2020-03-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Varför ljuger du?

Norge ska kopiera Islands taktik och masstesta symtomfria personer för att kartlägga virusspridningen.

På rekordtid har Island blivit det land som testat flest personer utifrån sin population (Totalt 12 000 personer har testats). Människor helt utan symtom testas också för att hitta eventuella mörkertal i statistiken. Norge kommer nu att göra samma sak.

Tsta symptomfria =/= testa alla symptomfria

Islands stora testning är allt tack vare en privat aktör. Kanske dags för dig att börja testa också, finns inget som hindrar dig?
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
”Nu skrivs även personer ut från intensivvården, enligt Tegnell som säger vidare att antalet nya intensivvårdsfall per dag närmast minskat de senaste dagarna.
– Det alla gör här i landet måste rimligen ha en effekt. För det här ser så väldigt annorlunda ut än vad det sett ut i många av de länderna som råkat riktigt illa ut.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-vi-gor-i-landet-maste-ha-effekt/

Den svenska strategin och det svenska folkkynnet segrar. 🇸🇪 Tegnell for president!
Ytterligare ett gallimattiasuttalande som kommer att gå till historien. Vi gör ju för fan inget jämfört med våra grannländer och andra europeiska länder. Hur skall det kunna ha effekt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Jag har lite svårt att förstå folk som vill anpassa en vanlig exponentialfunktion till talen. Jovisst man kan absolut få en kurva som interpolera värdena väl i början. Men extrapoleringen kommer ju alltid visa "oändligt många kommer dö". Den kan förvisso fungera hyfsat om man vill prova gissa hur många som kommer dö nästa dag, och näst-nästa. En betydligt längre extrapolering än det blir dock relativt meningslöst att göra av en sådan funktion och ju längre in i pandemiförloppet man kommer, desto sämre vill en sådan kurva förklara dödstalen.

Jag länkade innan till några grafer där jag extrapolerat kurvor som antar att antal döda per dygn följer en e^(ax²+bx+c)-funktion och antal döda totalt därmed integralen av denna. Dessa kurvor kommer ju åtminstone inte gå mot oändligheten om a är negativ och de träffar punkterna de ska interpolera betydligt bättre.

Men även detta är en extraordinärt osäker modell, men åtminstone går den inte mot oändligheten.
När folk börjar bli immuna så minskas ju spridningen också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Trots att jag tillhör riskgrupp så gick jag och handlade i går och i förrgår. Iförd gummihandskar, mask av bandana och stora glasögon.
Då upptäckte jag att nästan ingen, i någon ålder, i den här lilla staden bar någon form av skydd, inte ens några så hemmagjorda som mina. Istället så betraktade de mig med misstänksamhet. Jag tror inte att någon har tagit del av informationen om att det är bättre att ha en skydd av en snusnäsduk än ingenting. Både för sig själv och andra. De flesta som var på stan igår var svenskar.
De skiter i saken totalt eller vill inte visa rädsla. Lika illa som somalierna på Järva. Vill inte förstå.

Jag förstår inte folket i den här staden. Det har jag aldrig gjort. Efter 15 år här så verkar de lika dumma och fega som de såg ut nr jag flyttade hit för 13 år sedan. Får. Tror på allt som regeringen hittar på. De tror fortfarande att sanningen står i Aftonbladet.

Nu har jag skitit i det blå skåpet genom att flera gånger gå på stan iförd snusnäsduk som ansiktsmask och ha illa sittande gummihandskar som mitt ex glömde kvar i källaren. Det skrämmer fåren mycket.

Men jag tycker synd om dessa svenskar som kommer att dö därför att de fortfarande tror på allt som regeringen och Tengele säger. Skamligt att lura de här stackarna.
I mitt område, (minighettot där fåren har placerat alla tänkbara vargar i fina lägenheter i centrum så vi ska bli snällare) Så följer de ganska snart mina exempel. Men de åker bil, går inte omkring.

Jag är sjuk, har samtliga coronasymptom, dag 13 idag.

På grund av läkare som inte förstår bättre, blev jag tvingad till fyra apoteksbesök under dessa snart 14 dagar.

Jag har gått dit iklädd 2 lager kläder, handskar, bandana över halva ansiktet och kepsskärmen utstickandes från luvtröjans luva.

Jag har gått till detta apotek över 10 år, de känner mig. Och de sa just det när jag kom dit och förklarade läget. Hade de inte känt mig, hade de trott jag skulle råna stället samtidigt som jag fick beröm för hur bra jag försökte sköta det trots "någon nyutbildad snorunge som tror han är läkare" (Apotekarens egna ord när de såg att han verkligen skrivit recept så att jag måste ta mig dit fyra gånger på 14 dagar under tiden han vet att jag är sjuk med corona istället för att skriva ut större förpackningar. obs; mediciner för andningsproblem och blodtryck bland annat, inte något speciellt alls).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
skicka källa med länk tack

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-8163761/amp/Chinese-markets-selling-bats.html
Citera
2020-03-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Somliga är verkligen skrämmande naiva

https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona

ja nu kommer det säkert svänga lite fram och tillbaka men 5 nya fall igår är väl lovanande.

Nåt rätt gör vi ju iallafall, än om det här är långtifrån över....
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
”Nu skrivs även personer ut från intensivvården, enligt Tegnell som säger vidare att antalet nya intensivvårdsfall per dag närmast minskat de senaste dagarna.
– Det alla gör här i landet måste rimligen ha en effekt. För det här ser så väldigt annorlunda ut än vad det sett ut i många av de länderna som råkat riktigt illa ut.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-vi-gor-i-landet-maste-ha-effekt/

Den svenska strategin och det svenska folkkynnet segrar. 🇸🇪 Tegnell for president!

Ledsen att göra dig besviken, siffrorna är även troligen högre än vad som anges men:

68 personer har dött till följd av viruset, jämfört med 63 på lördagen. Det är en ökning med fem dödsfall.
92 patienter intensivvårdas, varav två patienter i ECMO.
Totalt 443 personer som insjuknat vårdas på sjukhus i regionen.

Just nu i Stockholm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Inte säkert de testas tyvärr men jag hoppas det.
De mest sannolika dödssiffrorna pga Corona kommer inte kunna tydliggöras tills allt är typ över och då i form av ökningen av den beräknade normalkurvan. Men där kommer då också dödsfall som orsakas av vårdapparatens överbelastning vara med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Inom några veckor så har vi allt under kontroll. Sverige kommer gå till historien som det land som klarade av pandemin bäst.

Alla som tvivlade, jag är glad att ni hade fel. Men svälj stoltheten och erkänn det nu.
Jag är lite nyfiken på vad som gör att du tror det? Helgens siffror? Är vi annorlunda skapade menar du så att detta virus inte biter på oss?

Man hade ju kunnat tänka sig att vi i mycket liknar Japaner som är smärta, flitiga, lydiga och mycket renliga fast då utan munskydd för att inte smitta sina kollegor på jobbet.

Nu är vi ju inte en homogen befolkning som Japanerna är så jag har inte lika stort hopp som dig tyvärr.

I och med att grundskolan är öppen så har vi en bra mix med smittvägar till föräldrar och olika yrkesgrupper. Detsamma gäller krogar som senare leder smitta till arbetsplatser. Min uppfattning är att det jäser och snart ser vi resultatet av baket.

Jag tror dock att folk ändå har gjort ett ganska bra jobb på frivillig basis och fått ner R0. Många hann dock bli smittade innan och vi får se hur långt det räcker. Befolkningstukturer ser annorlunda ut i våra invandratäta förorter och sen har vi dumma svenskar som ska åka än hit och än dit.

Skönt ändå med positiva människor i tråden.
Senast redigerad av Moretex 2020-03-29 kl. 16:23.
Citera
2020-03-29, 16:21
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:

11 dog efter intervjun från i Fredags..
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det är väl fastslaget för länge sedan att man är ytterst sparsam med tester både vad gäller både boende och personal.
Okej. Om du nu redan har din uppfattning klar så förstår jag inte frågan..

För övrigt så är ju folk på exempelvis demensboende dödsdömda iaf. För min del så hade jag heller sett min mormor få Corona och lite lugnande medel än att fortsätta med den där hemska demensen. Så om de kommer med i statistiken eller inte tycker jag kvittar ärligt talat.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
När folk börjar bli immuna så minskas ju spridningen också.

Finns absolut inga bevis att du blir immun mot covid-19 utan vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in