Så nu har i vi stort sett plattat till kurvan i Sverige, helt utan panikåtgärder. Antal döda stiger bara marginellt. Vad var det som andra länder gjorde fel, då?
Jag tror fortfarande på att vi har någon form av delvis immunitet här uppe. Skulle också förklara varför så många somalier har dött, då de inte har samma... Gener? Tidigare sjukdom i något mindre farligt coronavirus?
Jag hoppas givetvis att du har rätt, men jag befarar att vi har det värsta framför oss, smittan har börjat hitta in i äldreboenden, som vissa kommuner blandar smittade med osmittade vilket kan visa sig få ödesdigra konsekvenser inom några veckor. Nu är det ju så att inte alla äldre som smittas dör, flera kommer att klara sig med lättare förkylningssymtom, men risken är att vi kommer få se ett stort antal dödsfall på våra äldrevårdsinstitutioner.
Senast redigerad av DeValera 2020-03-31 kl. 11:24.
Så nu har i vi stort sett plattat till kurvan i Sverige, helt utan panikåtgärder. Antal döda stiger bara marginellt. Vad var det som andra länder gjorde fel, då?
Jag tror fortfarande på att vi har någon form av delvis immunitet här uppe. Skulle också förklara varför så många somalier har dött, då de inte har samma... Gener? Tidigare sjukdom i något mindre farligt coronavirus?
Jag hoppas du har rätt så inte våra (brister på) åtgärder kommer ikapp oss senare med scenarion liknande Italiens 😔
Och så kan kan vi inte heller importera all världens kreti å pleti som aldrig kommer att tillföra Sverige någonting, utan bara en kostnad på miljarder och åter miljarder...
Pengar växer på träd och raderas på en sekund. Ser du inte det?
Med det system vi har idag behöver vi skyhög invandring, mindre viktigt vilka som invandrar. Invandringen driver bolån (via hemlöshet) och konsumtion.
Det korrupta ekonomiska systemet har gjort oss nakna inför biologiska vapen.
Många har önskat att vi fört en linje som mer liknar den i Norge och Finland.
Deras antal offer pr dag sedan 20 mars : 0 - 1 - 0 - 3 - 2 - 4 - 2 - 7 - 6 - 5 - 8
En ganska läskig trend...
Dødsfall: Norge, Finland og Tyskland har hatt en doblingstid på 4 dager og Sverige har hatt en doblingstid på 5 dager i følge denne grafen på VG. (se link). Dvs de tre førstnevnte landene har hatt en brattere kurve enn Sverige i den perioden.
Man kan manuelt legge inn de forskjellige landene og sammenligne.
"Doblingstid land for land.
Tabellen nedenfor viser hvor lang tid det har tatt for det totale dødstallet å doble seg. Jo lavere doblingstiden er, jo raskere dobler det totale dødstallet seg. Grafene i tabellen viser totale og nye dødstall siste to uker." (se spoiler)
Land:
Doblingstid for antall døde tot. (i dager). :
Døde totalt:
Nye dødsfall: