2020-03-28, 22:42
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
'Jag vet''

förklara för sossarna

Därför jag anser det är omöjligt att skydda sig. Sprita ytor kan hjälpa I quess.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flida
I Belgien har en katt blivit smittad av sin ägare :
https://www.foxnews.com/world/cat-in-belgium-first-to-test-positive-for-coronavirus-report
Samt två hundar har smittats av coronaviruset i Hong Kong
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
"råkade mutera på ett olyckligt sätt", sedan kom det en tredje våg ock då hade det antagligen muterat på ett mer lyckligt sett antar jag då.

Men var det en mutering av spanska- sjukan som skilde smitt-vågorna emellan?
Såhär.

Den första vågen av spanska sjukan var som en vanlig influensa.

Sen råkade viruset mutera till något mycket jävligare, av en slump. Så det var alltså den andra vågen som var den faktiska ”spanska sjukan” som folk kommer ihåg, då barn och unga dog som flugor.

Den tredje vågen var samma jävliga virus som andra vågen, men det slog inte alls lika hårt.
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
400/dag? Hahaha
Jag kommer spara denna till framtiden så du kan gå till skamvrån där du hör hemma.

Haha!
Yes, om du får rätt tar jag gärna på mig dumstruten.
Puss
Citera
2020-03-28, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ska vi säga 400 den 15 maj.
Är du nöjd då?

Vi kommer ha mellan 150-200 döda med start om 6-7 bankdagar.

Vi har inte gjort någonting för att förhindra C19 och vi lever i ett kallt populärt-alpint/skidåkar land.

You do the rest of the matte.
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-28 kl. 22:46.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vilka siffror tror du på då om vi ändå ska spara inlägg..

Jag svarade precis en kollega till dig i domedagsklubben, totalt 400 döda pensionärer den 15 maj.
En ovanligt påfrestande influensasäsong med andra ord.
Spara!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det börjar bli djupt problematiskt hur vissa epidemiologer och smittsläkare uttrycker sig i morgon-tv:n och i Aktuellt på kvällarna. Det talas alltid så lätt om covid-19, att majoriteten inte känner av symptom eller att det känns som en lite kraftigare förkylning. Hur kan de säga så i media, medan jag läser sånt här på Facebook från någon som jobbar på Akademiska sjukhuset i Uppsala?

Vad fan är det här för virus?

Har du lust att länka det ursprungliga Facebook-inlägget?
Citera
2020-03-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
De som hade varit på Melodifestivalen hade bara troligen varit någon annanstans om festivalen hade förbjudits.
Ja hemma. Var skulle publiken gå tänker du? Alla tusentals in på lilla spybar, med barn, svärföräldrar och bönder?
Citera
Medlem
När ska Folkhälsomyndigheten, regering börja göra nåt för att stoppa spridningen?
Citat:
Finland 2 döda per miljon invånare,
Norge 4 döda per miljon invånare,
Tyskland 5 döda per miljon invånare,
Sverige 10 (!) döda per miljon invånare. FHM har ett tungt ansvar för denna utveckling.
https://twitter.com/BerndtHolmqvist/status/1243933879381229568

Citat:
Hong Kong satt in kraftfulla åtgärder direkt. Resultat: 0,6 döda per miljon invånare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det här skulle kunna vara en annons, (givetvis med annan text), ett upprop, rubriken till en debattartikel - inte ett nödrop. Så jäkla cyniskt är det.
Läkare ska inte behöva gå ut med en sån ”vädjan” i den situationen vi befinner oss i.

Tänk er skriverierna om detta handlade om ett u-land i samband med en katastrof. ”Åh, så hemskt.”. Skriverierna skulle vältra sig i eländet, vi skulle tycka det var så synd om dem i den efterblivna delen av världen. Sverige skulle nog ta upp det i FN och kräva åtgärder.

https://www.expressen.se/nyheter/lakarna-vadjar-ak-inte-hit-pa-pasklovet/

Vad tänker Löfvén när han ser rubriken?
”Oacceptabelt”?
”Käbbel”?
”Men vi har sunda statsfinanser”?

Fattar inte vad du menar? Stefan Löfven har själv uppmanat människor att hoppa över fjällresan.
Sluta med denna djävligt tröttsamma propaganda och desinformation!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
När spanska sjukan slog fanns inte antibiotika eller antivirala mediciner. Man visste inte ens vad virus var.

Om man bara hade våra moderna mediciner, allt annat lika, så hade de flesta överlevt spanska sjukan.

Tror våra moderna mediciner går på ett ut mot att vi har flygplan och att vi är 3,7ggr fler på jorden.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ett rimligt scenario är att det blir ett influensa år likt 2019, dvs runt 250 döda totalt.
Men eftersom Covid är smiitsammare än vanliga influensan kanske vi höjer ribban och landar på 300-400 döda pensionärer totalt när maj är slut.
Det har redan lugnat sig, antalet smittade och antalet nya IVA patienter faller snabbt, peaken för Sverige var i måndags.

Phew, va bra. Jag var lite orolig här ett tag, men nu vet vi.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in