2020-03-31, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Ja, man kan säga att det är hjältar men är det rimligt att de ska behöva göra det? Riskera sin egen hälsa, sina anhörigas hälsa för att de offrar sig? Självklart ska det ställas hårda krav på skyddsutrustning. Det kommer få oerhörda konsekvenser. Om vårdpersonal insjuknar vem ska ta hand om alla sjuka?? Men framför allt VARFÖR ska de offras för att man inte lyckas ordna fram rätt och säker utrustning??
Sorry jag missade nog att hela diskussionen gällde att arbeta utan tillräcklig skyddsutrustning. Där håller jag med till 100%, dem ska absolut inte arbeta utan skyddsutrustning. Det tjänar ingen på, inte ens patienterna i långtidsförlopper. Där borde väl om inte annat skyddsombuden ha besutsrätt att stänga arbetsplats?

Sedan blir det extra tydligt nu hur egocentriska vissa medmänniskor är just nu, känner flera fullt frisk människor (som absolut inte tillhör riskgrupp) som vabbar eller sjukanmäler sig för att sitta isolerade på eget initiativ och därmed ta 0 risk (fega jävla parasiter) . Medan andra inser vikten av att hålla igång samhället för att vi ska kunna skydda riskgrupperna och att vi inte kan isolera bort Coronaviruset . Sjukvårdspersonal, förskolelärare och dagispersonal exempelvis verkar vara av ett annat virke. All heder åt dem, vilka hjältar!
Senast redigerad av jerka11 2020-03-31 kl. 09:51.
Citera
2020-03-31, 09:47
Medlem
welcometorealitys avatar
5 döda i Kina idag fast de har kremerat 24/7, de mörkar så det sjunger om, bojkotta hela Kina nu hehe.Dean Koontz hade rätt redan 1981 i sin bok The ice of darkness, där han skrev Wuhan 400..
Citera
2020-03-31, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du och en hel radda med tjockskallar i tråden förstår inte vad en fat tail-risk är.
En “ vanlig” influensa fyller inte sjukhusen med svårt sjuka patienter. Om lika många som får en säsongsinfluensa världen över får Corona så är det inte 500.000-600.000 st döda världen över utan miljoner döda dessutom under förutsättning att vården hinner med. Det skulle den iofs inte göra så ytterligare några miljoner skulle stryka med pga de inte kan få vård.
Det är just därför man försöker bromsa takten i insjuknande.
Även om majoriteten döda skulle vara äldre så skulle vara i Sverige flera tusen medelålders och unga med underliggande riskfaktorer stryka med.

Ehm va? Nu måste du citerat fel.
Jag gnäller på alla rädda människor,.. Inget annat?
Jag förnekar ingenting, jag säger bara. Varför är alla så jävla rädda?
Dör miljoner, ja då dör miljoner.
Men räddar man någon genom att vara rädd? Nej, men skapar panik
Hoppas ni som är så rädda inte är föräldrar, ni är allt annat än en trygghet åt era barn.
Och återigen, försiktighet och respekt - JA.
Men sluta vara så jävla hariga, jävla hypokondrikerhoror men nerverna på utsidan.

Synd att viruset inte drabbade enbart hariga och rädda människor, vilken jävla bra rensning!
Jag hatar fan rädda människor, från djupet av mitt hjärta.
Citera
2020-03-31, 09:49
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Instämmer. Har precis nyligen läst om Mengla-virus (tillhör Ebola-familj) som man tydligen upptäckte under 2019. Det talas inte så mycket om denna i resten av världen, dock inte förvånad över att Kina inte flaggar kring utbrottet särskilt mycket.

Finns nog flera sjukdomsutbrott som tystats ned. En del som aldrig kommit ut ur Kina, andra som spritt sig.

Om du är intresserad, se gärna den här filmen. Vi diskuterade den igår i tråden. Den är bra och förklarar på ett bra sätt hur sjukdomar som denna uppstår.

https://m.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54

Jag fattar inte varför kineserna inte stänger de där matmarknaderna för gott. Djurplågeri, de vet att de sprider sjukdomar som så klart är ett problem också för Kina. De ger dessutom Kina otroligt mycket dålig publicitet.
Citera
2020-03-31, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Ja det är märkligt varför Sverige är så extremt i många hänseenden, vad beror det på, för många känslostyrda feminister i beslutsfattande positioner, allmänt svagbegåvade beslutsfattare och lika svagbegåvade människor som röstar på dom eller vad??

Nåväl, vi får se hur många döda vi har ikväll, 168st just nu.

Känslostyrt är att stänga alla gränser och låsa in hela befolkningen i sina hem i ren panik trots att man har en handfull fall av corona i landet.
Citera
2020-03-31, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Enda hoppet kanske är att omvärlden tvingar Sveriges styrande att göra något.
Visst är det tråkigt att se när en regering inte gör någonting för sitt eget folk, men andra länder kan ju inte störta en folkvald regering, hur idiotisk den kan tyckas vara. Och så kan den svenska modellen lyckas till slut. Under kan ju ända. Jesus gick ju på vattnet och upostod från de döda 😇
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Det stämmer. Liksom att social distansering inte riktigt går hem i Italien. Såväl som att man bor rätt trångt med flera generationer under ett och samma tak. Ungefär samma situation som i övriga södra Europa. Därför är det svårt att jämföra med våra nordiska förhållanden.

Helt ärligt så är det här med Italiens generationsboende något som överdrivs enormt i Sverige just nu, kanske som snuttefilt för att slippa tänka att vi kan hamna i deras situation.
I städerna är generationsboende ovanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Absolut. Finns fler exempel:

https://www.friatider.se/ungdomar-hostar-pa-pensionarer-ropar-corona-och-skrattar

"Ungdomar" är i Sverige kodord för invandrare.
Det burde blitt satt i verk tiltak som kan beskytte befolkningen mot slike mennesker som er ute etter å skade andre mennesker.
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
5 döda i Kina idag fast de har kremerat 24/7, de mörkar så det sjunger om, bojkotta hela Kina nu hehe.Dean Koontz hade rätt redan 1981 i sin bok The ice of darkness, där han skrev Wuhan 400..

Kremeringen i Kina är en historia i sig. Dock en indikation på att de officiella siffrorna inte stämmer. Sedan är jag intresserad av de massiva protesterna som pågår as we speak i Hubei-provinsen (Wuhan med omnejd).
Citera
2020-03-31, 09:51
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror också på allt jag läser på amerikanska konspirationssajter. Har du sett att det egentligen inte pågår nån pandemi i USA? Sjukhusen står egentligen tomma. Allt är bara en lögn för att demokraterna och Kina inte vill se Trump återvald!

https://twitter.com/DeAnna4Congress/status/1244342772783394822
Du har säkert en god förklaring till varför fake news medierna ljuger om saken..
CBS News admitted to a “mistake” on Monday after airing footage of an overcrowded hospital room that was allegedly in New York City but was actually from a hospital in Italy.
https://event201.com/cbs-news-admits-mistake-after-airing-footage-of-overcrowded-italian-hospital-in-report-about-nyc-fox -news/
Citera
2020-03-31, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Vad ska diskuteras? Det är bara du och en handfull till Flashbackare som anser sig vara experter och s.k. hobbyepidemiologer.

Du har ingen aning om vilken väg som är rätt att gå och det har inte resten av befolkningen eller politiker heller. Är det någon som har någon form av kunskap i detta så är det FHM.

Det finns liksom inget att diskutera.... Och vi har alltid möjlighet att lägga in hårdare restriktioner om sjukvården blir överbelastad.

Ytterst handlar det om huruvida denna defaitism är moraliskt försvarbar.

Var och en är kompetent nog att för egen del avgöra huruvida det är ondska eller inte.
Citera
2020-03-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Svensken är konflikträdd, naiv, lättmanipulerad och hjärntvättad precis som vilken nordkorean som helst.
Det Svenska etablissemanget ljuger för oss och vi väljer att spela med.
Vi ska hata Trump. Vi ska hata Ryssland. Vi ska hata Ungern. Vi ska hata män. Vi ska hylla Tegnell. Vi ska betala världens högsta skatter. Vi ska tycka att det är mycket bra med fortsatt massimport av sexslavar till kåta feministkärringar. Vi ska vara skrämda för klimatet men viruset är helt okej. Vi ska inte träffas fler än 49 men skolor och förskolor med hundratals barn är helt okej. Vi ska acceptera att MSB har inte gjort ett dugg. Vi ska acceptera att sjukvården styrs av inkompetenta politiker. Vi ska acceptera att justitieministern är frisörska, vi ska acceptera att statsministern är svetsare, vi tror att vi är bäst i världen men vår arrogans kommer att vara vår nedgång.
Du glömde "toffelmes" (enligt mig). Ja vart är vi på väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in