls testat minst i Europa som du påstår. Självklart tycker jag också att vi ska testa mer, så mycket det bara går, men där kan man ju begripa att det är svårare. Annan berdskap borde vi haft.
Jo man kan ha beredskap att köpa material som behövs. Det saknar Sverige.
Citera
2020-03-31, 20:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Lena Mellin är så slut, så nedalkad, så korkat så tiden står stilla:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/rARgpA/var-stolt--du-bor-i-sverige

Hon är stolt över att vara svensk. Och glad för att hon inte är Dansk eller Spanjor. För allt är ju så mycket bättre i Sverige. Skriver den gamla haggan.

Hon förstår inte att Sveriges ökning är bland de högsta i världen, räknat i procent. Hon tror på Folkhälsomyndigheten då de varje dag mörkar och trixar med siffror och uttalanden för att förvilla svensken. Lena Mellin är tillräckligt dum för att gå på detta.

Hon förstår inte att sjukvården i Stockholm är dagar från att kollapsa. Att antalet intensivvårdspatienter ökar med 20% per dag. I dagsläget 50 nya IVA-patienter per dag.
Citera
2020-03-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Uppfattningen att coronavirus är "bara en förkylning" eller "inte värre än influensa" för ungdomar har redan visat sig vara osann.

"COVID-19-viruset kan orsaka infektion och allvarlig sjukdom hos alla människor i alla åldrar," sade Dr. Maria Van Kerkhove, chef för Världshälsoorganisationens nya sjukdomar och zoonosenhet, nu ifredags. "Uppgifterna som vi har sett från ett antal länder är att majoriteten av de barn som är smittade upplever mild sjukdom men tonåringar och yngre vuxna har en större risk att dö än vad vi först trodde," sade hon och tilllade att det finns en handfull fall av barn som dör av coronavirus.

Den snabba livsstilen för vissa ungdomar, matvanor i Sverige och antalet unga vuxna som inte utövar social distansering kan hjälpa till att förklara varför tidiga uppgifter i Kina skiljer sig från USA och Europa, särskilt sverige

Ingen hade någonsin hört talas om detta virus för 11 veckor sedan, så vi bygger verkligen planet medan vi flyger det. För att komplicera frågor ytterligare har Kina inte en historia av öppenet. Jag skulle inte bli förvånad om vi får reda på mer allvarliga dödsfall hos barn i efterhand, om jag ska vara ärligt..

Och tänk också på denna biten min vän.
Du tar en extremt hälsosam 25-årig man från Sydkorea som spelar fotboll och har en vegetarisk kost och inte gör några droger, och jämför det med en 25-årig fetma typ två-diabetiker i Sverige som knappt går ut om det inte är för att festa, och du pratar om två olika åldrar.

Mvh
Dr. Jeff
Inte nog med det. Från Ulan Bator meddelas att hundar, kattor,åsninnor och åsninnors fålar, allt stryker med .
Till och med en del ryssar har fått ställa tofflorna!
Citera
2020-03-31, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De här va ju inte en dag för tidigt.

Skistar stänger alla sina skidanläggningar från och med måndag nästa vecka.

”SkiStar har från Folkhälsomyndigheten fått rådet att stänga skidanläggningarna i Sverige på grund av risken för överbelastning i sjukvården i de berörda regionerna. Detta medför att SkiStars svenska alpindestinationer SkiStar Sälen, Vemdalen och Åre kommer att vara stängda från och med den 6 april 2020”

Kan ni alla se ansiktet på alla arroganta stockholmare som blir blåsta på konfekten?
Citera
2020-03-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skandalf
Vad fan snackar du om? Läs mitt inlägg igen. Jag pratar om 21 dagar från idag? Hur fan ska vi nå immunitet tills dess?

Det gör vi inte.
Citera
2020-03-31, 20:11
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Det är ju lite märkligt att så sent som i januari i år sades klimatkrisen vara det största hotet mot mänskligheten. det svänger snabbt här i världen:

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/larmet-klimatkrisen-storsta-hotet-mot-manskligheten/

Två månader senare har FN en annan fara högst uppe på listan:

https://www.svd.se/fn-corona-ett-hot-mot-hela-manskligheten

Corona har varit en välsignelse för klimatet. Precis som Tjernobyl varit det för djurlivet i det området.
Citera
2020-03-31, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
De 36 fallen sägs vara ackumulerade under helgen som gick. Alla dog inte idag, men de registrerades idag, måndag.
I så fall är det en ännu större ökning idag tisdag. Bara ett dödsfall mindre än under hela helgen. 35 dödsfall idag alltså.
Citera
2020-03-31, 20:12
Medlem
Provtagningen ökar 3-dubbelt, äldreboenden stängs för besökare, skidorter stängs. Nu är det bara grundskolorna och förskolorna kvar.

Regeringen börjar agera som en regering och inte som FHMs marionettdockor. Regeringen kör numera över FHM, med all rätt.

Regeringen behöver goda råd och letar fr.o.m. idag utanför landsgränserna. Hoppas jag, ska tilläggas.
Citera
2020-03-31, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jo man kan ha beredskap att köpa material som behövs. Det saknar Sverige.

Det spelade ju ingen roll att det köptes in för många veckor sedan eftersom alla leveranser stoppades.
Citera
2020-03-31, 20:13
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandalf
Vad fan snackar du om? Läs mitt inlägg igen. Jag pratar om 21 dagar från idag? Hur fan ska vi nå immunitet tills dess?

Det går naturligtvis inte, 7-8 miljoner smittade på en månad vore total massaker. Gällande ditt räkne exempel är det inte helt uteslutet att det blir så. Samtidigt är det för tidigt för att fastslå eller förankra den ökningen statistikt. Det ser oroväckande ut, speciellt eftersom vi inte begränsar smittspridningen nämvärt. Det är bara att hoppas på lite flyt och goda tider.
Citera
2020-03-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Därför att media såg presskonferensen, där det tydligt framgick att en del av dödsfallen är från helgen. Då inga presskonferenser skedde.
I så fall är det en ännu större ökning idag tisdag. Bara ett dödsfall mindre än under hela helgen. 35 dödsfall idag alltså.
Citera
2020-03-31, 20:14
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
Men samtidigt viftar du bort den NYARE studien som visar på 0.66% dödlighet publicerad på samma platform?

Vart i den studien stod det 0.66%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in