Citat:
Ursprungligen postat av
CompleteControl
Nu har jag läst Paul Smiths nya utgåva (2020) av "Palmes morder?". Där finns en hel del intressant läsning. Bl a mycket från GK om CAs "profil". Hade vi haft tillgång till PUs uppgifter hade nog bilden varit en helt annat, avskriven eller inte. CAs ex-svägerska ska ha tipsat PU redan en vecka efter mordet men detta har inte utretts utan ansetts som ett "familjedrama". Ex-svägerskan, kallas "S", är inte svenska, kunde språket dåligt, och har sagt en del om CA. Dessutom har intervjuer med modern gjorts. CAs fejkade folkbokföring är ju mycket märklig. Även hans nolltaxering från 1991-1996 (tidigare uppgifter är inte offentliga). Han har en liten taxerad förvärvsinkomst från 1997 & 1998. Undrar var de pengarna kommer ifrån? Någon som är bra på skatteregler? Kan någon form av aktiehandel/utdelning/vinst, ingå i förvärvsinkomst?
Sedan har Paul Smith haft en mejlkonversation med chefsåklagare Tora Holst som var med i GK (rätta mig om det är fel). Hon skriver till Paul Smith i ett mejl (min översättning från danska):
"Hej Paul! Jag följer ditt arbete med intresse. Vi vet ju att det arbetas med CA-spåret, att det finns mycket, men att det är det sista avgörande beviset som saknas (vapnet? Min egen tolkning). Har du någon konkret idé om vad som kan göras?"
Denna mejlväxling gjordes den 5 juni 2019....För mig är CA fortfarande en mycket stark kandidat utifrån vad vi vet, men han måste till Sveavägen. Vittnesuppgifter kan ju stämma in från både Grand och Tunnelgatan, men det som är släppt av vittnesförhören är ju bara kaotiska, kan passa in på många GM. GMP är ju också en mycket start indikator.
Va?
Deklarerade CA inte den famösa vapenförsäljningen?..:-)
Utan att ha läst Smiths bok så finns det uppgift på hans hemsida att CA egentligen saknar inkomst efter det att han konkar 1987(förmodar jag).Vi vet att han ansöker om socialbidrag en gång,1994.
För mig synes det som att CA saknar kapital,och att han därför knappast kan göra några större aktieaffärer efter 1987.Vi vet dock att han lånar en del pengar,så det kan vara möjligt att han gjort en del affärer med dessa pengar,men det är inget som jag har någon kunskap om.
Vapnet måste naturligtvis vara det stora tekniska beviset.Ammunition kan vara relativt fullgod sådan också(vad vi kan tro så skall väl CA kunna ha tre metal piercing patroner kvar efter den 28 Februari 1986).CA hade sporadisk kontakt med sina syskon.Det är möjligt att något kan framkomma i dessa sammanhang.Själv finner jag det inte rimligt,men det är väl i alla fall teoretiskt möjligt i skrivande stund med DNA fynd på Palmes rock?