2020-03-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraKebabsas
1000 döda PER DAG i Sverige nästa vecka?
Nej, vi når ungefär 50 per dag i slutet av nästa vecka. Säg 4 april då. En vecka senare, runt 11 april, är vi uppe i någonstans mellan 100 och 200 om dagen. Då är vi inne i samma fas som Italien är inne i nu. Hur länge den fasen varar är ju svårt att veta, för dödstalen i Italien hoppar lite upp och ner varje dag nu, och ingen vet hur länge det kommer att hålla på så.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Håller med.

Jobbar själv inom byggindustrin och fick förra veckan ett erbjudande på 5000st FFP3-masker.
Endast P3 som fungerar. P1 och P2 som jag ser vårdpersonal bära gör mig mörkrädd när det avser Corona.

Hursom. Jag kontaktade socialstyrelsen och erbjöd dem att köpa maskerna till motsv pris jag köper dom för. De skulle återkomma.

2 dagar senare ( med risk då för att maskerna redan blir sålda till tredjepart då efterfrågan är dramatisk ) mejlar dom att deras riktlinjer har ändrats och FFP3 inte längre krävs 😑

Om du kan bevisa det du säger. Maila det till alla tidningar för guds skull.
Måste komma ut, om det du säger är sant.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Sverige har fler fall än de flesta amerikanska delstaterna och vi testar avsevärt färre. Än så länge har Stockholm fler döda än Florida.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

Sverige vill inte testa. En jävla sovjet stat.
Citera
Medlem
När det gäller skyddsutrustning såg jag från den filmen från en IVA-avdelning i Italien att de använde, plastrock, handskar, visir och munskydd när de hanterade patienterna. Inga andningsskydd.
Citera
2020-03-28, 21:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Sverige har fler fall än de flesta amerikanska delstaterna och vi testar avsevärt färre. Än så länge har Stockholm fler döda än Florida.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/

USA har dock en massa tokar som nekar att Covid-19 är något seriöst också, för att inte tala om alla jävla fundamentalister som tror att de kan be bort sjukdomen och att alla som dör av den är homosexuella och syndare
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Samma sak gäller ju de allra flesta dödsfall "orsakade" av Corona. Det är vanliga ålderrelaterade sjukdomar som gör att folk dör. Sedan testas de döda positivt för Corona och så skyller man på det.
Man kanske ska ange coronavirusets bidrag till dödsfallet i procent. Eller som "bidragande orsak", eller t.o.m. "underliggande faktor" i de fall den egentliga dödsorsaken är en otäck sjukhusbakterie som tagit sig in i lungorna och skapat en dödlig sekundarinfektion.
Citera
Medlem
Några här inne borde försöka att ta en coronapaus. En dag i alla fall. Ha kontakt med vänner och anhöriga istället för att sitta här och uppdatera olika sidor med statistik. Eller läs en bok. Eller hjälp till på riktigt istället för att mata kontrollbehovet med siffror och spekulationer.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Länk till studie som visar att det inte har någon effekt?

Stoppar man resenärerna så stoppar man smittan. Virus kan inte förflytta sig på egen hand.

Den faktor som kullkastar alla ansträngningar o gör dem mindre verkningsfulla är den mänskliga faktorn.

Det är alltid någon som tycker de är ”smarta” o så tar man bilen till ett annat land o flyger dit man vill via andra rutter.

Skulle man sätta stockholm i karantän så skulle det bli kaos. Då stora grupper inte tycker det borde gälla just dem.

Den egna individen går alltid före gruppen, o hos dessa är gruppen till för dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hur länge ska ni domedagsprofeter orka hålla på?
För två veckor sedan skulle det vara 1000 döda om dagen
Sen blev det förskjuten en vecka och nu borde hundratusen vara döda.
Ändå har vi bara 100 döda pensionärer, peaken av nya IVA patienter var i måndags och kurvorna planas ut.
Precis som vilken influensavår som helst med andra ord.
När ska ni sluta hoppas på död och domedag?

Jag blir påhoppad med idiotiska svar varenda gång jag öppnat munnen de senaste veckorna,
Och ändå har jag hittills haft rätt sedan dag 1.
När ska ni inse att ni hade fel?

Va? Kolla på dom här graferna... https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-toll/
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Hur länge ska ni domedagsprofeter orka hålla på?
För två veckor sedan skulle det vara 1000 döda om dagen
Sen blev det förskjuten en vecka och nu borde hundratusen vara döda.
Ändå har vi bara 100 döda pensionärer, peaken av nya IVA patienter var i måndags och kurvorna planas ut.
Precis som vilken influensavår som helst med andra ord.
När ska ni sluta hoppas på död och domedag?

Jag blir påhoppad med idiotiska svar varenda gång jag öppnat munnen de senaste veckorna,
Och ändå har jag hittills haft rätt sedan dag 1.
När ska ni inse att ni hade fel?

Vad exakt har du haft rätt om? Detta är ingen influensa per definition. Att dödligheten skulle råka bli liknande gör det fortfarande inte till en influensa.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Sveriges intresse är att använda all resurser så effektivt som möjligt.

Vilka "resurser"...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det känns nästan som vissa blir besvikna när Sverige har låga dödstal.

Haha helt klart. Alltid så beror det på något "Det mörkas... eller liknande" och att domedagen kommer "nästa vecka".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in