2020-03-28, 21:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vilka har sagt att vi skulle ha hundratusen döda nu? Inte ens de värsta foliehattarna här har nog ens antytt det väl?
Nej, det är inte som en influensavår. Alls.
Vad har du haft rätt i?

Jag har haft rätt i att antalet dödsfall överensstämmer väl för både Sverige, Italien och anda länder.
Att allt detta är en överhypad låtsaspandemi som grundar sig i den vanliga säsongsinfluensan.
Vi läser nu att testkiten som används världen över har en felmarginal på 70% och signalerar positivt för allt från influensa till vanliga bakteriesjukdomar., något jag sa för veckor sedan.
Detta har såklart resulterat i den kraftigt missvisande rapporteringen som vi ser från exempelvis Italien och Spanien.
Vilket i sin tur skapat en obefogad hysteri, av media.
Och här sitter folk och skiter ogenomtänkt bajs på Tegnell och skriker om karantäner, som ingen egentligen vill ha. Hysteri och panik bildat utifrån en global mediakampanj.
Åter igen. 100 pensionärer har dött. Ungefär som 2019 med andra ord.
Jag har rätt, och du har fel.
Så är det.
Citera
2020-03-28, 21:52
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag tror också att det är Sveriges historik av att hålla sig utanför/vara passiv som spelar in i detta. Det verkar ha skapat en handlingsförlamning i vår högsta ledning, som helt enkelt inte känner till hur det är att vara aktiv och handlingskraftig i en svår krissituation.

I Sverige har det alltid lönat sig att hålla tyst och sitta still i båten. Att vara ”bråkig” är aldrig bra.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Sverige har fler fall än de flesta amerikanska delstaterna och vi testar avsevärt färre. Än så länge har Stockholm fler döda än Florida.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Kanske är så att viruset trivs sämre i varma områden.
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
När blir det anarki?

Den 7:e november.
Citera
2020-03-28, 21:53
Medlem
jadrapatrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffrey.baratheon
Fluffypuffy har en poäng.

Exakt, vi har har haft många influensa säsonger med över 500 st döda b.la år 1999 med ca 1200 döda i Sverige och år 2000 med drygt 1100 döda. Framförde man stränga regler för folksamlingar eller satte städer i karantän då? Nej. Om bara folk kunde lugna ned sig själva, se över sin hygien, undvika stora folksamlingar och stanna hemma om man är sjuk så kommer allt detta att lugna ned sig.
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Frågan är om Coronan kommer döda mer än 300.000 personer, allt beror på hur snabbt viruset bryts ner och när vi blir immuna, om man nu blir det. Annars kommer det här viruset förmodligen spridas över hela jorden till varenda människa om man inte isolerar sig som flera länder nu gör.
Det har dött ca 30.000 på jorden nu i Corona, vanliga influensor dödar 300.000.
200 dör i Sverige varje år i influensa, där är vi inte ännu men kanske om 3 veckor.
Påsken tror jag kommer skörda många offer, sedan blir det kanske så att kurvan planar ut.

Tror du är lite för positiv.. 200 döda tror jag vi når inom några dagar, inga konstigheter. Jag tycker om Sveriges linje i denna pandemi, man kan inte stänga ner ett land på obestämd tid. Men nog hamnar vi på ett par tusen döda till slut, det är jag övertygad om. När det tar fart igen i Kina och i Indien, då jävlar kommer de globala dödstalen skjuta i höjden tyvärr. Jag vet ingenting alls men det är min gissning.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, vi når ungefär 50 per dag i slutet av nästa vecka. Säg 4 april då. En vecka senare, runt 11 april, är vi uppe i någonstans mellan 100 och 200 om dagen. Då är vi inne i samma fas som Italien är inne i nu. Hur länge den fasen varar är ju svårt att veta, för dödstalen i Italien hoppar lite upp och ner varje dag nu, och ingen vet hur länge det kommer att hålla på så.

En hel del av Italiens dödstall hänger ju även ihop med att deras sjukvård kollapsade väldigt tidigt, man var inte förberedd överhuvudtaget i Milan, Frankrike och Spanien har kriser på andra sätt men inte ens de är på samma nivå som Italien.

Ska jag vara helt ärlig så misstänker jag att vi inte lär se hundratal av döda fören vi är inne i slutfasen
Citera
2020-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du får skicka den frågan till Folkhälsomyndigheten hur virus kan ta sig in i ett land trots att man stoppar flyg.
Tycker du själv att det låter troligt? Ifall det inte anländer några passagerarflyg, inga färjor och inga persontransporter över Öresundsbron, hur kommer då viruset in i landet? Jag tycker det är en väldigt enkel fråga som du rimligen borde kunna svara på, eller åtminstone spekulera om, utan att behöva hänvisa till FHM.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Klart man måste stänga, alla toaletter, för smittan måste stoppas till varje pris! Folk får väl helt enkelt sluta gå på toaletten. Den som säger något annat är en mördare! Smittan måste stoppas till varje pris, så gå inte på toaletten de närmsta tre månaderna så blir nog allting bra. Lockdown på alla toaletter nu genast för annars går det åt helvete!

Ajaj. Tråkigt för pundarna om man låser offentliga toan på medborgarplatsen.
Citera
Medlem
failgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Sverige har fler fall än de flesta amerikanska delstaterna och vi testar avsevärt färre. Än så länge har Stockholm fler döda än Florida.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Eftersom ni älskar att dra upp var länder ligger veckovis efter varandra 700 gånger om dagen så kan vi väl säga att USA ligger iaf 2-3 veckor efter Europa och därav deras siffror inte nått i närheten av någon peak men det passar ju ert narrativ om domedagsprofetia
Citera
2020-03-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hur länge ska ni domedagsprofeter orka hålla på?
För två veckor sedan skulle det vara 1000 döda om dagen
Sen blev det förskjuten en vecka och nu borde hundratusen vara döda.
Ändå har vi bara 100 döda pensionärer, peaken av nya IVA patienter var i måndags och kurvorna planas ut.
Precis som vilken influensavår som helst med andra ord.
När ska ni sluta hoppas på död och domedag?

Jag blir påhoppad med idiotiska svar varenda gång jag öppnat munnen de senaste veckorna,
Och ändå har jag hittills haft rätt sedan dag 1.
När ska ni inse att ni hade fel?

Det är ju över 500.000 smitttade nu efter bara 2 månader. Domedagsprofetiorna är ju ganska korrekta verkar det som.
Citera
2020-03-28, 21:55
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tror att detta måste ha med att göra att våra starka finanser är inte så starka. Det är makalöst att läsa något sånt här. Alla hela världen, tom Indien stänger ner, men vi har inte råd?

råd har vi men tror politikerna vill döda folket avsiktligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in