2020-03-29, 16:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Är du så korkad som du ger sken av?

Vi är i inledningsfasen av en landsomfattande epidemi.

Ja. Det har bara börjat hörde vi i februari. Nästa vecka har vi april. När ”börjar” det exakt? Och vad är det som ska ”börja”?
Citera
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En studie här visar att c-vitamin dels är bra i förebyggande syfte, att minska risken för infektion, men också att högre doser är fördelaktigt för att bekämpa en etablerad infektion.

Också intressant att man nämner att personer i just det åldersspannet som är i riskgruppen för Covid-19 behöver högre halter c-vitamin i kroppen för att immunsystemet skall fungera optimalt, åldern är en faktor.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5707683/

Den som förnekar att essentiella ämnen har en betydelse för kroppens möjlighet att fungera optimalt måste vara mer än lovligt dum i huvudet.

Det fetade stämmer, tyvärr finns det både sjukvårdspersonal och journalister som struntar i den faktabank som finns när det kommer till c-vitaminets betydelse för vårt immunförsvar. Lägger man sen till de andra egenskaperna vitaminer har så undrar man varför inte det prövas i Sverige? Är det därför båda grupperna får en del av sin inkomst av läkemedelsbolagen?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Verkligheten och vad media rapporterar stämmer inte, jag har säkra källor att det pågår stort kaos i de flesta sjukhus i sverige med påfallande befolkning just nu.

Det stämmer säkert på vissa håll men även jag känner folk som arbetar på akutmottagningar i flera medelstora städer. Du är inte den enda med "säkra källor".
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag säger inte emot dig, men "initierade källor" duger absolut inte som källa i sådana här lägen. Det är exakt sådant som skapar rykten som blir sanningar.
Nu var det faktiskt det. Åtminstone någon som kompetensen att göra sådana analyser av läget:

Mats Eriksson (Docent i Anestesi & Intensivvård)
@uppsalamats
Triage (prioritering av vård för de med störst chans att överleva) i full gång.
På en av Sveriges största IVA är nu hälften yngre än 50 år.
Palliativt centrum utfärdar riktlinjer för hur döendet skall underlättas för icke-prioriterade C19-patienter.
Man gör en del för de äldre.
https://twitter.com/uppsalamats/status/1244198724676575234?s=20
Färre Covid19 inskrivna på intensivvård senaste dagarna, samtidigt som antalet insjuknade ökar.
Tolkar detta som att det börjar bli fullt.
https://twitter.com/uppsalamats/status/1243478371213938689?s=20

Jag tror man kommer att upprätthålla lögnen så länge man kan. Sedan går AT ut och säger sanningen ungefär som att han alltid har menat det. Någon gång under slutet av nästa vecka skulle jag tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Har du källa på det, tack.

Nej. Har du?
Citera
2020-03-29, 16:47
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Du är verkligen expert på att välja vilka inlägg du vill svara på. Du svarar snabbt på det som du tycker passar, men när man sedan frågar dig om källor och liknande är du inte lika snabb längre. Bara en liten observation

Om du inte visste det var jag först i världen att rapportera om detta specifika dödsfall igår kväll! Där finns all information du behöver!
Citera
Medlem
Tror ni det kommer ta 3-4 år innan ekonomin är tillbaka på samma nivå som i början av 2020?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nu får du väl allt ge dig. Trollandet är inte ens roligt. Naturligtvis är ökningen inte linjär.

Sluta använda »trollande« i tid och otid när det som skrivs inte stämmer med dina katastrofteorier.

Rita upp den får du se, som sagt. Den är inte exponentiell. Sedan kan du fundera lite på begreppet »linjär anpassning«.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Ja. Det har bara börjat hörde vi i februari. Nästa vecka har vi april. När ”börjar” det exakt? Och vad är det som ska ”börja”?

Exakt, vi har hört samma dynga i månader.

Vi skulle se 100 000 döda enligt vissa i början av tråden.

Det har nu gått månader och vi har fortfarande bara 122 döda.

Det räcker liksom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Det du måste förstå är att det hela tiden adderas. Om du följer det dag för dag kan du se att det ökar hela tiden. Dvs data från 26 mars har sakta uppdaterats dom senaste dagarna, vilket indikerar samma beteende idag och fortsatt framåt. Vill du ha tillförlitlig data från idag måste du vänta ett gäng dagar och sen göra en avstämpling.

även om det släpar efter i uppdatering ser man ingen exponentiell tillväxt av nya fall just nu.

men slaget är som sagt långt ifrån över
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Jag har redan berättat det. Vad ska jag säga mer? Ser inte att diskussionen leder nån vart då enligt dig det inte finns tecken på konspiration. De finns enligt mig och även i media. Så tror inte vi har mycket annat å diskutera.

Nej, det har du inte. Du bara fastslog att det var så, utan att visa på var och hur det sker. Nu ber jag dig att förklara vad det är exakt du ser som får dig att se denna konspiration. Det måste ju vara väldigt tydligt i dina ögon då menar jag? Enlighten me.
Citera
2020-03-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Så du lyssnar på regimmedia. Det har jag ej läst eller hört ngt om. Fake.

Ehh, ja kolla på presskonferensen då, den finns säkert på SVT-play så får du se när de säger det, Tegnell alltså, sen om det är en jättestor mörkläggning kan ju knappast varken du eller jag veta förvisso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in