2020-04-01, 00:36
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Det är ju kaos i princip överallt på samma gång nu. Afrika, Sydamerika, Nordamerika, Europa. Asien Mellanöstern (utan kina).

GLOBAL KRIS ÖVERALLT

Ryssland Kina eller Antarktis som gäller om man vill slippa det mesta av vad som kokar.
Citera
2020-04-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jo men dom testar ju för fan på fel sätt. Dom borde testa vilka som har antikroppar och inte vilka som är sjuka. Dagen efter testet kan ju folk insjukna och det skapar en farlig situation av folk som går runt med eller utan symtom och tror dom inte har covid19.

Med test av antikroppar hos folk får man även se vilka som kan jobba som vanligt. Mycket bättre.

Instämmer helt! Men är det absolut säkert vilka sorters tester man sagt att man ska göra ?

Jag tänker att dom omöjligen kan vara så korkade att dom bara gör det test som avser - pågående sjukdom ?

Dom bara kan inte vara så korkade?

Sätt upp små tält överallt utanför vårdcentraler och be folk som vart sjuka nyligen komma och antikropps testa ! Hänvisa alla som är sjuka till annat ställe - tex sjukhus eller fältsjukhus där man gör test som säger om du har covid-19 el ej

Enkelt
Citera
2020-04-01, 00:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Men för guds skull! Äldre och sköra.

Folk som medicinskt bedöms som att dom med stor sannolikhet inte skulle klara sig även om hen får respiratorvård.

Vi kan och ska definitivt inte satsa på att försöka rädda alla 70 plussare! Det går absolut inte, det finns inte platser

I slutändan handlar det nog mer om 60+

Sedan kan man ju undra om vissa så kallade "viktiga" 60+ och 70+ kommer att få vård och pöbeln att få dö.
Citera
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
I princip den enda riktigt positiva konsekvensen av allt detta som jag faktiskt tror kommer ske. Synd att det ska krävas en humanitär katastrof för att bli av med just-in-time.

Det hade varit trevligt om vi hade haft samma beredskap som i början av 90-talet. Flera tusen extra respiratorer i händelse av krig. Garanterat en massa medicinsk skyddsutrustning. Men man lyckades ju spara några miljoner på att inte ha beredskapslager.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är precis så här det blir i Sverige. Nu går man ifrån intensivvård och satsar i stället på palliativ hemsjukvård. Men andra ord eutanasi.

Århundradets svek !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormormaja
Läste i Aftonbladet att vårdcentralerna förbereds för att börja ta ansvar för coronapatienterna och att läkare i primärvården ska snabbutbildas i palliativ vård i livets slutskede, för att vårda coronasmittade döende i deras egna hem och att sänkt kvalitet av vård kan behöva accepteras. Bakgrunden är att hela 10 % av de coronasmittade kommer behöva vård. Hört siffror om beräkning 70% smittade här.

I Sverige vill man också etablera en ny vårdform där uteslutande coronasmittade äldre personer och äldre vårdas under samma tak. Enligt säker källa har/ska kommunerna i Sverige skriva avtal om att alla som bor i äldreboende ska vara kvar på boendet när de får symptom på corona och får då palliativ vård och när de är döda ska de läggas i liksäckar med markeringen "smitta".

Jag saknar ord, det finns inget hopp nu om att kunna överleva för alla Sveriges äldre personer.
Vid vilken ålder anser Sverige att de coronasmittade inte har rätt att räddas från döden, 60, 70??

Min pappa bor på ett äldreboende, han är pigg och glad och mår bra. Han och hans förfäder har bott i Sverige och betalat skatt som de trodde skulle användas för bra sjukhusvård och att Sverige var ett tryggt land att bo i. Där de styrande ansåg att också de äldre skulle få säker vård och ett värdigt liv. Min pappa har arbetat som skogsarbetare i 53 år och han har varit med och byggt upp Sverige till den välfärd som fanns i Sverige fram till dess att regeringen införde massinvandringar av de nu över 2 miljoner utrikesfödda som nu bor i Sverige, dvs. 20 % av de som bor i Sverige nu är utrikesfödda. Behöver regeringen fler bostäder för att fler utrikesfödda ska få plats? Är det därför äldre ska offras?

Det är nu 3 veckor sedan jag har sett och kramat min gulliga pappa och jag saknar min pappa jättemycket. Eftersom pappa fick mycket dålig hörsel från sitt arbete, så kan vi inte talas vid i telefon. Jag har skickat brev till honom och får genom personalen på boendet information om min pappa. Han brukar fråga personalen varför inte hans barn, barnbarn och barnbarnsbarn varit och hälsat på honom. Personalen på boendet vill skona de äldre som bor där och ser bla. till att de inte ska se nyheter på TV. Jag förstår nu att jag aldrig mer kommer få se min älskade pappa, pga. stor risk för coronasmitta.

De styrande i Sverige hade kunnat förhindra den stora masspridningen av coronavirus, om de hade tagit beslut om och utfört nödvändiga åtgärder för att minska spridningen av coronaviruset.
Varför har de styrande i Sverige tagit bort välfärden och förvandlat Sverige till ett u-land?

Det är så fruktansvärt att de äldre som har byggt upp Sverige ska offras. Mitt hjärta gråter.
Det är verkligen fruktansvärt.. Gränserna kommer att sänkas allt eftersom vården blir mer o mer belastad, i ett absolut worst case ges ingen vård till personer över 40 år.. Vi får se vad vi landar på. Respekten för äldre är nästintill noll i Sverige.. De ses mest bara som en kostnad, fruktansvärt..
Citera
2020-04-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Trump uppmanar nu folk att användas sina halsdukar som munskydd. Dom funkar jättebra säger han.

Var tvungen att feta detta. Förbluffande.
Tycker du att det var dumt så råder jag att sätta dig ner innan du börjar titta på den här videon.

Fler ageranden från Det Stabila Geniet rörande Covid-19:
https://youtu.be/r4EVn03aCJg

Det är som en bisarr film det här
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-01 kl. 00:40.
Citera
2020-04-01, 00:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Om jag nu mot förmodan får corona med luftvägssymptom och jag har redan har astma hur går den ekvationen ihop utan att jag dör?

Jag tror att en aggressiv variant är extremt osannolik men jag kanske drar det kortare strået i lotteriet. Någon frisk här och där blir allvarligt sjuk.

Så det finns flera anledningar att undvika sjukvården just nu.
Skulle du få corona+astma antar jag att astmadelen ganska lätt kan behandlas. Astma finns nämligen lång erfarenhet av att behandla.
Astma kan förebyggas med lokal cortisonbehandling (inhalator) som inte har samma biverkningar som sprutor och tabletter.
Citera
2020-04-01, 00:39
Medlem
Citat:
Men för guds skull! Äldre och sköra.

Folk som medicinskt bedöms som att dom med stor sannolikhet inte skulle klara sig även om hen får respiratorvård.

Vi kan och ska definitivt inte satsa på att försöka rädda alla 70 plussare! Det går absolut inte, det finns inte platser

Jasså kan vi inte?
Vi kan inte pga hur de hanterar skiten.
Låt oss säga att din mor far dör i 60 års ålder av corona, skulle inte du bli arg över sveriges hantering av problemet.
Och vem kan garantera att du eller vem som helst ser tegnell eller löven som skyldiga och skjuter dom i skallen.
De borde tänka sig för, och vad de gör.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Instämmer helt! Men är det absolut säkert vilka sorters tester man sagt att man ska göra ?

Jag tänker att dom omöjligen kan vara så korkade att dom bara gör det test som avser - pågående sjukdom ?

Dom bara kan inte vara så korkade?

Sätt upp små tält överallt utanför vårdcentraler och be folk som vart sjuka nyligen komma och antikropps testa ! Hänvisa alla som är sjuka till annat ställe - tex sjukhus eller fältsjukhus där man gör test som säger om du har covid-19 el ej

Enkelt

Jag har inte sett eller hört om att det finns något snabbtest för antikroppar ute på marknaden ännu ens. Dessa Roche med fler, som Trump pratar om är ju för sjukdomen covid19.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är ju kaos i princip överallt på samma gång nu. Afrika, Sydamerika, Nordamerika, Europa. Asien Mellanöstern (utan kina).

GLOBAL KRIS ÖVERALLT

Ryssland Kina eller Antarktis som gäller om man vill slippa det mesta av vad som kokar.
I Sverige är man (alla) trygg.
Löven och Tegnell säger de och då måste de ju vara sant...

Förresten. När kommer de du hade förhandsinformation om tidigare? 😉
Citera
2020-04-01, 00:40
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
as bra då jag bor i USA
Om du testar positivt hur är dina ekonomiska möjligheter att isolera dig i hemmet 2-3 veckor?

Hur är de möjligheterna för andra du känner i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in