Citat:
Ursprungligen postat av
carolas_manager
Om du ”tar dagen som den kommer” och smittar ned mig eller någon i min omgivning så att vår dotter som är i riskgruppen hamnar på IVA eller dör ensam kvävd till döds? Kan du förstå att även om du inte bryr dig så sprider du en sjukdom till andra som inte klarar av den?
Hur fan kan du säga att du inte kan styra över den? Är du sinnessjuk??? Du ska inte träffa andra människor, du ska ta ansvar och handla förnödenheter till dig och din familj och sedan avgränsa er från omvärlden tills detta är över. Är du så in åt helvetet jävla dum att du inte fattar hur det hänger ihop?
Jösses alltså. Helt sinnessjukt beteende, absolut topp fem mest idiotiska kommentarer i år.
Det är för fan ingen här som är rädd, folk vill överleva och då måste du ta din feta jävla röv och agera och inte förlita dig på att ta dagen som den kommer ditt förbannade jävla missfoster!
Vem är idiotisk här egentligen?
Jag förespråkar försiktighet och respekt, men INTE RÄDSLA!
Det är en jävla skillnad på att vara rädd och försiktig.
Jag ogillar alla rädda, domedagsprofeter, hypokondrikerhoror med foliehattar högre än Eiffeltornet..
Jag arbetar med radioaktivitet, de är samma där.
Jag är inte ett dugg rädd för strålning, men jag har respekt och är försiktig.
PRECIS som med detta virus.
Jag sitter i karantän just precis just nu för att inte smitta.
Jag är fortfarande inte rädd, men försiktig.
Ser du skillnaden?
Bara för att jag håller mig hemma, tvättar och spritar händerna - SÅ STYR JAG INTE VIRUSET.
Mina föräldrar som jag älskar, kan smittas ändå, även om alla gör sitt.
Är jag rädd för de? Nej, för de räddar nite mina föräldrar, de skapar panik, ångest och hysteri!
Så NEJ, jag styr inte över viruset, jag styr över min egna situation. Jävla freak alltså.
Måste man vara rädd för att inte spring runt och smitta? Idiot.
Och JO, de som hamstrar och skriver att de har panik och ångest, de är R-Ä-D-D-A.