2020-02-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Morsan är ju dömd, kanske i samband med det.

Det var väl 2013?? Ta upp en orosanmälan från så många år tillbaka låter ju knäppt.
Citera
2020-02-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det var väl 2013?? Ta upp en orosanmälan från så många år tillbaka låter ju knäppt.

Men är du helt jävla trög eller, har du ens läst domen från nu? https://minfil.com/h960D0a5o9/KRJPG_2019_3512_pdf
Du är tamejfan helt otrolig.
Citera
2020-02-17, 23:53
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Men är du helt jävla trög eller, har du ens läst domen från nu? https://minfil.com/h960D0a5o9/KRJPG_2019_3512_pdf

Anonym kommer alltid hitta anledningar att försvara Jewels, spelar ingen roll...
Citera
2020-02-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Inte det minsta konstigt. Handlar om att omhänderta ett barn. Har det som det verkar systematiskt kommit in orosanmälningar sen dess från skolor, kommuner, människor runt dem och människor på nätet så är det klart att de även nämner att polisen har gjort anmälan också.

Men vad vet jag, kan lika väl vara en granne som ringt polisen. Issy har ju själv berättat att hon gråtit/fått utbrott och sprungit ut på nätterna i Norrköping. Till slut reagerar folk, speciellt när morsan ser ut som en nerknarkad wt.
Citera
2020-02-18, 00:23
Medlem
Citat:

Nu var det dock du som är lite trög. Jag syftade på domen mot morsan, stöld eller snatteri, minns inte vad hon fick.

Eftersom morsan är dömd och hade med sig ungen vid tillfället för brottet görs väl en anmälan till soc.
Citera
2020-02-18, 02:14
Medlem
vigilante99s avatar
https://ibb.co/f2nDShS
Citera
2020-02-18, 02:53
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nu var det dock du som är lite trög. Jag syftade på domen mot morsan, stöld eller snatteri, minns inte vad hon fick.

Eftersom morsan är dömd och hade med sig ungen vid tillfället för brottet görs väl en anmälan till soc.

Tror du har missförstått någonting nu. Kommer-vara-anon orkar uppenbarligen inte ens läsa dokumenten själv. Annars skulle hen veta att polisen behövde följa med då Jewels inte öppnar dörren annars. Det är inte pga det som hände 2013 som gjorde att polisen följde med... Förstår inte hur det kan vara så svårt att läsa igenom dokumenten innan man kommer med efterblivna teorier och slutsatser som är helt fel och redan motbevisade. Men det verkar ju som att det är det enda som kommer-vara-anon kan göra, varvat med att hata på Rask i andra trådar. En i synnerhet tragisk individ.
Citera
2020-02-18, 02:56
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
https://ibb.co/f2nDShS

Hopefully they will realize how serious a situation it is. Other companies they have had collaborations with did not care at all when people informed them of the situation. Although at that time Oliver still lived with Jewels.
Citera
2020-02-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Tror du har missförstått någonting nu. Kommer-vara-anon orkar uppenbarligen inte ens läsa dokumenten själv. Annars skulle hen veta att polisen behövde följa med då Jewels inte öppnar dörren annars. Det är inte pga det som hände 2013 som gjorde att polisen följde med... Förstår inte hur det kan vara så svårt att läsa igenom dokumenten innan man kommer med efterblivna teorier och slutsatser som är helt fel och redan motbevisade. Men det verkar ju som att det är det enda som kommer-vara-anon kan göra, varvat med att hata på Rask i andra trådar. En i synnerhet tragisk individ.

Detta måste vara något av det mest ironiska på flashback denna månad :-D

Jag har läst domen/domarna, och i den från kammarrätten står det att polisen gjort en orosanmälan. Jag har själv inte hört att familjen haft kontakt med polisen, vilket borde vara en grundförutsättning för att polisen ska kunna göra en orosanmälan, jag tror nämligen inte att polisen plockar ut namn slumpvis och anmäler. Därför frågade jag om det var något jag missat, och andra visste när/var/hur den kontakten funnits. 9to5 presenterade då två troliga teorier, att det antingen skett 2013, eller att grannar nu i Norrköping ringt till polisen.

Vad vi däremot med nästan all säkerhet vet, är att orosanmälan INTE kommer från tillfället när LVU-beslutet skulle verkställas, oavsett om polisen var med då eller inte. Orsaken är ganska enkel, det finns antagligen ingen polis som är så dum i huvudet så den gör en orosanmälan på saker som framkommer när ett LVU-beslut verkställs. Det skulle ju som vara höjden utav onödigt arbete att uppmärksamma socialtjänsten på att barnet man omhändertar far illa i den familjen man omhändertar barnet från.

Så kanske lyda ditt egna råd hädanefter, läs igenom inläggen och dokumenten, innan du kommer med slutsatser som är helt fel. Jag och 9to5 pratade överhuvudtaget inte om ifall polisen var med eller inte när LVU-beslutet verkställdes. För min del av den enkla orsaken att jag inte har en aning om polisen ens var med då eller inte.
Citera
2020-02-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0

Jag har läst igenom dokumenten men verkar också ha missat vart det stod beskrivet om i vilken situation polisen gjorde en orosanmälan också. Jag kan bara hitta att det inkommit en orosanmälan från polisen men inte någon mer info.

Så jag antar att jag också är en av dom tragiska individerna du menar då?
Citera
2020-02-18, 12:23
Medlem
Citat:

Ganska bra fråga, jag refererar alltså till information som kommer från KR-domen, men du undrar om jag läst domen??

Brukar du ha lika mycket otur när du tänker, eller var det bara lite värre den där kvällen??

Jo men visst, jag brukar alltid känna mig lite otrolig. Tack för att du också ser det.
Citera
2020-02-18, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Jag har läst igenom dokumenten men verkar också ha missat vart det stod beskrivet om i vilken situation polisen gjorde en orosanmälan också. Jag kan bara hitta att det inkommit en orosanmälan från polisen men inte någon mer info.

Så jag antar att jag också är en av dom tragiska individerna du menar då?

Jag måste erkänna att det skulle vara extremt spännande att få veta. Mycket av den detaljen för att vi har skolplikt i Sverige, och skulle vara intressant att få veta om skolan försökte få dit ungen med polisassistans, och att det därav blivit en orosanmälan. Jag kommer ihåg att man pratade mycket om det på den tiden jag gick i grundskolan nämligen, att om man inte kom så fick man skjuts av polisen. Det var på den tiden det fanns poliser i och för sig.

Fast den andra teorin 9to5 hade, att någon granne kan ha använt polisen som "störningsjour" var också en ganska smart tanke, som jag inte hade när jag skrev min fråga.

I och för sig, en ironisk tvist jag inte tänkt på. Jewels polisanmälde ju Rask för förtal i samband med hans film. Tänk om den polisen gjorde en orosanmälan när hen satte sig in i anmälan (kollade på Rasks film)?
Senast redigerad av Kommer-vara-anon 2020-02-18 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in