Citat:
Ursprungligen postat av
Baphometboy
Enligt CA sysslade han med vapenvård.
Enligt insatta, som exempelvis Dan Hörning på podcasten Palmemordet, är det helt omöjligt att en erfaren skytt inte ser till att vapnet är tomt i en sådan situation.
Hur den danske författaren vet att Palme var på TV när CA, möjligen, avlossade ett skott genom mottagaren vore bra om någon förklarade.
Som sagt,att Palme skall ha varit i rutan i samband med det påstådda vådaskottet är ett så kallat spaningstips.Detta står i granskningskommissionens rapport.
Vad betyder då detta i praktiken?
Antagligen att den person som ringer in anmälan till polisen om att ett skott bränt av i fastigheten Hälsingegatan 19 också påstår att just Palme var på TVn när det skedde.
Så tolkar jag det.
OM Palme verkligen var i rutan kommer vi aldrig att få veta säkert,men datum för anmälan kanske har sparats och en gammal TV tablå från dagen ifråga lär kunna hittas.
Det är bland annat sådant här som nuvarande PU förhoppningsvis försökt få lite mera klarhet i.
Jag vet inte ens om CA var höger eller vänsterhänt..men PU bör ha klarhet i detta vid detta laget om de skött sitt jobb..denna gång.
Framförallt så skulle ett foto av CA för tiden runt dådet vara av stort intresse.Vidare så är naturligtvis all övrig information om CA intressant.Det finns nära släktingar kvar i livet.Jag utgår ifrån att PU gjort sitt jobb härvidlag.