2020-03-28, 22:36
Bannlyst
kurvorna går upp just nu på C19.se på ett otrevligt sätt, vågar inte ens fundera på hur det här kommer se ut när datan är på plats framåt tisdagen.
Citera
2020-03-28, 22:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Spanska Sjukan var under 1918, med en start i Boston USA redan 1917.

Detta är inte i närheten av lika dödligt som Spanska Sjukan, den försvann dock av sig själv så vi vet inte allt för mycket om den utöver det som antecknades under den perioden.

Spanska sjukan var under 1917 till 1919 och siffrorna och uppskattningen om antal döda kom långt efter. Om vi har ca 30000 döda nu lågt räknat så har vi inte knappt med siffror över folk som dör i Indien och afrika osv. Bara det att afrika och Indien har bekräftade smittade säger att det är stor spridning där trots att knappt någon testas. Att vi får ca 50 miljoner döda under 2020-2021 är inte orimligt om vi ser på befolkningen som finns i afrika, kina, Indien eller Pakistan. Stor andel fattiga, knappt någon sjukvård, inga tester. Man kan inte jämföra dödligheten nu med siffror från pandemier långt bak i tiden då de är över och det här är en pågående pandemi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Folkmordet pågår i stort sett i varenda land i hela världen.
Om det finns något land som faktiskt begått någon form av illgärning så är det Kina, som brutalt mörkat och censurerat Covid-19 i flera månader.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja Svenskar plockar bort sig själva, ...

Bra att du fattar nåt i alla fall. Alltid nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja och den som styr landet är inte regeringen och statsministern utan FHM med Tegnell med sina teorier som hittills visade sig fel varje gång men Löfven litar på Tegnell och tror att han undslipper ansvar.

Nu behöver man inte andningsskydd heller för det finns så få, visir av OH-film får duga!

Han litar på Tegnell därför att de delar samma ideologi. Tegnell är utan tvekan tillsatt på politiska grunder. Hans idéer passar ihop med den svenska värdegrunden. Dessutom kostar de mindre pengar.
Människoliv är inte mycket värda för regimen.
Citera
2020-03-28, 22:38
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Hahaha det var den värsta lyckokalkyl jag hört! Jag är #teamtegnell men alltså... Jag tror vi hamnar på 400 döda/dag under den kommande peaken om 3-4v. Men enligt dig blåser vi fram över alltså! Hurra!!

400/dag? Hahaha
Jag kommer spara denna till framtiden så du kan gå till skamvrån där du hör hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Min kurva startar före hennes, redan vid 8 döda. Blir mer exakt.

Lutningskoefficienter?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
kan corona finnas i dricksvattnet?
Jag kan inte se hur du skulle få coronasmittat vatten som kommer från kranen.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Har varit känt länge dessutom kan det stanna i typ veckor utan att dö ut.

'Jag vet''

förklara för sossarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Inte läst denna tråd idag. Hur går det för domedagsprofeterna? Har man tappat orken ännu eller kör man fortsatt på med mantrat ”om 2-3 veckor”?

Nej, nu tror alla precis som du att det är mildare än en vanlig influensa och drabbar bara kedjerökande, skidåkande asiater över 90 år med minst sju underliggande sjukdomar, som bor i trånga lägenheter ihop med skolbarn. Att det fanns så många som passade in på den bilden i Italien, Spanien, Iran och Usa hade vi ingen aning om, men på svenska bussar och tunnelbanor kan vi inte se nån indikation på att det skulle kunna spridas. Och snart är ju våren här! Synd att gymnasieeleverna springer runt på stan och alla ojämlika typer jobbar hemifrån. Det är säkert därför alla munskydd i vården är slut!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
400 döda/dag är nog på tok för högt, 100-200 döda/dag under sista perioden är min personliga gissning

Jag skulle kunna tänka mig de som de högsta siffrorna med.
Med betoning snarare på 100 enligt mig.
Citera
2020-03-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Cecilia Naucler har fel, hon måste redovisa den exponentiella funktionen. Spaniens kurva är visserligen värst det har hon rätt i, men lutningen på kurvan är lägre för Sverige än för Italien:

SE: y=4,65e^0,2528x
IT: y=3,5e^0,3069x
Hon har inte gjort fel, hon kollar på utvecklingstakten där är Sverige värre än Italien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in