2020-03-28, 19:08
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag vet. Det jag försökte säga var, att under den tiden då myndigheterna inte ville godkänna dem för att de inte ansågs vara tillräckligt bra, så hade det ändå varit bättre att ha de maskerna än inga masker alls. ÄVEN om de inte hade varit tillräckligt bra enligt EU.

Det är inte frågan om maskerna var bra eller inte. Grejen var att de saknade nån EU-märkning då de togs i bruk innan Sverige gick med i EU. Det hela gällde bara nån formalitet som man nu till slut struntat i. Maskerna håller mycket hög kvalitet så det handlade bara om byråkrati.
Citera
2020-03-28, 19:09
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=dsce2GLH_Dw
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej, han sa ungefär att de får signaler om att smittan kan vara på väg att planas ut. Om ni ska hänga honom så lyssna åtminstone på vad han faktiskt säger, alltså lyssna, inte läsa referat där många småord som ganska, kan vara, möjligen, kan tyda på o s v. utelämnas. Låt bli att ljuga så förbannat. Det är illa nog som det är. Ingen vettig och ärlig människa tar något som helst som en sådan som du på allvar.

Obs att jag inte säger att han är perfekt i sin roll men folk som ljuger för att framhäva sin egen skämda agenda och fullkomligt förtalar en annan människa, det tål jag inte.

Gå i skamvrån din elake djävul. Obehagligt med människor som inte ser sin egen ondska men däremot ser den överallt hos andra utan att ha ordentligt på fötterna ens en gång.

Ok. Du får länka till detta. Din onde fan.

Ingen vid sina sinnes fulla bruk lyssnar på honom.
Han sa också att det var riskfritt att åka till alperna inför sportlovet.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, om X år tillsätter vi en utredning. Tills dess bör inte detta
diskuteras.
Märkligt, det är de s.k. alarmisterna som vill kväsa det öppna samtalet där olika metoder diskuteras. Det är lite som kommunistpartiet i Kina, de lägger grunden för virus på vidriga marknader där djurhållningen är under all kritik, när folk på marknaden drabbas av lunginflammationer stoppar myndigheten det öppna samtalet, vilket de senare försöker rätta till med diktaturfasoner.
Agendan är viktigare än smittan för alarmisten.
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vad för beprövade metoder skulle jag lägga ned energi när det kommer till Covid19 påstår du?
Sedan, vad är dina argument så länge?

Det finns inga beprövade metoder, nu har vi rett ut det.

Citat:
Jag har bara hypoteser och då finns det en chans att Tegnell kan ha rätt???

Det är inte hypoteser, det är en agenda, se själv:

Citat:
Nej, Tegnell har inte skött denna kris väl, överhuvudtaget, annars skulle han aldrig fått så mycket skit som i denna tråd.

Om du saknar beprövade metoder kan du inte säga så mycket om kvalitén i Tegnells arbete eller utkomsten av det, fast du aldrig varit intresserad av en öppen diskussion, det är din agenda som skall hamras in, alarmisten är inte rationell.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwedenland
Mycket bra, fortsätt med det. Jag gör likadan plus att jag desinficerar alla förpackningar med klorinlösning.

Ja, det glömde jag skriva. Jag använder en fettlösande spray på förpackningarna, väntar någon minut, spolar sedan av med hett vatten och torkar ordentligt med en mjuk trasa. Allt utom frysvaror, men då håller jag reda på så att jag inte äter varan direkt, utan tar sådant ur frysen som har varit där minst någon vecka.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Nej så snabbt som möjligt ska man ju upp i dom 70% som krävs för att det alla fall blir mildare nästa gång du får det. När vi nått dit så blir allt som förr och vi kan lämna detta bakom oss.

Du vill dra ut på det tills vi har ett vaccin innan världen öppnas igen. Vi har nog bara sett början på arbetslösheten så varför chansa att det komma ett vaccin och förlita sig på det? Nä dags sätta fart på eländet så vi börjar producera igen.

Du vill öppna upp allt ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Folk som ändå hade dött inom 1 år dör som flugor i länder där dom kindpussas, lever som sardiner och fingerpullar varandra som om det inte fanns en morgondag. Ska vi låta en hel generation gå förlorad för detta??

Du är uppenbarligen ett troll så borde inte slösa tid på dig eg men ok:
Varför så respektlös? Mellan 1/4 och 1/3e del av Sveriges befolkning är i riskgrupper. Du vet det va?
Dessutom är rökare, överviktiga, folk med nedsatt immunförsvar och astmatiker som inte är med i riskgrupperna definitivt ändå i riskzonen.
Varför hånar du alla de människorna och förringar deras situation genom att säga att bara 95 åriga multisjuka dör?

Gissar att du bara vill provocera dock. Jag hoppas det för annars är du bara en riktigt vidrig människa.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Svenska tidningar klarar inte ens av att gå till den officiella källan (som är ett europeiskt, demokratiskt land och som är med EU och som har hemsidan i en engelsk version).
Tänk om Guardian inte har skrivit ut den, eller skriver fel?
Citat:
Nu har 10 023 människor dött av coronaviruset i Italien. Dagens dödssiffra är 889, skriver The Guardian.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Det där ska man vara försiktig med. Kan ju lika gärna vara att dom testat fler/fått fram fler testkit.

Dom sade det på nyheterna följt av ett inslag från Spanien
Citera
2020-03-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nej, han sa ungefär att de får signaler om att smittan kan vara på väg att planas ut. Om ni ska hänga honom så lyssna åtminstone på vad han faktiskt säger, alltså lyssna, inte läsa referat där många småord som ganska, kan vara, möjligen, kan tyda på o s v. utelämnas. Låt bli att ljuga så förbannat. Det är illa nog som det är. Ingen vettig och ärlig människa tar något som helst som en sådan som du på allvar.

Obs att jag inte säger att han är perfekt i sin roll men folk som ljuger för att framhäva sin egen skämda agenda och fullkomligt förtalar en annan människa, det tål jag inte.

Gå i skamvrån din elake djävul. Obehagligt med människor som inte ser sin egen ondska men däremot ser den överallt hos andra utan att ha ordentligt på fötterna ens en gång.

Ok. Du får länka till detta. Din onde fan.
Du förstår inte vart vi kommer hamna. Tycker det är ganska lämpligt att han hängs efteråt.
Citera
Medlem
Staten New York beräknar att behöva 30000 respiratorer på 20 miljoner människor, Sverige ska klara sig med 570st på 10 miljoner människor, lycka till sverige..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic

Men Guuuuud vad less jag blir på nötter!! FHM rapporterar, som de flesta motsvarande myndigheter runtom i Europa, EN GÅNG PER DYGN, kl 14.00!!!!!!! VARJE DAG!!!!!!!

Fatta nåt nån gång.

Fast nu visar det sig att FHM utelämnar vissa regioners siffror. Fattas ett antal dödsfall som redan fanns igår ute på regionernas hemsidor. Men man kanske inte kan förvänta sig att en myndighet med 500 pers kan göra rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in