2020-03-31, 13:37
Medlem
vidrikfittanens avatar
Loggade för ovanlighetens skull in på Linkedin nyligen. Det tycks gå nån trend där att vara super-PK, hylla Tegnell och sedan ryggdunka varandra. Som för att visa att man minsann inte är nåt "troll" så "tokhyllar" man Tegnell.
Jag skulle vara jävligt försiktig att icke-anonymt hylla honom. Det kan nämligen bita en i svansen riktigt hårt.
Tegnell sa att risken för samhällspridning var minimal när cirka 12 flighter från Italien och 1 flight från Teheran anlände varje dag, lägg därtill busslaster med snoriga utförsåkare och viss kvarvarande trafik från Kina . Ingen som helst kontroll skedde av dessa personer som anlände.
I detta läge hade vi alltså en statsepidemiolog som stod och sa att risken för samhällsspridning var liten...

Hur man kan hylla Tegnell övergår mitt förstånd. Men det känns som att det är politik i det hela. Det är lite fint att hylla Tegnell, ungefär som det är lite fint att vara för massinvandring.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
13.30
Tack. Jag såg det precis eftråt och ändrade det.
Citera
Medlem
"Det kommer fler påskar.
Påskkärringarna får ställa kvasten på parkeringen."

Stefan Löfven
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Nej, men just over-head papper. Trodde knappt det existerade längre
Vissa overhead-papper (styvare plastfilm) har ett pappersark på ena sidan.
Ta bort pappret och du har en klar plastfilm.

Det är en strykande åtgång på denna typ av plastfilmer just nu, till visirtillverkning.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Det är nog hemtjänsten som står för majoriteten av smittspridningen bland våra äldre i landet. Hur i hela helvetet kan det komma sig att dom får springa från åldring till åldring helt utan skydd? Obegripligt.

Hur stämmer med det med målsättningen att värna att just de äldre inte blir smittade?

Det känns som om nån inte tänkt färdigt här ...

... skydd till just hemtjänstpersonalen borde väl vara väldigt högt prioriterat?

Målsättningen är något som en myndighet gått ut med och givit riktlinjer om. Sen hur det efterföljs av regioner och kommuner är något annat. Detta kan slå åt båda hållen. Jag vet regioner som gått emot de nya riktlinjerna om skyddsutrustning och fortfarande kör med långärmade skydd och dessutom har köpt in dyra andningsmasker från Tiki safety. Både till IVA och akutmottagningar.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Meddelande från statsministern: gå inte påskkärring för att tigga godis i år! ;o
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Here we go again

"Största delen av smittade och döda av smittan beror på hur NI hanterar saken, som medborgare" 😴🙄
Ja, om vi bara kunde sluta smitta varandra så slapp han göra något
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Påskkärringarna får ställa kvasten?!?!

Vad fan är detta!

😩🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Citera
2020-03-31, 13:38
Avslutad
EXTRA EXTRA

Statsminister Stefan Löfven: Påskkärringarna får ställa kvasten på parkeringen i år!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det här är SÅ JÄVLA ILLA

Minst två coronasmittade läkare intensivvårdas nu i Stockholm, enligt uppgifter till Svenska Dagbladet.
Samtidigt har tre andra läkare på ett annat sjukhus i Sverige smittats efter att kravet på skyddsutrustning sänkts. (Expresen)

Ja men det beror ju på att det inte finns skyddsutrustning. Därför har man sänkt kravet. Jag tror att det finns en del i vården som har på sig skydd som de själva har köpt. Men jag tycker också att vårpersonalen är väldigt konstiga. Om det är livsfarligt att gå till jobbet så ska man inte göra det. Även om det innebär att patienter dör. Antingen får politikerna skaffa fram skydd eller så får folk dö. Annars får vi ju bara ännu fler som blir smittade.

En annan aspekt på detta är all sjukvårdpersonal som har haft smittan och blivit friska. Dessa kommer ju att bli guld värda i vården eftersom de är immuna och kan jobba med C19-atineter helt utan skydd. Finns det några sådana ännu som har kommit tillbaka efter att de har varit sjuka?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Påskkärringar ska parkera kvasten.

-Stefan Löfven, under coronautbrottet 2020.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Löven: Låt inte dina barn knacka på hos dina grannar och be om godis i påsk...
Jag skrev precis det! Vafan!! Galet värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in