2020-03-29, 16:55
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Låt säga att det dött ca 500 personer när vi är i juni, kommer du säga att du har haft fel då? Eller kommer du säga att det inte börjat än då också?

Jag kommer vara glad och aldrig mer kritisera FHM men det kommer inte hända.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Berätta vad det är som ska börja som vi ska vara så rädda för.

Covid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Det fetade stämmer, tyvärr finns det både sjukvårdspersonal och journalister som struntar i den faktabank som finns när det kommer till c-vitaminets betydelse för vårt immunförsvar. Lägger man sen till de andra egenskaperna vitaminer har så undrar man varför inte det prövas i Sverige? Är det därför båda grupperna får en del av sin inkomst av läkemedelsbolagen?

Är det vitamin C och Zink som funkar mot virus?

Något annat man borde köpa i samma släng?
Citera
2020-03-29, 16:56
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Exakt, vi har hört samma dynga i månader.

Vi skulle se 100 000 döda enligt vissa i början av tråden.

Det har nu gått månader och vi har fortfarande bara 122 döda.

Det räcker liksom.

Du måste inse att det inte går att föra nån diskussion med alla domedagsprofeter här inne.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/9vQ1Xl/det-finns-en-dodligare-smitta-an-corona--som-ingen-bryr-sig-om

Varje år dör över 300 000 av den vanliga influensan, i Sverige ca 300.

Vi får se hur många som slutligen dör av Coronan, men som vissa i den här tråden antyder, att det kommer dö 100 000 tals bara i sverige, är helt ute och cyklar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Frankrike fortsätter öka beredskapen för att hantera krisen,

Corona-tåg -vem hade trott nåt sånt för en månad sen?
===

Den franska regeringen har satt in ombyggda snabbtåg som ska evakuera covid-19-patienter från de regioner som är särskilt svårt drabbade av corona, skriver TT.

Tågen ska vara särskilt stabila så att sjukvårdspersonal ska kunna utföra avancerade ingrepp även under färd. Vagnarna är också rymligare så personalen kan arbeta i team.

Hittills har Frankrike över 38 000 bekräftade coronafall och öve 2 300 döda.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

"Tågen ska vara särskilt stabila"? Menar Aftonhoran att de kör långsamt? Informationen har försvunnit i Live-feeden.

Hur som helst en bra idé. Man borde använda ombyggda skåpbilar för att transportera smittade på ett enkelt sätt då läget inte behöver ambulans, tex, så att föraren inte riskerar bli smittad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Nej, det har du inte. Du bara fastslog att det var så, utan att visa på var och hur det sker. Nu ber jag dig att förklara vad det är exakt du ser som får dig att se denna konspiration. Det måste ju vara väldigt tydligt i dina ögon då menar jag? Enlighten me.

Men alltså seriöst. Ska den här diskussionen inte ta slut?
Du snackar om konspirationsteorier.
Jag har berättat för dej om tex Italien. Det finns väldigt tydliga tecken att antal döda i Italien är mer än det som redovisas (Utifrån vad? Slutledningsförmågan. Duger inte det? Gör pass då). Och Italien är ingen diktatur. Det är en demokrati.
Jag har också förklarat av vilken anledning man gör sånt. Vill du kalla det för konspiration, kalla det så. Men enligt mig är det inte riktigt så. Utan det är nåt som ibland måste till och med göras.
Så varför den inte skulle ske i Sverige också när man har allt att vinna på att det ser bättre ut än det egentligen är, vet jag inte.
Om det händer i Italien kan hända även i Sverige.
Jag har inga bevis, nej.
Men vad har du däremot? Vem tror du på?
Tror du på allt det som media kommunicerar? Litar du blint på vad myndigheterna säger?
Ingen kritisk tänkande?
I så fall finns inget mer att tillägga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Kolla på studier och effektivitet, vi har hög kvalité här i Sv.
I de rankingar som görs varje år brukar Italien och Frankrike turas om att ligga etta.

Många italienare som bor i Sverige - och många italiensvenskar på semester - är bokstavligen livrädda för svensk sjukvård.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Italien såg först av alla att det var på väg, och misslyckas mest av alla, och ett sådant land ska vi lyssna på?

Vad dillar du om? De var ju de som fick minst förvarning om vad som skulle hända då de var första epicentrum i västvärlden?

Självklart bör vi lyssna på de med mycket erfarenhet av sjukdomen.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Det räcker med att någon andas nära så kan man bli smittad (om man har otur)...kolla på vintern när det är typ 10 grader minus, då ser man hur det ångar ur munnarna, det gör det även när det är varmt men man ser det inte.

Aerosol smitta, i trånga utrymmen likt packade köpcentra och fulla bussar inte så bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Det räcker med att någon andas nära så kan man bli smittad (om man har otur)...kolla på vintern när det är typ 10 grader minus, då ser man hur det ångar ur munnarna, det gör det även när det är varmt men man ser det inte.

Jaa jag vet!
Citera
2020-03-29, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Så tar vi det igen, tycker det här nästan börjar bli farligt. Siffrorna ligger kvar på ungefär 30+ nyinlagda per dag. Det finns inget som indikerar en minskning. Det du måste förstå är att det hela tiden adderas. Om du följer det dag för dag kan du se att det ökar hela tiden. Dvs data från 26 mars har sakta uppdaterats dom senaste dagarna, vilket indikerar samma beteende idag och fortsatt framåt. Vill du ha tillförlitlig data från idag måste du vänta ett gäng dagar och sen göra en avstämpling.

Sen är det totalt 334 intensivvårdsfall, som har eller blir behandlade.
Om jag förstår det här diagrammet rätt, så kan det ta både dagar och veckor innan ett vårdtillfälle rapporteras från en IVA-avdelning till Svenska intensivvårdsregistret (som Tegnell använder som källa för sina påståenden att inskrivningen "minskar"):

https://portal.icuregswe.org/siri/report/tmedel

Median för Riket: 4,7 dygn.

Informationen på portalen är ganska kryptisk, så jag reserverar mig för feltolkningar. Men, som sagt, diagrammet tyder i alla fall på en rejäl eftersläpning i rapporteringen.
Citera
2020-03-29, 16:57
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Är det vitamin C och Zink som funkar mot virus?

Något annat man borde köpa i samma släng?
Köp akvarierengöring (klorokinfosfat) och drick i förebyggande syfte.
https://www.washingtonpost.com/nation/2020/03/24/coronavirus-chloroquine-poisoning-death/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in