2020-03-29, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Kollar du på kurvan ser du att det bara har börjat i Sverige, antal smittade och döda kommer öka.

Berätta vad det är som ska börja som vi ska vara så rädda för.
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är inte palliativ vård. Det är patienten som har en palliativ diagnos och ålderssvaghet är inte en palliativ diagnos. Det är bara hospice som är en vårdform som bedriver palliativ vård.
Förekommer även på äldreboenden här på landsbygden där jag bor. Min egen far är ett exempel i detta nu.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De var de som först såg vad som var på väg.
Sen att andra länder inte såg vad som hände i Italien kan du inte lasta dem för.

Tycker de hanterar det väldigt bra utifrån situationen, bra mycket bättre än vad t ex Sverige skulle göra under liknande förhållanden. Kukar det ur här är det inte omöjligt att det är de som får lov att komma och reda ut det åt oss (tillsammans med polska brandmän ...).
Ta nu och gå och ta din medicin i stället för att sitta här och gapa. Det är inte bra för blodtrycket att totalt gå upp i limningen som du gör. Du kan helt enkelt inte må bra. Har märkt det på dina andra inlägg att du är en obalanserad människa. Lite utav en gaphals.
Gaphalsen OY

Italien såg först av alla att det var på väg, och misslyckas mest av alla, och ett sådant land ska vi lyssna på?

Är det några andra länders medborgare som absolut inte bör släppas in i Sverige så är det Italiens, ty de utgör en fara för alla, inklusive sig själva.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Långt tidigare skrek alarmisterna att dödstalen skulle skjuta i höjden!
Detta har inte skett enligt deras beräkningar.
"Dr Tengele" tar livet ur oss allihopa.
Likaså förra veckan och dess rapportering.
"Siffrorna stämmer inte, de mörkar!"
Konspirationsteorierna haglar.
Allt är "Dr Tengeles" fel, han ljuger minsann.

När siffrorna inte stämmer med domedagsprofeterna de senaste dagarna, finns det ALLTID en ursäkt!

Källa: inlägg tidigare i tråden.

Katastrofsiffrorna som förutspåddes för 1-2-3 veckor sen ÄR inte här som de förutspådde.
Nä, blir svaret, pga ditten och datten.

Håll nu för fan käften, sluta måla fan på väggen redan nu!
Spekulera bäst vi vill, men lägg inte fram det som fakta pga nån jävla tidningsartikel av någon tyckare i usa.

Siffrorna i sverige är inte bäst, inte sämst.

Karantän i all ära, men vissa länder som infört det har sämre siffror än vi har

Rätt eller fel får TIDEN utvisa.

Orka...

Ja det här med balans är svårt. Personligen tror jag att det kommer bli mycket värre än vad det är just nu i Sverige. Detta baserar jag enbart på hur övriga Europa/världen ser ut när det kommer till Covid-19. Finns ingen rimlig anledning som jag kan se varför vi skulle vara mer skonade än övriga.

Men jag hoppas innerligt att Sverige klarar sig ur detta på ett så bra sätt som möjligt och att så få som möjligt skall drabbas.
Citera
2020-03-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1

Du kunde då mycket om ekonomi.
Vi vet av erfarenhet att det tar längre tid att återhämta sig än att rasa utför. 5 år är optimistiskt för vår del.

Italien är i princip ett dött land och var det även före corona: demografiskt, ekonomiskt, politiskt.

USA syntes - för dem med ideologiska brillor - vara ett land i hälsa t o m 2019. Men vi ser nu hur djupt landet sjunkit, kulturellt, moraliskt, politiskt. Deras utbildningssystem är en katastrof och kommer nu dessutom att lida akut brist på pengar i åtminstone ett par decennier.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrophonix
Hahahahaha herregud människa, du är ingen forskare vi vet det. Att du fotfarande sprider desinformation i tråden gång på gång utan att ha blivit avstängd är ett större mysterium än viruset självt.

Det är därför jag inte blir avstängd, jag sprider inte desinformation.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Det där med att lyfta fram kulturella skillnader är väldigt känsligt i Sverige. Speciellt om dessa kulturella skillnader verkar fördelaktiga för oss själva.
Tegnell var inne på det men lite fint, försiktigt svenskt diskret. Han nämnde det kulturella och att vi inte är svåra att med fri vilja följa order.
Va f..n Tegnell är lite, pyttelite svenskt nationalistisk.
Fan vad bra vi är😂
Hoppas jag inte säger för mycket nu så dödsfallen stiger med orkanstyrka.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-29 kl. 16:57.
Citera
Medlem
Asså vafan är det som händer?! Går inte att följa varken aftonbladet eller worldometer längre?! De redovisar helt olika siffror.

?!!???!
Citera
2020-03-29, 16:55
Medlem
Det räcker med att någon andas nära så kan man bli smittad (om man har otur)...kolla på vintern när det är typ 10 grader minus, då ser man hur det ångar ur munnarna, det gör det även när det är varmt men man ser det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Ja det här med balans är svårt. Personligen tror jag att det kommer bli mycket värre än vad det är just nu i Sverige. Detta baserar jag enbart på hur övriga Europa/världen ser ut när det kommer till Covid-19. Finns ingen rimlig anledning som jag kan se varför vi skulle vara mer skonade än övriga.

Men jag hoppas innerligt att Sverige klarar sig ur detta på ett så bra sätt som möjligt och att så få som möjligt skall drabbas.

Mycket vettigt svar, jag delar helt och fullt detta med dig!
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Om du inte visste det var jag först i världen att rapportera om detta specifika dödsfall igår kväll! Där finns all information du behöver!
Det kan väl inte vara samma som du rapporterade om igår? Har för mig att du sagt "Jag är forskare jag kan inte säga något utan ren fakta framför mig.".
Igår pratade du ju om någon mellan 27-29 år. Da sa väl inte något utan att ha ren fakta framför dig?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det ger ju ett dåligt immunförsvar. Vilket kan förklara att yngre dör. Men som länken nedan visar. Mer som ett lotteri.

Nej cancer betyder inte automatiskt dåligt immunförsvar. Beror på om det är en kroniskt eller akut tillstånd. Även vilken sort det är det som påverkar blodbildningen eller där medicinen påverkar den negativt.

Att svepande säga om den spanske fotbollstränaren att han hade oupptäckt cancer som en generell förklaring. Det kan man inte eftersom det inte alls är säkert att det påverkar immunförsvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in