Citat:
Ursprungligen postat av
watantanka
Ni som blir spricker av ilska för att "bartenderbimbos" med flera kan komma att få a-kassa medan ni minsann vart med hur länge som helst -fattar ni att ert eget bidrag till kassan är en fjärt i universum? Du har bidragit ekonomiskt lika lite som de du spottar på!
Du har betalat 100 spänn i månan i 20 år säger vi. Din egen insats blir då 24 000 kr. Grattis, du kanske kan leva i två hela månader på det om du bara äter linser. Resten av a-kassan har du och bimbon gemensamt skrapat ihop genom att betala skatt.
Nej, du försöker resonera med individer som har låg IQ, ännu läger EQ och en obefintlig insikt om hur saker och ting faktiskt finansieras.
Deras inställning gör mig uppriktigt sagt ganska förbannad. Personligen är jag inte med i A-kassan och har heller aldrig känt mig speciellt orolig över att bli arbetslös. Jag har aldrig haft några invändningar mot att en del av mina skattepengar gått till att finansiera arbetslöshetsförsäkringen, men efter att ha läst alla själviska inlägg i den här tråden har jag omvärderat min generositet.
Så till alla A-kasseparasiter, ge hit den dryga halvmiljonen som jag hittills har sponsrat er med