2020-03-29, 16:16
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför formulerar de inte artikeln så då istället för att prata om "färdigbehandlade"? Det här är de som sorteras bort i ett tidigt läge p.g.a. triage och de ska fraktas till ålderdomshem och blandas med andra gamla som aldrig ens kommer ut från hemmet när de blir sjuka. Tycker du inte man ska vara öppna med sådant? Erkänn att man inte har resurser att ge de gamla som är sjuka i COVID19 ett värdigt slut! En modern ättestupa är vad det är.

Det här är rent ut sagt fördjävligt och här ropas det speciellt från höger att både Ryssland och Kina mörkar och ljuger.
Nu är det ju inget unikt med just Corona.. Är du exempelvis dement eller liknande så är ju det förmodligen inte så att du får sjukhusvård oavsett om det är influensa, Corona eller något annat
Citera
2020-03-29, 16:17
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
”Nu skrivs även personer ut från intensivvården, enligt Tegnell som säger vidare att antalet nya intensivvårdsfall per dag närmast minskat de senaste dagarna.
– Det alla gör här i landet måste rimligen ha en effekt. För det här ser så väldigt annorlunda ut än vad det sett ut i många av de länderna som råkat riktigt illa ut.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-vi-gor-i-landet-maste-ha-effekt/

Den svenska strategin och det svenska folkkynnet segrar. 🇸🇪 Tegnell for president!

Antal nyinlagda på IVA minskar inte, det håller snarare en jämn nivå kring 30+.
Citera
2020-03-29, 16:17
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Visst kan det vara så att exempelvis Region Sörmland som har 5 fler än FHM kanske inte gjort rätt knapptryck. Men det ska inte behövas, det är en enkel uppgift för någon på FHM att arbeta med kan jag tycka.

Man kan ju tycka det, som sagt, märkligt.
Citera
2020-03-29, 16:18
Avslutad
Citat:
”Nu skrivs även personer ut från intensivvården, enligt Tegnell som säger vidare att antalet nya intensivvårdsfall per dag närmast minskat de senaste dagarna.
– Det alla gör här i landet måste rimligen ha en effekt. För det här ser så väldigt annorlunda ut än vad det sett ut i många av de länderna som råkat riktigt illa ut.”

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-det-vi-gor-i-landet-maste-ha-effekt/

Den svenska strategin och det svenska folkkynnet segrar. 🇸🇪 Tegnell for president!

Jag hoppas så innerligt att han är ett geni, alla vet ju dock att gränsen där är hårfin. Det enda jag är säker på är att jag inte har kulorna för att ens tänka tanken på att ha det ansvaret som han har tagit på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Återigen. Hur bokförs dessa avlidna? Det är frågan. De verkar inte ens testas. Och vad som påstods var att man inte skickade inte dem till sjukhus heller. Viktigt att granska om vi fått överdödlighet i Sverige då man drar ifrån coronafallen. Behöver inte vara enbart åldringar utan även andra akuta fall. För inte så länge sedan påstods det i en DN-artikel att ett 10-tal dött pga att sjukvården inte funkat här i Stockholm.

Inte säkert de testas tyvärr men jag hoppas det.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Nej, det är klart.
Men för att ett utegångsförbud ska vara effektivt bör det vara tills man löst problemet man stänger in folk för enligt min mening.
Det beror ju på syftet.

Om syftet vore att undvika all (framtida) överdödlighet i Covid-19 så hade du haft en poäng.

Om syftet däremot är att dämpa epidemin och minska belastningen på sjukvården, a.k.a. platta till kurvan, så behövs inget årslångt utegångsförbud - även om ett
vaccin mycket väl kan dröja så länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Du har rätt, ökar exponentiellt, i den bemärkelsen att det inte är linjärt.
Den är linjär.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Kan man följa antalet som dör i allmänhet månad från månad istället för specifikt COVID-19? Annars kan man bara använda siffrorna som trend-indikatorer misstänker jag.

Med andra ord, när tror ni man kan se en överdödlighet som överstiger registrerade COVID-19 dödsfall i statistiken?
När det lugnar ned sig i Italien och de kommer ikapp med sin statistik kan vi jämföra på allvar.

Vi kan dock utgå ifrån att Italien idag inte befinner sig ens nära något sorts normaltillstånd.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Nya fall ökar. Alltså kommer intensivfall öka. 1+1=2. Självklart kommer man ha variationer för det är flera faktorer inblandade. Någon daglig variation har inget som helst värde.
Citera
2020-03-29, 16:19
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Varför skulle det vara otänkbart? Har du hört Trump? Bolsonaro? Bara för att nämna två.

Ja, Tegnell, och hela FHM förstås även om han får vara ansiktet utåt, missbedömde gravt i början. Det gjorde iofs alla andra också tycks det, eftersom d et inte ser särskilt mycket bättre ut annorstädes heller. Och jag har massor av kritik mot hur det hanterats, som du kan se i min historik om så är.
Att därifrån gå till att de aktivt försöker mörka dödsfall osv är vääääldigt långt. Och långsökt. Och det finns inget som tyder på det heller.

Jag förstod genast att detta skulle bli mycket värre i Europa och då i synnerhet i Sverige. Styrs man av daltande globalister blir det så.

Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Här har ni vad som väntar england (och ännu värre sverige) enligt walter ricci som beordrade stängning av Italien https://news.sky.com/story/coronavirus-uk-should-have-gone-into-lockdown-10-days-ago-italys-scientific-adviser-warns-11964138

"Coronavirus: UK should have gone into lockdown 10 days ago, Italy's scientific adviser warns"

"The Italian WHO representative compared recent images of packed trains on the London Underground with a football match in Milan last month, which is believed to have accelerated the COVID-19 outbreak in northern Italy." (jämför med kaoset inom SL)

"When we scientists put the evidence on your table, you should take action," Mr Ricciardi said."

Får vi inte en diskussion om vad svensken får för sina skattepengar efter detta heter jag Bellman

Det blir ingen diskussion. Ingen kommer att få stå till svars. Allt kommer att fortsätta som vanligt.
Citera
Medlem
Enligt petterssonsblogg.se verkar medelåldern för de som dör med Corona vara högre än vanliga medelåldern. Corona höjer alltså i princip medelåldern.

En annan information som är svår att hitta. Hur många av de vars död skylls på Covid-19 är rökare?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Här har ni vad som väntar england (och ännu värre sverige) enligt walter ricci som beordrade stängning av Italien https://news.sky.com/story/coronavirus-uk-should-have-gone-into-lockdown-10-days-ago-italys-scientific-adviser-warns-11964138

"Coronavirus: UK should have gone into lockdown 10 days ago, Italy's scientific adviser warns"

"The Italian WHO representative compared recent images of packed trains on the London Underground with a football match in Milan last month, which is believed to have accelerated the COVID-19 outbreak in northern Italy." (jämför med kaoset inom SL)

"When we scientists put the evidence on your table, you should take action," Mr Ricciardi said."

Får vi inte en diskussion om vad svensken får för sina skattepengar efter detta heter jag Bellman

Italienare är knappast auktoriteter vad gäller den här pandemin, de har misslyckats kapitalt, lätt att vara efterklok, det säger dock något om förmågan att se samband, Mr Ricciardi och Dr Cigaretti borde försätta käften i total lockdown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in