2020-03-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
tehehehe story time

Good idea. Jewels need some good content now on the channel.
Citera
2020-03-18, 03:06
Medlem
Jag har länge försökt hålla mig neutral och se saker och ting från allas synpunkt men någonting jag inte riktigt kan greppa är hur glad och energifull Jewels är i sina videos nuförtiden sedan Oliver/Issy blev LVU:ad.
Hon har dessutom påstått att Oliver/Issys självskadebeteende blivit värre samt att hen börjat dricka alkohol, om så är fallet... borde man då inte vara lite mer orolig? Speciellt om O/I dessutom blivit utsatt för ett "fruktansvärt våldsbrott", hade min dotter varit i den situationen hade jag inte skuttat runt i min lägenhet och pratat om blommor och gardiner iallafall, bara en fundering.

Och Jewels om du läser flashbacktråden och ser detta, skulle du då kunna besvara den här funderingen? Jag kanske är helt ute och cyklar men det hela känns lite märkligt då den glädje och energi du visar i dina videos nu är 10 gånger större än när O/I var med i bilden.
Citera
2020-03-18, 03:14
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLTT
Jag har länge försökt hålla mig neutral och se saker och ting från allas synpunkt men någonting jag inte riktigt kan greppa är hur glad och energifull Jewels är i sina videos nuförtiden sedan Oliver/Issy blev LVU:ad.
Hon har dessutom påstått att Oliver/Issys självskadebeteende blivit värre samt att hen börjat dricka alkohol, om så är fallet... borde man då inte vara lite mer orolig? Speciellt om O/I dessutom blivit utsatt för ett "fruktansvärt våldsbrott", hade min dotter varit i den situationen hade jag inte skuttat runt i min lägenhet och pratat om blommor och gardiner iallafall, bara en fundering.

Och Jewels om du läser flashbacktråden och ser detta, skulle du då kunna besvara den här funderingen? Jag kanske är helt ute och cyklar men det hela känns lite märkligt då den glädje och energi du visar i dina videos nu är 10 gånger större än när O/I var med i bilden.

Hon kommer antagligen säga att det beror på att luften är så mycket bättre vid nya hemmet eftersom att hon sagt det ett flertal gånger redan. En dum och dålig bortförklaring som jag hoppas ingen tror på...
Citera
2020-03-18, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Hon kommer antagligen säga att det beror på att luften är så mycket bättre vid nya hemmet. En dum och dålig bortförklaring. Snälla, tro inte på det.

Oavsett hur bra omständigheterna är omkring henne med hennes nya boende och allt så borde ändå oron ta över med tanke på situationen O/I är i känner jag. Hade det varit min dotter hade jag nog inte ens orkat ställa mig och filma som om ingenting har hänt, försöker förstå men i det här fallet går det verkligen inte.
Citera
2020-03-18, 10:25
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLTT

The ONLY thing jewels care's about is herself and becoming a youtuber, this is her priority.

She is trying to appear in control and calm by making those types of videos and posting happy positive things on instagram, when actually i have no doubt inside she is in turmoil and is losing control.

Everything about her is appearances, its all fake and put on, which is why we see the exact opposite in her private life, (the audio recording of how she really speaks to issy) and the fact that the court documents show an exact opposite to what she has been saying about her life and how she has been sabotaging the help from soc, things like that.
Citera
2020-03-22, 09:14
Medlem
kirugumis avatar
Hon har gjort sin paradrätt Crazy köttfärsååååååås. Men hade ingen köttfärs så tog en julskinka o körde i mixern😂
Citera
2020-03-27, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Men är du helt jävla trög eller, har du ens läst domen från nu? https://minfil.com/h960D0a5o9/KRJPG_2019_3512_pdf
Du är tamejfan helt otrolig.

Äntligen ,Allt som står här förklarar ju så mycket. Så bra att han /hon får komma bort från henne så att han/hon få se en annan värld och får äta riktig näringsrik mat. hennas mors matlagning med att blanda ihop saker från burk och denna ständiga näringsfattiga lågproteinkost kan ju aldrig vara den bästa.

Det står i domen att han/Hon gått i skolan på heltid när han bor på hemmet...

Fan att det här inte hänt för många många många år sedan så kanske han kunde klarat att i alla fall fullfölja och få sig ett dåligt betyg (Bättre än inget), jag hoppas att denna människa får lära sig laga mat nu och en massa en vuxen måste kunna och får sig i alla fall en utbildning på låg nivå så att man undviker en livslång försörjning av socialen /Förtidspension.... Livet blir så mycket lyckligare om man kan arbeta lite grann.

Han kan ju snart välja hur han vill leva sitt liv när han är myndig och att få denna paus från mamman ser ju bara ut att göra dom bägge gott. Man ser ju på jewels youtube att hon verkar lyckligare än någonsin och det är väl bra.

Socialen borde få sig en känga där dom bott innan och alla dom som anmält genom åren sak ha ett stort tack. Särskilt alla dom myndigheter som tog tag i det nu.

Slutet gott hoppas jag.
Citera
2020-03-29, 18:24
Medlem
esetts avatar
Jewels har som sagt flyttat, det vet vi. Hon bor numera på Torggatan i Pålstorp. Men hon är inte folkbokförd där vilket kan te sig lite märkligt. Sen reflekterade jag över en annan sak, hon är inte vän längre med Moa eller Ylva Söderqvist längre. Kan det ha och göra med att hon troligen lämnade allt skit hon hade i växthuset hos dem och bara drog därifrån, eller kan något annat hänt i deras relation?
Citera
2020-03-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esett
Jewels har som sagt flyttat, det vet vi. Hon bor numera på Torggatan i Pålstorp. Men hon är inte folkbokförd där vilket kan te sig lite märkligt. Sen reflekterade jag över en annan sak, hon är inte vän längre med Moa eller Ylva Söderqvist längre. Kan det ha och göra med att hon troligen lämnade allt skit hon hade i växthuset hos dem och bara drog därifrån, eller kan något annat hänt i deras relation?

Hon var ju och hälsade på dom i veckan, drog ju så fort någon annan besökare hostade. I varje fall enligt den senaste filmen?? Sedan har jag ingen aning om deras vänskapsstatusar på sociala medier, jag har YT och inget annat.
Citera
2020-03-29, 21:20
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hon var ju och hälsade på dom i veckan, drog ju så fort någon annan besökare hostade. I varje fall enligt den senaste filmen?? Sedan har jag ingen aning om deras vänskapsstatusar på sociala medier, jag har YT och inget annat.

Den videon, likt många andra hon laddar upp nu, spelades in för länge sedan. Det märker man tydligt på hennes kläder, väder osv. Att hon hälsade på dem i någon video nyss betyder alltså ingenting. Så när du nu är medveten om detta hoppas jag du slutar försvara henne i detta. Men det kommer väl inte hända?
Citera
2020-03-30, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Den videon, likt många andra hon laddar upp nu, spelades in för länge sedan. Det märker man tydligt på hennes kläder, väder osv. Att hon hälsade på dem i någon video nyss betyder alltså ingenting. Så när du nu är medveten om detta hoppas jag du slutar försvara henne i detta. Men det kommer väl inte hända?

Med tanke på att hon talar om att hon sticker direkt när någon hostar på grund av Corona-viruset så gör hon det ju jävligt bra, snacka om att hon skulle kunna försörja sig som världens första riktiga spåtant. Ärligt talat så skiter jag i när hon spelade in den, men så länge sedan kan det ju inte ha varit.

Fast du hade ju rätt. Enligt beskrivningen var den ju inspelad den 12/3.
Senast redigerad av Kommer-vara-anon 2020-03-30 kl. 02:23.
Citera
2020-03-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Hon har gjort sin paradrätt Crazy köttfärsååååååås. Men hade ingen köttfärs så tog en julskinka o körde i mixern😂
Jag blev illamående av hennes matlagning, allting såg så smutsigt och ohälsosamt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in