Citat:
Ursprungligen postat av
Rainman
Är det pga din historik som läkarna inte vill skriva ut mer? Kan man överdosera på högre doser av din medicin? Är dom rädda att du ska begå självmord ?
Du kan väl gå till apoteket vid tider där det är minimalt med folk? Du kanske redan gör så med tanke på din diagnos? Sätt på dig munskydd, ta på dig handskar och gå in nära någon
Njae, tänk typ att psykiatrin skriver ut 100st zopiklon och 200st lyrica till mig... Det är saker jag kan ta livet av mig med snabbt och lätt. Medicinerna från vårdcentralen är för att jag skall överleva. Psykiatrin är måna om att jag skall kunna andas mentalt och inte behöva oroa mig över att jaga mediciner, läkaren på vårdcentralen upplevdes mest irriterad över att jag inte ville smitta folk men ändå överleva själv.
Du har helt rätt angående att jag besöker platser när det är så lite folk som möjligt. När jag tränade på gym innan 'problemen blev värre' så tränade jag kl 04 på morgonen (Jag sover 1.5-2.5h per natt, varje natt, inga undantag) så jag går alltid upp mellan 01-02 på natten, det är min morgon.
När jag var på apoteket hade jag tre lager rena kläder, vantar, luvtröja och bandana över halva ansiktet.. Hade personalen på apoteket inte känt mig sedan 10 år tillbaka så hade de nog trott jag skulle råna stället. Personalen på apoteket ifrågasatte själva varför jag fick så små spridda recept när läkaren visste att jag troligtvis har corona och det gäller mediciner jag haft 4-17 år och skött fint. Som sagt, sist jag blev utan mediciner i julas fick ambulansen komma hit andra dagen.
Tack för att du lagt tid på att svara lite smått och sådär, det uppskattas!