2020-03-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Skiten rasar ännu värre om vi inte tar det på allvar!
Nej, dessa dödas bortgång fäller inte samhället, inte ens om hundratusentals av dem skulle dö. Samhällskollaps pga själva viruset är endast möjlig om det verkligen skulle börja döda friska och unga i stor skala.
Citera
2020-03-28, 18:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, det hjälper folk förstå läget så de kan fatta intelligenta beslut enklare. Ex. "är det rimligt att gå till mataffären utan mask och handskar idag?" eller "ska jag följa idiot-Anders råd om att åka till fjällen?" eller "är det rimligt att gå på fest ikväll?".

Det är nog väldigt begränsat med »folk« som tar till sig det utifrån sifferrapportering i den här tråden.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
FHM's rapportering av dödsoffer stämmer inte med vad lokaltidningarna rapporterar..Det släpar efter både i östergötland och södermanland.

Medvetet eller inte ?
Förvirringen är total.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
All vårdpersonal är mina hjältar.

Jag vill dock uppmana dom att vara synnerligen återhållsamma i kommande lönerörelser. Överdrifter riskerar drabba oss ansvarsfulla riskkapitalister med skattehöjningar något som inte är bra för någon.

Herregud, du går ju in i rollen som bara den.
Citera
2020-03-28, 18:40
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Nej det har inte bara börjat... Jag har suttit i min sketna lägenhet i 3 jävla veckor. På måndag är skiten borta.

Annars går jag ut och knivhuggen någon politiker i halsen. Och sitter livstid. Det gör ju ändå ingen skillnad mot hur det är nu.. Död åt alla jävla sneögda asiater

Viruset bestämmer när detta är över inte vi, detta är biologi vi har ingen makt där.

Du är arg, du behöver nog prata med en psykolog.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
25 januari
- ”Men risken att smittas i Sverige är fortfarande obefintlig och viruset sprids inte heller i andra länder.” - Intervju i TT

En av Tengells klassiker....
Fast ha så "fortfarande". Var inte risken rätt liten 25 januari?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Du har inga beprövade metoder att komma med, bara hypoteser, har du tänkt på det? Det betyder att Tegnell kan ha rätt .

Vad för beprövade metoder skulle jag lägga ned energi när det kommer till Covid19 påstår du? Som sagt tidigare, jag lägger mitt förtroende till de som jag länkade till eftersom jag anser de vet mer än mig inom ämnet.

Sedan, vad är dina argument så länge?

Jag har bara hypoteser och då finns det en chans att Tegnell kan ha rätt???

Alltså sluta agera djävulens advokat när du har absolut noll argument mer än att försöka ogiltigförklara andras genom känsloargument vad fan
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det där är en person jag lyssnar på. Har svårt att se någon person jag har större förtroende för när han uttalar sig om något som har med teknologi eller vetenskap att göra.

Tegnell? Not so much.
Har du läst detta om FHM?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Coronaalarmisterna påminner väldigt mycket om klimatalarmisterna. Jorden går snart under, om vi inte gör som de säger. Sekter helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Men snälla TAD2, kan du bara ge dig. Grundsyftet med vaccin är att kunna skapa flockimmunitet, sedan vad myndigheter och liknande har för vaccinationspolicy (d.v.s hur de väljer att använda sina vaccin) är något helt annat. Du är så lågbegåvad att du inte ens klarar av att hålla isär två olika sakförhållande. Du slår ihop allt i ett

Att du inte fattar. Det är inte meningen att riskgruppsvaccinationen mot influensa syftar till flockimmunitet. Det görs nya vacciner varje år som används för riskgrupperna, inte någon bred grupp i samhället för att minska smittspridning.

Flockimmunitet skyddar även ovaccinerade
När de allra flesta i befolkningen är vaccinerade mot en sjukdom finns det få personer som kan sprida smittan. Detta kallas flockimmunitet och innebär att sjukdomen kan hållas borta. På så sätt skyddas ovaccinerade individer, till exempel spädbarn och människor med allvarliga underliggande sjukdomar som gör att de inte svarar på vaccination eller inte kan vaccineras.

Särskilt bra flockimmunitet uppnås av de vacciner som förhindrar både sjukdom och bärarskap av smittämnet (som vaccin mot Haemophilus influenzae typ b, kombinerat vaccin mot mässling, påssjuka och röda hund och poliovaccin).
Citera
2020-03-28, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vi tar väl för fan det på allvar, men vi kommer aldrig någonsin se siffror som i Spanien eller Italien. För att företag ska överleva så måste vi leva som vanligt. Jag åt på restaurang ikväll och det var fullpackat och ingen jävla oro. Det är här på Flashback som det skapas panik.

Blir bara glad att ni fifflande blattar loosar era företag.

Sen när detta blåst över startar vi nya företag
Citera
2020-03-28, 18:41
Medlem
Den sociala oron breder ut sig i Italien efter att landet gick in i karantän.

”Det räcker med att stanna hemma nu, vi har inte pengar att betala, vi måste äta”, sade personerna enligt Repubblica.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/polis-skyddar-stormarknader-efter-oroligheter-i-palermo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in