2020-03-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Låter som cherry-picking. Är det inte rimligare att jämföra med andra väst-europeiska länder?

Varför det? Både Israel och australien har jämförbar sjukvård med vår. Det är inga "cherrys".
Citera
2020-03-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Jag ”älskar” honom inte och att göra ”fantastiska” saker i detta läge är nog rätt svårt. Men jag tycker alla våra ledande myndigheter agerar så rationellt man kan. Alla självutnämnda epidemiproffs härinne skriker efter mer kraftfulla åtgärder, precis som i alla andra länder. Mig veterligen är det bara syd-korea som lyckats stoppa utbrottet. Skillnaden är att dom hade en helt annan beredskap och erfarenhet efter SARS bl a.
Vi måste väga in ett större perspektiv i om vilka åtgärder som är lämpliga. Lagar, kultur, geografi, näringsliv, ekonomi, demografi m.m och inte minst vilka resurser vi har. Hade vi haft mer resurser hade säkert insatserna varit annorlunda men nu har vi inte det. Orsaken till detta i kan vi diskutera men det är nog knappast Tegnells fel.

Det är ändå tegnells uppgift att bedöma risken med en ny smitta och han har konsekvent haft fel i sina prognoser. Alla helt enkelt, hittills. Fhm hade mkt väl kunnat varna regeringen om att det behövdes en kraftigt ökad beredskap tidigare.
FHM hade kunnat stoppa flyg från tex iran. Och satt alla som kom från Iran, Italien mm i karantän i två veckor tex. För att Bromsa smittan.

För lite och för sent.

Dock var nu min fråga om vad fhm har gjort? Vad har de gjort. Förbjudit 500 och nu 50 pers att samlas. Båda åtgärderna långsamma och för sena.
Citera
2020-03-28, 21:17
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Varför det? Både Israel och australien har jämförbar sjukvård med vår. Det är inga "cherrys".

Vad har sjukvården med smittspridningen och FHM att göra?
Citera
2020-03-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Alla dessa raketforskare i den här tråden!!!! Börjar tro det är nåt skämt...eller nån rysk trollfabrik som testar gränserna på hur dumma vi svenska är. Antalet smittade är en helt irrelevant siffra i sammanhanget! Den dagen all befolkning testas kan du återkomma i ämnet, tills dess - var tyst!

Antal Konstaterade fall. Dvs kända smittade. Annars blir dödssiffror helt meningslösa att jämföra. Förstår du lilla gumman? Seså trolla dig i säng nu, det börjar bli sent för dig. Med din kudde med lövén på.
Citera
2020-03-28, 21:42
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Antal Konstaterade fall. Dvs kända smittade. Annars blir dödssiffror helt meningslösa att jämföra. Förstår du lilla gumman? Seså trolla dig i säng nu, det börjar bli sent för dig. Med din kudde med lövén på.
Vad jiddrar ni om, antal smittade är totalt ointressant om man inte testar hela Sveriges befolkning ,vilket skulle vara typ 1 mille smittade med olika symptom,
Gick dom inte ut för några veckor sedan att sluta räkna,men tyvärr verkar media inte på den skeden
Citera
2020-03-28, 22:00
Medlem
Hanif Bali
@hanifbali
Citat:
Den svenska linjen i coronahanteringen beskrivs till skillnad från andra länder att ”istället skydda äldre”.

Kan någon förklara vad Sverige gör för att skydda äldre som inte andra länder gör?
https://twitter.com/hanifbali/status/1243993182804881410
Citera
2020-03-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Vad jiddrar ni om, antal smittade är totalt ointressant om man inte testar hela Sveriges befolkning ,vilket skulle vara typ 1 mille smittade med olika symptom,
Gick dom inte ut för några veckor sedan att sluta räkna,men tyvärr verkar media inte på den skeden

De sa så för att testen tog slut i princip. Men naturligtvis räknar man. Du kan titta på fhms hemsida el worldometer.

Där ser du olika antal KONSTATERADE FALL i olika länder, naturligtvis vet ingen det exakta verkliga antalet smittade. Men vi kan jämföra antal KONSTATERADE FALL och den andel som dött av dessa i olika länder. Det blir ett mått på hur bra man klarar av detta. Ett mått. Sverige har en högre andel döda än andra länder med lika många KONSTATERADE FALL. förutom tex Brasilien.
Citera
2020-03-28, 22:12
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
De sa så för att testen tog slut i princip. Men naturligtvis räknar man. Du kan titta på fhms hemsida el worldometer.

Där ser du olika antal KONSTATERADE FALL i olika länder, naturligtvis vet ingen det exakta verkliga antalet smittade. Men vi kan jämföra antal KONSTATERADE FALL och den andel som dött av dessa i olika länder. Det blir ett mått på hur bra man klarar av detta. Ett mått. Sverige har en högre andel döda än andra länder med lika många KONSTATERADE FALL. förutom tex Brasilien.
Ehhh ok,, vad fick du sagt egentligen som jag redan sa
Citera
2020-03-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Ehhh ok,, vad fick du sagt egentligen som jag redan sa

Du förstår inte vad jag skriver så jag förtydligar.

Hursomhelst, jag har fortfarande inte fått exempel på de otroliga åtgärder som "vår guide i galaxen, nationalhjälten, Tegnell" har gjort.

Jag undrar verkligen.
Citera
2020-03-28, 22:19
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Du förstår inte vad jag skriver så jag förtydligar.

Hursomhelst, jag har fortfarande inte fått exempel på de otroliga åtgärder som "vår guide i galaxen, nationalhjälten, Tegnell" har gjort.

Jag undrar verkligen.
Du var så korkad som jag tänkte
Citera
2020-03-28, 22:33
Avstängd
Han uttalade sig i media nyss o sa att FHM fått för mycket makt o att regeringen borde göra något

MEN REGERINGEN KAN JU INGENTING - FATTAR INTE ETT JÄVLA SMACK
(vad kan Bolund om det här Mygelman Morgan RumpNisse - har RumpNisse
fått medicinsk utbildning på de fackligar kuserna på Bommersvik m fl han gått på

O historiskt - vad fattade Ebbe Aidsbög om medicin - inte ett jävla dugg så han fick AIDS o dog
saknad av möjligtvis mamzen

O FHM ÄR EXPERTER - då är väl det bästa att delegera till FHM
Citera
2020-03-28, 22:49
Medlem
Citat:
Kraven på skyddsutrustning sänks i regionerna – experternas och personalens kritik: ”Förbannad”
https://twitter.com/Expressen/status/1243957578327035904

Mindre skyddsutrustning i Sverige kan användas i Sverige.
Detta kommer göra att ännu fler kommer dö!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in