Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Känsla?
Var väl just känslan jag tycktes saknades helt. Jag såg likheter med min mamma när hon lagade mat till hundarna. Om man bortser från kryddorna så var det typ samma... Känsla. Blanda ihop det som finns. Varför inte blanda i lite matrester också?
Naja. Hon följde ju grundreceptet iaf

sedan mixtra ihop ärtor, vitkål, Salladsblad, gurka och vetegud allt hon slängde ner reagera jag lite på. Och för att inte tala om all krossad tomat

.....
Säkert gott och nyttigt. Förstår varför ungen hellre väljer näringsdryck och godis
Så nu har dom flyttat igen. Verkar vara ett ställe mer på landet. Utkanten av Norrköping?
Oron tycker jag kvarstår sålänge ungen inte går i skolan. Inte knyter några kontakter.
Är det inte i årskurs 9 man börjar praktisera, ta sommarjobb och så va?
Som en liten mjukstart inför arbetslivet.
Men visst.. Vi ska inte jämföra...
Hemundervisning kanske hon kan få?
Det är till Hjortkvarn dom flyttat, så dom har bytt kommun nu till Hallsberg.
Svårt att tro att skolan kommer kunna funka långt därute på landet när den inte funkade inne i stan där det var gångavstånd.
Jag gillar inte att klaga på folk men jag tycker det är riktigt dåligt att Oliver inte går i skolan istället för att kasta bort sitt liv.
Jag tvingades flytta runt mycket i min barndom pga att skolorna inte hjälpte mig men jag gick ändå i skolan så gott jag kunde, jag förstår liksom inte varför det ska vara så slapphänt, ingen verkar bry sig om att få iväg honom till skolan.
Nu med ett kommunbyte blir det väl ännu mer väntetid med hjälp från skolan, vilket gör att han hinner komma in i gymnasieåldern, vilket då går över till frivilligt.
Han var ju inskriven bl.a. på BUP i Östergötland, så undrar hur det kommer gå med det nu då.