2020-03-31, 20:14
Bannlyst
Frankrike 499 senaste dygnet, snart i nivå med ita spa
Citera
2020-03-31, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att få en fullständig bild måste man regelbundet testa alla Sveriges invånare. Men det finns en skala mellan vet ingenting och fullständig bild. Den kan nås exempelvis genom att titta på hur många som söker vård, genom att studera rapporter och erfarenheter från andra länder, och genom stickprovstester.
I Sverige ska svensken vara hemma och inte söka vård.
Alla invånare behöver inte testas bara misstänkta.
Senast redigerad av TonyDR 2020-03-31 kl. 20:19.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
I så fall är det en ännu större ökning idag tisdag. Bara ett dödsfall mindre än under hela helgen. 35 dödsfall idag alltså.

Yep. Om det är 35 idag är det så klart en ökning. Men inte i närheten av 200 per dag som många här inne förutspådde en vecka bakåt. Vi har lyckats platta kurvan rätt bra hittills. Men ännu kan det spåra åt helvete så klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Provtagningen ökar 3-dubbelt, äldreboenden stängs för besökare, skidorter stängs. Nu är det bara grundskolorna och förskolorna kvar.

Regeringen börjar agera som en regering och inte som FHMs marionettdockor. Regeringen kör numera över FHM, med all rätt.

Regeringen behöver goda råd och letar fr.o.m. idag utanför landsgränserna. Hoppas jag, ska tilläggas.

Ovan har ju FHM sagt lång tid men de kan inte ta beslut, det kan bara regeringen göra. Provtagningsansvaret ligger heller inte hos FHM utan regionerna.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Provtagningen ökar 3-dubbelt, äldreboenden stängs för besökare, skidorter stängs. Nu är det bara grundskolorna och förskolorna kvar.

Regeringen börjar agera som en regering och inte som FHMs marionettdockor. Regeringen kör numera över FHM, med all rätt.

Regeringen behöver goda råd och letar fr.o.m. idag utanför landsgränserna. Hoppas jag, ska tilläggas.

FHM har hela tiden sagt att hårdare åtgärder kommer. Lyssnar inte folk?

Det är FHM som har räddat vår ekonomi
Citera
2020-03-31, 20:16
Medlem
På en vecka har antalet bekräftade fall i landet FÖRDUBBLATS! Den konjunkturkurvan skulle börshajarna jubla över.

Det är en katastrofal utveckling i Sverige. FHM vilseleder folket att tro att den är en del i den snälla kurva.

Det finns INGET som talar för det. Alla, särskilt Regeringen och FHM, måste agera som att det är den branta kurvan.
Citera
2020-03-31, 20:17
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Det går naturligtvis inte, 7-8 miljoner smittade på en månad vore total massaker. Gällande ditt räkne exempel är det inte helt uteslutet att det blir så. Samtidigt är det för tidigt för att fastslå eller förankra den ökningen statistikt. Det ser oroväckande ut, speciellt eftersom vi inte begränsar smittspridningen nämvärt. Det är bara att hoppas på lite flyt och goda tider.

Jo, att ökningen inte håller i sig är ju hoppet. Vi håller tummarna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det spelade ju ingen roll att det köptes in för många veckor sedan eftersom alla leveranser stoppades.
Från veckor till år tidigare hade man kunnat köpa material men beredskapen finns inte.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Lena Mellin är så slut, så nedalkad, så korkat så tiden står stilla:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/rARgpA/var-stolt--du-bor-i-sverige

Hon är stolt över att vara svensk. Och glad för att hon inte är Dansk eller Spanjor. För allt är ju så mycket bättre i Sverige. Skriver den gamla haggan.

Hon förstår inte att Sveriges ökning är bland de högsta i världen, räknat i procent. Hon tror på Folkhälsomyndigheten då de varje dag mörkar och trixar med siffror och uttalanden för att förvilla svensken. Lena Mellin är tillräckligt dum för att gå på detta.

Hon förstår inte att sjukvården i Stockholm är dagar från att kollapsa. Att antalet intensivvårdspatienter ökar med 20% per dag. I dagsläget 50 nya IVA-patienter per dag.
Hon ligger själv i riskzonen, det ända hon kan göra nu är att lugna ned sina läsare, bara man ser hennes nylle så förstår man att hon inte mår så bra inombords.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinniitus

Kan ni alla se ansiktet på alla arroganta stockholmare som blir blåsta på konfekten?

jaa det kan jag..-fan jag som tjackade nya skidglajjor och pyntade åtta lakan för dom

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Vart i den studien stod det 0.66%

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/31/dodligheten-i-coronaviruset-ar-ratt-lag-under-en-procent-enligt-en-farsk-studie
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkekke
Dalarna är nog en uppkommande kandidat med 8 dödsfall och 12 på intensiven. Vad jag vet finns det 20-25 iva-platser i Falun.

Det låter inte alls bra. Har Dalarna fått en överdos av smittsamma skidåkande turister?

Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Gör lite mer reklam för din sida, snälla - vi har inte sett den femtio miljoner gånger ännu.

Jag tror du misstar mig för någon annan. Det där är inte min sida. Det är en sida jag sett här i tråden. Jag har inte på något vis marknadsfört den.

Jag är en pratsam prostituerad och inte någon som för statistik på något vis.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-03-31 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in