2020-03-29, 21:17
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Det där tror jag är skitsnack.

Om du hänvisar till den här: https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/tolkad-rapportering/folkhalsans-utveckling/halsa/overvikt-och-fetma/

Så är den baserad på BMI.

Det vill säga man ser bara till längd och vikt, inte muskelmassa, livsstil eller fetma. En kroppsbyggare skulle med andra ord ses som grovt överviktig enligt de där tabellerna.

Eller har du någon studie som faktiskt bekräftar det du säger?

Så du menar att mäns övervikt kan förklaras med ett stort antal muskulösa män?
Citera
2020-03-29, 21:17
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Jag vet inte varför du blandar in kön i det här.
Jag är man men jag är oerhört vältränad och jag är lika skeptisk till fetma bland män som kvinnor.

Det var hänvisningen till just en kvinnlig förebild.
Citera
2020-03-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Att lastbilar forslar döda från sjukhus är nog en vanlig grej. Om inte så kanske det har med karantänen att göra, att de vanliga likbilarna inte är i tjänst. Vem vet.
Vaddå ”vem vet”? Italien vet vad lastbilarna gör, där är ju för helvete deras lastbilar. Först så trodde jag bara att du var dum i huvudet, men nu börjar jag nästan tro att du trollar.

Jag bad dig visa klipp från föregående år.

Visa mig klipp från föregående där militären fruktar döda kroppar från sjukhusen såhär:
https://youtu.be/Os1TJHJ_ijc

Och om detta sker varje år, varför tror du att sjukhusen och bårhusen inte är redo? beredda?
Citera
2020-03-29, 21:19
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nej jag håller med. Pekade bara på att det finns ändå en viss logik i delar av påståendet

Se vad han säger mer senare så ser du att den logiken, som han drar till absurdum och mot all gängse fakta, finns där endast för att han tror att allt är fejk för att "världsregeringen" ska få utöva mind control på oss... jo, på riktigt.
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Agenda nu på SVT2

//Skalman
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi får hoppas det för våra barns skull, men man kan undra vilka som skall ta hand om alla föräldralösa barn och ungdomar som blir ett faktum.........

Det hände ju 2004 under Tsunamin att små barn förlorade sina föäldrar och det är ju aldrig kul. Jag ser emellertid inte framför mig att föräldrar med yngre barn ska stryka med i någon omfattning som sagt.
Citera
2020-03-29, 21:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Tätbefolkningen.
Skolor hit och skolor dit. Hade möjligen hjälpt i de båda länderna av tidigare stängning av dem, men det grundar sig fortfarande i tätbefolkningen sannolikt.

Sverige är långt därifrån.
Världen minst tätbefolkade land.

Vilket skulle det vara då?
Vad nu det har med smittspridning att göra.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Vaddå ”vem vet”? Italien vet vad lastbilarna gör, där är ju för helvete deras lastbilar. Först så trodde jag bara att du var dum i huvudet, men nu börjar jag nästan tro att du trollar.

Jag bad dig visa klipp från föregående år.

Visa mig klipp från föregående där militären fruktar döda kroppar från sjukhusen såhär:
https://youtu.be/Os1TJHJ_ijc

Och om detta sker varje år, varför tror du att sjukhusen och bårhusen inte är redo? beredda?

Bara släpp honom, han tror att det är en konspiration av "världsregeringen" för att få utöva mind control på oss. På riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
4

Uppfattningen att coronavirus är "bara en förkylning" eller "inte värre än influensa" för ungdomar har redan visat sig vara osann.

"COVID-19-viruset kan orsaka infektion och allvarlig sjukdom hos alla människor i alla åldrar," sade Dr. Maria Van Kerkhove, chef för Världshälsoorganisationens nya sjukdomar och zoonosenhet, nu ifredags. "Uppgifterna som vi har sett från ett antal länder är att majoriteten av de barn som är smittade upplever mild sjukdom," sade hon och tilllade att det finns en handfull fall av barn som dör av coronavirus.

Den snabba livsstilen för vissa ungdomar, matvanor i Sverige och antalet unga vuxna som inte utövar social distansering kan hjälpa till att förklara varför tidiga uppgifter i Kina skiljer sig från USA och Europa.

Ingen har någonsin hört talas om detta virus för 11 veckor sedan, så vi bygger verkligen planet medan vi flyger det. För att komplicera frågor ytterligare har Kina inte en historia av öppenet. Jag skulle inte bli förvånad om vi får reda på mer allvarliga dödsfall hos barn i efterhand..

Du tar en extremt hälsosam 25-årig man från Sydkorea som spelar fotboll och har en vegetarisk kost och inte gör några droger, och jämför det med en 25-årig fetma typ två-diabetiker i Sverige som knappt går ut om det inte är för att festa, och du pratar om två olika åldrar.

Kan du vänligen länka dina citat från okända källor så man kan utvärdera dem på egen hand?

Varifrån kommer det du citerar?

Min sexåring vet att man länkar citat.

PS. När tänkte du återkomma i det du påstod var en myt gällande död ung Vs. gammal?
Du sa det var en myt att det var få unga som dog.
Ljuger du?
Senast redigerad av M.J.A 2020-03-29 kl. 21:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Parkeringen skulle ha varit TOM!!!

Ska det verkligen vara så förbannat svårt att förstå 2 enkla ord som STANNA HEMMA!

Vi ska STANNA HEMMA för att inte sprida smittan mer. Även dom som inte ens känner sig det minsta sjuka kan vara smittbärare. IDIOTER

Igår vid lunchtid var parkeringen lika full som alltid, dvs smockat hela IKEA fram till Stadium och sen tunnas det ut med bilar mot Barkarby Outlet. Elgiganten och Max på andra sidan vägen hade endast ett par lediga platser. Vid Bauhaus ett stenkast bort packade folk släpkärrorna med brädor och fyllde bilarna med trädgårdsgrejer.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Vill vänta ut måndag och tisdag innan jag vågar hoppas.
11 döda på en söndag (c19.se) bådar illa, med tanke på historiken (worldometers):

Söndag 15/3: 1
Måndag 16/3: 4

Söndag 22/3: 1
Måndag 23/3: 6

Söndag 29/3: 11
Måndag 20/3: ?

Holland hade 135 döda idag. Jag befarar att vi snart ligger runt 100/dag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Kassörskan: Vissa hostar rätt ut

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo5WvX/kassorskan-vissa-hostar-ratt-ut

Fan är det för fel på folk?! Håll för, för i helvete. Hänsynslösa idioter.

Willys har börjat bygga plexiglas framför kassörerna. Enkelt och smart.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/har-ar-glaset-som-ska-stoppa-coronaviruset-i-mataffaren
– Vi har startat en massiv insats för att på kort tid få upp det här i samtliga 200 butiker över hela landet, säger Johanna Eurén, kommunikationschef på matvarukedjan.
Även om alla kunder beter sig exemplariskt så kommer det fortfarande bli för många spontana hostattacker över kassörerna som exponeras för hundratals personer varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in