2020-03-29, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripan555
Ja, håller med. Fast tror han nämnde i nån tidigare video att han kör OMX då det är ett index/marknad han kan bättre och att OMX ändå indirekt styrs av USA-marknaderna ändå.

Är själv nyfiken på 1240-stödet. På hur vis anser du personligen att stödet inte är så starkt som det framställs i videon?

Mvh

Min erfarenhet av teknisk analys, som jag faktiskt hållt på med en del med, är att det är lätt att överdriva dess betydelse när man är inne i det. TA är bra för att hitta kortsiktiga köp och säljlägen men på sikt är det andra faktorer som styr. Det är iaf min erfarenhet.

Börsen de kommande åren kommer att styras av hur väl världen kommer tillbaka efter Corona. Om börsens stöd håller eller inte kommer att ha ringa betydelse. Det är där jag tycker att han är lite snett ute. I övrigt var det dock ett lärorikt klipp.
Citera
2020-03-29, 22:16
Medlem
Jänkarna verkar vara av det hårdare virket
Bara 2500 döda
Vilken dag rasar det på börsen tror ni?
Vill ju köpa på rätt dag
Spännande vecka på ingång
Lite bajsnödigt sista timmen i fredags
Många tog hem veckans vinst men inte mycket mer än så
Citera
2020-03-29, 23:33
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Intressant intervju med Kreditanalytiker Magnus Stenlund på SwebbTV.

Han spår att krisen 2020 blir värre än 90-talskrisen.

https://youtu.be/uKHjDfR4xSE

Såg hela, mycket intressant om hur ekonomi stannar mm. Komplexa grejer.

Citat:
Ursprungligen postat av Ripan555
För alla som oroar sig för vad som händer med börsen och marknaden så kan rekommendera den här videon som klarsynt går igenom den nuvarande situationen och vart marknaden är på väg. Den redogör om den oansvariga ekonomiska politik som länge bedrivits och som nu håller på att klappa ihop - den som ekonomer länge kallat för "the everything bubble".

Snackas även en hel del om de kritiska nivåer som börsen MÅSTE hålla för att vi inte ska gå in i en global ekonomisk depression.

Också spännande. Vi är nu ungefär på toppen av it-bubblan.
Senast redigerad av RingRing2014 2020-03-29 kl. 23:44.
Citera
2020-03-29, 23:38
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
Jösses.... vi är på väg in i en global recession, potentiellt depression, där alla inblandade redan drunknar i skulder, BNP har varit negativ sedan senaste finanskrisen, med ett priskrig på olja och som grädden på moset en pandemi som tafatta regeringar inte har någon möjlighet att kontrollera och vårdinstanser ingen möjlighet att ta hand om vilket eldar på det redan ökande misstroendet mot myndigheter och etablissemanget.

Men visst, det är bara "tillfälligt" som du säger... Köp några Boeing när du ändå är igång.

hade man gjort som fröken sa så hade man gjort sig en slant.
köpt på 140 och sålt några dagar senare på 180.

varför kan vi inte se in i framtiden, fröken?
Citera
2020-03-30, 06:21
Medlem
USA terminerna började ner men har stärkts och är nu på svagt plus.

https://m.investing.com/
Citera
2020-03-30, 07:29
Medlem
1339s avatar
"Industrijätten ABB spår lägre intäkter i samtliga verksamhetsområden under det första kvartalet på grund av coronapandemin. Bolaget drar dessutom tillbaka prognosen för helåret, enligt ett pressmeddelande från bolaget."

https://www.di.se/live/abb-vinstvarnar-spar-forsamring-inom-samtliga-affarsomraden/
Citera
2020-03-30, 07:42
Medlem
Haddock93s avatar
Oljepriset -6% ca 23,5 i pris.

Detta lär ju dämpa humöret på börsen.
Citera
2020-03-30, 08:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
USA terminerna började ner men har stärkts och är nu på svagt plus.

https://m.investing.com/

Trots Trumps vändning - lustigt!
Citera
2020-03-30, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Trots Trumps vändning - lustigt!

Marknaden har faktiskt visat styrka sedan förra måndagen. Återstår att se om det håller i sig.

Än så länge är jag inte beredd att ändra strategi utan utgår från fortsatt nedgång de kommande månaderna. Fast det är klart man funderar om man gör rätt. Fortsatt livsfarligt att handla på denna uppåtrekyl dock.
Citera
2020-03-30, 08:18
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Marknaden har faktiskt visat styrka sedan förra måndagen. Återstår att se om det håller i sig.

Än så länge är jag inte beredd att ändra strategi utan utgår från fortsatt nedgång de kommande månaderna. Fast det är klart man funderar om man gör rätt. Fortsatt livsfarligt att handla på denna uppåtrekyl dock.

Jag köper inte mer. Jag har en ganska stor likvid utanför börsen men på börskontot är jag fullinvesterad och köpte hela vägen ner. Ligger fortfarande plus men allt kan hända härifrån!?
Citera
2020-03-30, 08:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Jänkarna verkar vara av det hårdare virket
Bara 2500 döda
Vilken dag rasar det på börsen tror ni?
Vill ju köpa på rätt dag
Spännande vecka på ingång
Lite bajsnödigt sista timmen i fredags
Många tog hem veckans vinst men inte mycket mer än så
Det tar ett par veckor att dö. De räknar med 100 000-200 000 döda i USA i bästa fall.
Citera
2020-03-30, 08:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Oljepriset -6% ca 23,5 i pris.

Detta lär ju dämpa humöret på börsen.
WTI var under 20 ett tag i natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera