2020-03-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Eftersom Island har testat så stor andel av befolkningen får man där ett bra statistiskt underlag om dels hur smittsamt viruset är, men även hur dödligt det är. Än så länge ligger dödligheten för de som smittas på 1,27%, men det kan ändras i takt med att folk tillfrisknar.

??? Not! Redogör för dina galna siffror, gör om och gör rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Varför sitter du här och sneglar i tråden då? Borde inte du kolla på nån gammal repris av Allsång på Skansen eller liknande? Ta dagen som den kommer?

Tror tvärtom att du är livrädd. Närmast hysterisk. Och när du skriver ditt motsägelsefulla tramsinlägg här i tråden ger det dig någon slags ro. Men det du gör är destruktivt och tillför inte diskussionen något vettigt. Ingen bryr sig om att du inte kan ta in information lugnt och sakligt utan att drabbas av panik.

Det här gäller alla som stångas mot "alarmisterna" för övrigt. Vem tror ni att ni lurar? Ni sitter och hänger här dag ut och dag in och tjuter rakt ut i tid och otid: "JAG BRYYYYYYR MIG INTEEEE!!! SLUTA ALARMEEEERAAAAA!!!! " Det är lika delar pinsamt och bisarrt.

För att det underbart tidsfördriv i karantän, att läsa alla teorier från folk med foliehattar och självutnämnda experter och matematiker.
Jag är inte ett dugg rädd..

Dör jag så dör jag, dör min mamma så dör min mamma, dör min son så dör min son.
Det är inget jag styr över.
Det är lite som att skita i brallan varje gång en när och kär sätter sig och kör bil, vem vet "de kan ju krocka och dö".
Nej, lever jag sista stunden på jorden nu eller någon i min krets - så tänker jag inte spendera den tiden livrädd.

Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Citatet ovan är satir över argument som framförs i den skattefinansierade propaganda som Nya Tider berättar mer om nedan.

https://nyadagbladet.se/it-overvakning/svt-journalist-i-analysartikel-storebror-skyddar-dig/

Det röda avskräde som marscherar genom institutionerna visar sitt rätta ansikte. Gott om folk i den här tråden som drömmer om ett liv och en tillvaro under sådana omständigheter.
Vilken dyngdiskussion!

Jag har betalat skatt i hela mitt liv. VAR är mitt skydd mot yttre hot? Var?

Det är enkelt detta:
Vi har betalat. LEVERERA!
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det burde blitt satt i verk tiltak som kan beskytte befolkningen mot slike mennesker som er ute etter å skade andre mennesker.
I Sverige gör vi tvärt emot och välkomnar alla. Våldtäktsmän, mördare och coronasmittade - alla är lika mycket värda.
Citera
Medlem
Om man kollar alla kurvor i olika länder så ser de nästan likadana ut, de som sticker ut är Kina Sydkorea och Iran bland annat...men även Sverige sticker ut men det tror jag på ojämn inrapportering....Kinas siffror med typ 4-5 varje dag på slutet är ju väldigt skum så den tror jag ju inte på...Iran tror jag har nästan noll koll
Citera
Medlem
Det går utmärkt att göra en ansiktshjälm utav 3 blöjor och tunn genomskinlig plast.För dom som är rädda för 5g så kan man klä den med folie.På toppen utav blöjorna gör man 3 hål för luften att cirkulera..Det är bra om hålen matchar dom man har i huvudet.
Citera
2020-03-31, 09:53
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Finns nog flera sjukdomsutbrott som tystats ned. En del som aldrig kommit ut ur Kina, andra som spritt sig.

Om du är intresserad, se gärna den här filmen. Vi diskuterade den igår i tråden. Den är bra och förklarar på ett bra sätt hur sjukdomar som denna uppstår.

https://m.youtube.com/watch?v=TPpoJGYlW54

Jag fattar inte varför kineserna inte stänger de där matmarknaderna för gott. Djurplågeri, de vet att de sprider sjukdomar som så klart är ett problem också för Kina. De ger dessutom Kina otroligt mycket dålig publicitet.

Så är det säkerligen. Skulle inte bli förvånad om det blir någon form av repressalier gentemot Kina i framtiden. Men det återstår att se.

Tack för länken, ska undersöka det.
Citera
2020-03-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Det går utmärkt att göra en ansiktshjälm utav 3 blöjor och tunn genomskinlig plast.För dom som är rädda för 5g så kan man klä den med folie.På toppen utav blöjorna gör man 3 hål för luften att cirkulera..Det är bra om hålen matchar dom man har i huvudet.

Haha
Citera
2020-03-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Känns inte som ansikteskydd vore så svårt att producera för ett land som sverige.
Ställ om några fabriker så har vi snart några miljoner skydd.

Samma gäller för handsprit...

Håller med och jag FATTAR FAN INTE.
Det räcker att det är brist på skyddutrustning en kort period för att riskera spridning inom vården.

Fy fan för socialstyrelsen och MSB. Dra åt helvete med er.
Citera
2020-03-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Jag tar naturligtvis inte med länder med ett eller två dödsfall...

Om du kikar på min tabell från 07:53 så ser du bättre hur situationen ser ut.

Det optimala är att ha låga och stabila/sjunkande dödstal, skräcken är höga och stigande.

Sverige hamnar helt klart i den första kategorin, medan delstaten New York är den verkliga mardrömmen.

Du tog ju med Bulgarien med exakt 8 dödsfall totalt, får dom 8 till så blir dom listetta igen.
Citera
2020-03-31, 09:56
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vilken dyngdiskussion!

Jag har betalat skatt i hela mitt liv. VAR är mitt skydd mot yttre hot? Var?

Det är enkelt detta:
Vi har betalat. LEVERERA!
Vi har ju redan fått hundratusentals flyktingar levererade. Är det inte tillräckligt?
Citera
2020-03-31, 09:56
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Helt ärligt så är det här med Italiens generationsboende något som överdrivs enormt i Sverige just nu, kanske som snuttefilt för att slippa tänka att vi kan hamna i deras situation.
I städerna är generationsboende ovanligt.

Jag pratar inte om Sveriges inställning angående Italiens generationsboende. Jag utgår ifrån egen erfarenhet, då jag har semesterboende i Norra Italien. Levnadssättet i Italien skiljer sig markant gentemot det som vi är vana i Sverige. Inte minst Sthlm har flest singelhushåll i Europa. Detta spelar givetvis roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in