2020-03-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Omkring 50% av alla infekterade är asymtomatiska, hörde jag när jag tjuvlyssnade på en grupp läkare i förrgår.

Men Folkhälsoinstitutet talade i början om att det var sällsynt med asymptomatiska smittspridare??
Citera
2020-03-28, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Det kommer. Frågan är bara vart. Troligtvis Stockholm. Men nu har dem spritt skiten över hela landet.

Tisdag, denna vecka.
Citera
2020-03-28, 19:28
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsIncels
Vilket slöseri

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsaljning-av-munskydd-okar-ger-inget-skydd-mot-virussmitta
Sådär skriver de nog bara för att Sverige har slut på skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Dag 0? Vad är dag 0. Har sett det flera gånger i tråden.

Det är så få som fattar vad Dag 0 är, så dom tom upp det på tv4 nyheterna här om dagen. Jag fattar fortfarande inte vad det är?

Är det då flest dör?

Är det då flest blivit positiva på test?

what?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är nog väldigt begränsat med »folk« som tar till sig det utifrån sifferrapportering i den här tråden.

Du menar att det är bättre att mörka det så att folk får för sig att man kan sprida sjukdomen utan vidare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Men vi har planerat detta sen förra påsken plus att det är stor skillnad mellan oss och Sydeuropa. Det finns inte en chans i världen att vi kommer få samma siffror som dem.

Supertrollare! Well done
Citera
Medlem
Såg 75+kvartersgrannen med krämpor i hela kroppen, hjärtfel och klippkort till sjukan öla på det lokala haket idag.

Såg honom genom fönstret, på min lilla promenad som vi stackars otestade satar med symptom får ta om vi undviker kontakt och tänker på avståndet.

Vi otestade satar som gör vår plikt och förlorar tusentals kronor i månaden i ren väntan på grund av att man har en liten släng av något oidentifierbart betalar priset för att idioterna ska kunna leva som vanligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Det dör inga 25000 per säsong i Italien, är du på riktigt? Den där källan du länkat är rent skitsnack.

240 personer dog totalt i Italien under oktober-Januari 2019-2020 i influensan. Siffran lär nu ha gått upp något men det dör fortfarande ca dubbelt så många per dag i covid som det gjort under hela säsongen i influensan.
Jaså, det är skitsnack? Kan du styrka det? Du har väl en gedigen undersökning att länka till i så fall, som avvisar de fynden?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Denna hysteri på massmedia och Flashback...
Den gör bara initial skillnad. När det kommer lagändringar (som det gjort) så begriper alla normalbegåvade att det är allvar.

Att folk ska stanna hemma vid minsta sjukdomsaning gör sitt vad gäller ekonomin. Är det fel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Du vill öppna upp allt ?
Nej det skulle vi kanske inte klara av. Men jag vill snabba på takten bland oss arbetsföra som i övrigt är friska. Ju snabbare vi får skiten desto kortare tid behöver övriga hålla sig inomhus.

Borde gå att gå in på vårdcentralen och säga till att man vill bli smittad. Har ingen större lust att springa omkring och andas in när folk nyser och hostar så det går liksom bort.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du får gärna ge en källa både på detta påstående och ditt påstående att de i snitt hade immunitet på 6 månader (kameler räknas inte)

Allmänt om immuniteten för coronavirus. Eftersom Mers inte är spritt finns ingen data om återinfektion av människor. Ditt påstående om att immunitet är samma som att det går att detektera antikroppar visar bara hur lite du begriper.

https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2020/03/20/819038431/do-you-get-immunity-after-recovering-from-a-case-of-coronavirus?t=1585419806012
Citera
2020-03-28, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Det är så få som fattar vad Dag 0 är, så dom tom upp det på tv4 nyheterna här om dagen. Jag fattar fortfarande inte vad det är?

Är det då flest dör?

Är det då flest blivit positiva på test?

what?

När kurvan går upp mot månen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in