2020-03-30, 13:13
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nä men kära någon...

”300 döda i Iran – drack metanol”

300 personer har dött till följd av alkoholförgiftning i Iran, efter att de druckit metanol i tron om att det kunde bota coronaviruset, skriver brittiska tidningen Daily Mail.

Ytterligare 1 000 personer har skadats av överkonsumtion av metanol.

Var får de sådant idiotiskt ifrån? Idiotin runt corona dödar ju för fan fler än viruset i sig

Det kan också vara ett sätt att dölja corona siffror som död av annan orsak..Nu kan de ju förklara 300 döda som INTE dött av corona.. Statistiken räddad en dag till.

Snart blir det väl 1500 begick kollektivt självmord . I rubriker, men att de egentligen dog av corona smittan.

Samma sak lär skrivas i Sverige eller iaf liknande för att förklara massdöd av andra orsaker än corona..
Senast redigerad av Milldue 2020-03-30 kl. 13:27.
Citera
2020-03-30, 13:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
BBC nu:

12 298 spanska sjukvårdsanställda, läkare, sjuksköterskor etc. rapporterade positiva för COVID-19.

Det blir nya rekord idag.

Oh,oh,oh..

-och hur många har de smittat (personal, patienter o vanligt folk) ?
-klarar sig Spansk sjukvård utan de, eller blir smittad personal beordrade att jobba vidare..?

Massaker !
Citera
2020-03-30, 13:14
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Någon som vet vad det här snacket om att utöka antalet IVA-platser betyder rent konkret? Ingår det respirator i varje "extraplats"? Och isåfall, var har dom trollats fram från? Antar man kanske kan sno något maskineri ur landets alla operationssalar och använda som IVA-respirator (och då ställa in operationerna, såklart)?

Vi kan ta exemplet Stockholmsmässan sedan får du avgöra själv vad du tycker.

600 sängplatser i "bås" om 10. Förberett för 30 intensivplatser men till en början bara 10. För mig är det solklart att intensiv är = respirator. Övriga platser kan ha andningshjälp syrgas etc.

ECMO tycker jag inte passar i sammanhanget det är ju för att kunna byta hjärta eller lungor, till exempel.
Att de ändå läger någon i ECMO betyder att det är en väldigt viktig person.
Citera
2020-03-30, 13:14
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Det är något ruttet över Folkhälsomyndigheten, jag blir inte klok på detta. Man vill inte uppdatera?
FHM har kritiserats öppet av inhemsk och utländsk expertis för din "låt gå" mentalitet.
Det är inte bara Tegnell som får gå i landsflykt om taktiken misslyckas och dödstalen skenar iväg. HELA regeringen ryker, dom kommer avgå. Kan man trolla bort dödstal bakom andra dödsorsaker så gör man det. Det kommer avslöjas förstås men då har vi lagt det bakom oss, dom flesta har glömt att det här någonsin hänt om ett år.
Citera
2020-03-30, 13:15
Medlem
Paladins avatar
Verklighetsfrånvänd vänster visar på raketforskarkapacitet:

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/demonstranter-blockerar-migrationsverkets-lokaler-1.26142426

Citera
2020-03-30, 13:15
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det kan också vara ett sätt att dölja corona suffror som död av annan orsak..Nu kan de ju förklara 300 döda som INTE dött av corona.. Statistiken räddad en dag till.

Snart blir det väl 1500 begick kollektivt självmord . I rubriker, men att de egentligen dog av corona smittan.

Samma sak lär skrivas i Sverige eller iaf liknande för att förklara massdöd av andra orsaker än corona..

Ja, så kan det ju vara...

Tyskland kanske har börjat smått?
Tysk finansminister tog sitt liv – kopplas till coronakrisen
Hittades död på tågspår

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg7wEr/tysk-finansminister-tog-sitt-liv--kopplas-till-coronakrisen
Citera
2020-03-30, 13:16
Avslutad
Kollade delstater i USA. Förväntade mig nog mycket högre dödstal än Sverige (cirka 110 dödsfall här).

Om Sverige hypotetiskt hade varit en delstat i USA på 10 miljoner invånare så hade vi legat på sjunde plats i USA just nu.

Strax under Michigan (10 miljoner inv.) och Kalifornien (cirka 40 miljoner invånare). Båda har totalt 132 dödsfall vardera.

Under oss hade Georgia legat (cirka 10 miljoner invånare) som i nuläget har 88 dödsfall.

Under det varierar det mellan 0-65 dödsfall.

Något som jag givetvis förväntar mig ska ändras! Jag påstår INTE att Sverige kommer ligga på samma nivåer.

Jag hade bara inte förväntat mig här och nu att till exempel Kalifornien bara skulle ha drygt 20 fler dödsfall.

Övriga 4 delstater som har flest dödsfall ligger hur som helst mellan 165 - 965 dödsfall.

Den sista siffran är New York och det är överlägset flest dödsfall där. https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Oh,oh,oh..

-och hur många har de smittat (personal, patienter o vanligt folk) ?
-klarar sig Spansk sjukvård utan de, eller blir smittad personal beordrade att jobba vidare..?

Massaker !
Men snälla. Det medicineras bort med malariamedel. 5-8 dagar, sedan fri från viruset.
Citera
Medlem
Ytterligare 5 dödsfall i östergötland under söndagen och nu idag och antal smittade i regionen är nu uppe i 374 st.

Enligt gårdagensrapport från folkhölsomyndigheten var siffrorna då 311 smittade och 4 döda, antar det är lördagens siffror från FH?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/ytterligare-fem-doda-i-i-corona-i-ostergotland
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Gissar på att det kommer frågor om in- och utrapporteringen av antal nya smittfall och dödsfall på presskonferensen idag. Det är ett sådant himla tjat och misstänksamhet mot det. Kanske några skulle behöva gå i terapi mot paranoia?

-----------------
Det talas om påskfirande. Hur ska ni fira påsken, blir det något? Vi kommer att "fira" hushållen för sig så det lär inte bli så särskilt speciellt mot en vanlig helg. I vanliga fall brukar folk från tre olika håll i landet komma ner till oss här över påsken, bl a en syster från Stockholm. Hon får fira ensam i år. Vi brukar vara åtta olika familjer som samlas i vanliga fall. Det blir inget 90-årskalas heller. Kanske senare. Får se om det blir något 60-årskalas senare för en av mina systrar men det är först i januari så det hoppas vi ska gå.

Så hur gör ni andra? Är det mycket som är inställt? Resor, födelsedagsfirande, bröllop, begravningar, semestrar?

På tal om begravningar så kan det blir sorgligt få, vet åtminstone en i mitten på mars där bara änkan och en son var med, folk lät självmant bli att gå och de ringde även runt och sa till människor som tänkt närvara att inte komma eftersom de flesta var gamla. Så, så tråkigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla verkar tro att det finns nån superbra snabblösning på en virusspridning. Stoppa flygen till Iran. Tvätta händerna. Häng inte i jättestora grupper.

Virus kan man bara undvika om man bor HELT isolerad från andra människor. Vi andra som trivs med att leva i ett samhälle nära andra människor för helt enkelt köpa att vi regelbundet åker på mer eller mindre farliga virus. Så har det alltid sett ut.

Tror inte alls alla verkar tro det. Men av någon anledning verkar många tro att det bara finns ett sätt att bromsa smittspridningen och det är den FHM propagerar för, det är det enda sättet i världen som det går sakta ner spridningen på enligt dessa, alla andra länder är idioter och har inkompetenta epidemiologer som inte förstått något och de dödar ekonomin.

Men nu är det så att har man byggt sitt liv på att handla med pengar som man inte har så hamnar man i problem när en sådan här situation inträffar och att då propagera om att offra en del av befolkningen för att man ska kunna fortsätta leva så utan att själv drabbas är något inte jag ställer mig bakom.

Tror man dessutom att vad Sverige gör kommer påverka världsekonomin är man riktigt korkad och inte insett att majoriteten av de arbetsgivare som idag permitterat eller varslat beror på hur andra länder agerat och att tro att Sveriges agerande kommer påverka dessa, som inte bryr sig ett skit om det lilla skitland uppe i norr som tror sig vara någon stormakt i världen gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Sverige är det nya Kina. Redovisar något enstaka dödsfall, dag efter dag. Men urnorna räknas i tusentals.
Folk som på fullaste allvar tror sånt här.

Så fort en svensk dör av corona så kablas det ut till allmänheten genom anhöriga på Facebook. Det är omöjligt att mörka något, eller exempelvis hitta på att någon har underliggande sjukdom, eftersom vi har yttrandefrihet.

Det fungerar i Kina, där de drar av från dina Social Points om du säger något negativt om regimen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in