2020-03-30, 08:43
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Oljepriset -6% ca 23,5 i pris.

Detta lär ju dämpa humöret på börsen.

det är bra att oljepriset går ner. det blir billigare att köpa mer
vi ska ner lite under 20$ fatet i framtiden.

lupe va där nere och luktade. där ska vi ner till 130 spänn igen.
Citera
2020-03-30, 08:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Jänkarna verkar vara av det hårdare virket
Bara 2500 döda
Vilken dag rasar det på börsen tror ni?
Vill ju köpa på rätt dag
Spännande vecka på ingång
Lite bajsnödigt sista timmen i fredags
Många tog hem veckans vinst men inte mycket mer än så
Över tusen döda bara i New York:

New York State Exceeds 1,000 Coronavirus Deaths

https://www.nytimes.com/2020/03/29/nyregion/coronavirus-new-york-update.html
Citera
2020-03-30, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
här är vi *vinkar*

jag kan andas. jag gick in på lupe vid 190 spänn. det skulle vara för dyrt att gå ur nu så dem behålls.

förhoppningsvis blir det en bra investering till framtiden
Stor investerarn...
Citera
2020-03-30, 09:33
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Stor investerarn...

säg det inte till någon
Citera
2020-03-30, 09:38
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Över tusen döda bara i New York:

New York State Exceeds 1,000 Coronavirus Deaths

https://www.nytimes.com/2020/03/29/nyregion/coronavirus-new-york-update.html
new york state, lite skillnad på staten och staden.
Citera
2020-03-30, 09:40
Medlem
Citat:
säg det inte till någon
Tror ändå du har rätt i det du säger, innan slutet är det säkert en bra affär. Kunde inte låta bli att retas.
Citera
2020-03-30, 09:42
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Tror ändå du har rätt i det du säger, innan slutet är det säkert en bra affär. Kunde inte låta bli att retas.

min inköpskostnad just på lupe är 170 nu, och kommer förhoppningsvis minska mer.
jag bara väntar på mer nedgång
Citera
2020-03-30, 09:43
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
säg det inte till någon
naturligtvis är efterfrågan lägre på olja nu, men det finns en gräns för hur billigt man kan sälja det och ryssland kommer förr eller senare komma överens med opec. med tanke på att oljan direkt kommer att gå upp när världen börjar rulla igen är uppgång lika säkert som amen i kyrkan.

jag har köpt lite oljebolag och bevakar dessa nu för att öka, på en horisont på 2-3 år kommer det bli en mycket lönsam affär.
Citera
2020-03-30, 09:47
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
naturligtvis är efterfrågan lägre på olja nu, men det finns en gräns för hur billigt man kan sälja det och ryssland kommer förr eller senare komma överens med opec. med tanke på att oljan direkt kommer att gå upp när världen börjar rulla igen är uppgång lika säkert som amen i kyrkan.

jag har köpt lite oljebolag och bevakar dessa nu för att öka, på en horisont på 2-3 år kommer det bli en mycket lönsam affär.

ja.
alla reservtankar är ju snart fulla och saudi skaffar fartyg för att kunna förvara all överbliven olja.
intressant just nu faktiskt.

men priset kommer gå upp
Citera
2020-03-30, 09:51
Medlem
Citat:
min inköpskostnad just på lupe är 170 nu, och kommer förhoppningsvis minska mer.
jag bara väntar på mer nedgång
Helt rätt taktik, tror inte de konkar. Kommer dock vara prispress på oljan lång tid framöver. Men ligger man lång i stabila bolag i stabila regioner ser jag inget större problem.
Citera
2020-03-30, 10:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Jag är inte lika säker... Det sägs att Ryssland har möjlighet att hålla ett lågt pris under flera år. USA (fracking) har det tuffare då de behöver ett pris på runt 60-65$ för att gå runt. Saudierna behöver också ett pris på runt 60$. Inte för att producera men för att klara sin ekonomi i övrigt.

Ryssland kan nu sparka både USA och Saudi på smalbenen och det är precis vad de gör. Möjligtvis om Saudi kan erbjuda Ryssarna något som de gärna vill ha, då kan situationen ändras annars tror jag att Ryssarna är rätt nöjda nu.

// CC
Citera
2020-03-30, 10:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Tror inte olja är framtidens melodi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in