2020-03-30, 23:28
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej så är det inte. Varför skulle världen då ropa efter ventilatorer? De räddar många liv.

Det stämmer inte. Efter dag 4 dör fler i ventilator då det uppstår problem i ventilatorn. 54% dör i ventilatorn medan 47% dör som inte fick en ventilator. Bekräftade uppgifter, statistik. Alltså, lika svåra fall båda två.
Citera
2020-03-30, 23:28
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Om man var imponerad av Sydkorea... Helvete vilket jobb man gjort i USA!

Haha bra jobb? De kommer dö som flugor där borta
Citera
2020-03-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Precis det är skolplikt på pappret men inte i praktiken. Det var det jag tyckte mig tydligt säga. Den som sjukligt följer lagen måste fortfarande skicka sina barn till skolan.
Nej. Vårdnadshavare har skyldighet att skydda sina barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Det här tycker jag är det mest skrämmande med hela grejen; hur vårdpersonal som utsätts för mycket smitta, och som måste återanvända eller vara utan fullgott skydd, drabbas. Mycket trist med 80 plus som dör, men alla undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, hemtjänstpersonal..fy fan.

Ja att inte skaffa fram ordentligt skydd åt vårdpersonalen är kriminellt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Japp. Jag jobbar på förskola och kan garantera dig - kommer Corona in på avdelningen, då finns det ingen chans för mig eller mina kollegor att slippa undan. Barnen håller inte riktigt händerna rena och två meters avstånd, samtidigt som luften är dålig i många dagis/skol-lokaler runt om i landet, inklusive våra. Tänker att många av mina kollegor är till åren komna.

Protestera ni i förskolan, agera! Säg ifrån! Riktlinjerna är omöjliga att praktisera i förskolan/skolan! Höj rösten!!
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Haha bra jobb? De kommer dö som flugor där borta

Du har noll koll.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trail
Nu är Trumps pk live, verkar mest distraherad av att hålla sin frisyr i styr i blåsten.
Lyssna på vad han säger istället. Sjukt imponerad av jobbet de gjort därborta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Stödjer och stödjer, jag som enskild lärare har inte något att säga till om. Sådant beslutas högt över våra huvud. Men ja det finns några som är hemma och arbetar på distans. Vissa för att föräldrar är oroliga för sina barn och andra pga att föräldern kanske tillhör en riskgrupp.

Menar du blivit smittade av elever? Det är omöjligt att veta.

Föräldrar i riskgrupp som har barn hemma, problematiseras än mer vid delad vårdnad/varannan vecka.

Är själv astmatiker och väger över ett sånt beslut. Så mycket vilseledande information.

Dels gällande huruvida barn smittar. Samt inkubationstid.

Barn kan dessutom hämta hem nya virus om och om igen.

Finns för lite forskning att tillgå.

Tex virusets immunitet frånvaro av tester.

Skrev fel. Menar om ni har pedagoger/lärare som fått Corona?
Citera
2020-03-30, 23:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jäklar, Spanien och Frankrike har över 5000 kritiska fall. Kommer fortsätta med höga dödstal, särskilt i Spanien.

Tror att Spanien kommer drabbas värst i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trail
Nu är Trumps pk live, verkar mest distraherad av att hålla sin frisyr i styr i blåsten.

Idiot. Han berättar om massproduktionen av respiratorer, annan sjukvårdsutrustning, skyddsutrustning, säkerhetsmaterial och testutrustning.

Trump är orange.

Det här landet alltså. Kokoooo
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ehh nej? Följer du ens nyheterna. De har tagit fram test som tar 5 minuter att genomföra. Testa över 100k människor per dag. Har testat över en miljon människor redan.

Har hittar två olika medical treatments som verkar fungera framgångsrikt.

Och mycket, mycket mer.

Häng med lite.

Häng med själv du. Vad spelar det för roll när de redan har samhällsspridning i varenda delstat? Har du missat att de räknar med 200 000-ish döda åtminstone? Att inga storstäder kommer klara sig helskinnade? Klart det är bar att de börjat få igång testningen äntligen, men det kommer ju inte hindra den spridning som redan skett.
Citera
2020-03-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Det är en gammal rapport. Sedan dragits tillbaka.

Ser det nu. 2 meter verkar det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in