2020-03-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Region Uppsala har skickat in en lista till Socialstyrelsen med saker som behövs i samband med coronautbrottet. Bland annat vill regionen ha 300 liksäckar, skriver P4 Uppland.

"Vi vill kunna ta hand om de som avlider på ett värdigt sätt", säger Malin Sjöberg Högrell(L), sjukhusstyrelsens ordförande till P4.

Socialstyrelsen har sagt nej till regionens begäran.

Varför inte??

Behövs inte.
Citera
2020-03-29, 11:53
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fel. Det är för att den bakteriella inte skall uppstå alls eller mildras direkt. Det är i regel den som dödar folk. Att det blir dubbelt upp.
Nej, det är den virusdrivna lunginflammationen och/eller organsvikt som dödar folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det finns dessutom en irriterande machokultur i södra Italien. Kommer gå illa för det landet p.g.a. det.
Ja, Kalabrien och Sicilien liknar mera Nordafrika än Europa på många sätt. I Italien brukar man säga Saudicalabria...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Vad har det för relevans om det han säger stämmer med observerade data om utvecklingen av Covid-19 pandemin?

Njae inte så mycket, men att utge sig för att vara doktor om man inte är det är ju lite nedrigt. I Sverige är det ett brott. Men han kan ju vara doktor i något annat?
Citera
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Region Uppsala har skickat in en lista till Socialstyrelsen med saker som behövs i samband med coronautbrottet. Bland annat vill regionen ha 300 liksäckar, skriver P4 Uppland.

"Vi vill kunna ta hand om de som avlider på ett värdigt sätt", säger Malin Sjöberg Högrell(L), sjukhusstyrelsens ordförande till P4.

Socialstyrelsen har sagt nej till regionens begäran.

Varför inte??

Finns väl inte tillgängligt.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Bara för att dämpa ev. bakteriell kontaminering via andningshjälpen. Lunginflammationen är dock fortfarande virusdriven.

Det finns skäl att tro att de patienter med låg antibiotikaresistens såsom de svenska har en bättre prognos än de patienter med hög antibiotikaresistens såsom de italienska.
Citera
Medlem
Seriöst, 90% av alla frågor som inkommer i "chatten" på SVT och Aftonbladet är så efterblivna att jag hoppas att de får corona. Hur svårt ska det vara?
Citera
2020-03-29, 11:54
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, ett ganska troligt scenario. Myndigheten FHM snackar om "tillit" i samhället som är såå speciell? Ha, ha det är inte 1970 längre... typiskt bubbelmänniskor i etablissemanget. Noll koll på verkligheten.

BS.

Din gissning är just, en gissning, inget annat.

Det är ju alldeles tydligt att du när en önskan om att det går illa i Sverige, varför vill du det?
Citera
2020-03-29, 11:54
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Nä det är långt ifrån säkert det fungerar. Men man blir inte lika sjuk nästa gång om jag fattat det rätt och detta är ett virus som troligen tvärt emot vad du skriver inte kommer dö ut.
Jo om man får ner smittspridningen under ett och har koll på gränserna. Det är ju deras taktik och den är myckt bättre än den svenska.
Citera
2020-03-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Seriöst, 90% av alla frågor som inkommer i "chatten" på SVT och Aftonbladet är så efterblivna att jag hoppas att de får corona. Hur svårt ska det vara?

Exempel?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den enda kurvan vi i Sverige borde titta på är den egna statistiken. Förhoppningsvis visar den de rätta siffrorna - någorlunda.

Alla andra siffror är osäkra. Antingen av politiska skäl eller av andra.

Så länge vi sköter vår kurva är jag nöjd. Kinesiska kurvor och italienska ger jag blanka fan i..

Enig. läskigt ibland hur folk försöker manipulera data för att skapa panik
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Ja, men jag ger dig en officiell länk från sjukhuset, din naiva dumma jävla alarmist.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona

Kan du läsa ett enkelt stapeldiagram eller, din imbicilla jävla tönt?
Haha sluta nu. Lyxfällan nästa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in