2020-03-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Japp. Det är vi som kommer att leva när det här är över!

Nej. Men man VET aldrig hur hårt man drabbas. Det finns alltid en faktor av oberäknelighet - unga, friska människor har ju också dött, några stycken.
¨
Sköljer du oxå saker du handlat?
Jag vet inte var jag ska lägga mig, men instinktivt litar jag på en kvinna här.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
har funderat på om spanien haft lika sträng karantän som italien (jag vet inte). Spainien har ju seglat upp bakom italien utan samma medialt intresse.

Spanien har som regel att du inte får gå ut om du inte skall till affären eller ut och gå med husdjur, det var åtminstone åt det håller för en vecka sedan.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsIncels
Vilket slöseri

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forsaljning-av-munskydd-okar-ger-inget-skydd-mot-virussmitta

Underbar ironi där, ta ett glas vin med mig och se Titanic sjunka till valfri pompös musik.

Vi sitter på bästa platserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
319 döda på sjukhus i Frankrike de senaste 24 timmarna
4273 får intensivvård.

Detta går ju åt pipan fullständigt, må Gud vara barmhärtig och stoppa det folkmord.
Citera
Medlem
I Finland diskuterar man nu att helt stänga gränsen mot Sverige i norr så att folk som bor i Sverige och jobbar i Finland, eller tvärtom, inte längre alls skulle ta sig över. Orsaken är att man att man fått några smittofall från Sverige till Finland.

https://yle.fi/uutiset/3-11281009
Citera
2020-03-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Norge har ökat sin arbetslöshet med 700% på bara några veckor. Norges coronasiffror är inte speciellt mycket bättre än våra.

Det är framförallt Stockholm som pressat upp våra siffror.

Hahahaha 1 dog där senaste dygnet, 20 totalt. Sverige är uppe i över 100 och vi är bara i början- hur tror du det ser ut om en månad till? och hur bra tror du Sveriges ekonomi kommer att se ut då? Visst- bättre än Norges, men då har vi fortsatt skenande dödsfall och Norge kommer ha det under kontroll.
Hur känns det? Hur känns det att besegras av lillebror?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
37 av drygt 437000 läkare i Italien Det borde dött fler läkare i förhållande till hur utsatta de borde vara plus att de flesta är äldre än 30 år och många äldre än 50. Vart kommer siffran från?

Så du tycker att 37 läkare som dött i tjänsten inte är anmärkningsvärt? Hur många läkare brukar det gå åt i tjänsten i vanliga fall? Under säsongsinfluensan exempelvis? Trodde att läkaryrket är ungefär lika tryggt som polisyrket. Att de är skyddade medan byggjobbare går det åt många per år.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Bra slutledning Sherlock. Skulle det finnas beprövade metoder så skulle det inte se ut som det gör i världen... Det menas dock att det inte finns människor som har kunskap om ämnet.

Nej, det är vad du tycker och tänker, tyvärr.

Så vad är din kunskap om ämnet så att säga? Du kan inte bara sitta på din heliga pedestal och säga åt hur andra ska tycka och tänka om du enbart kan dra argument från arslet?

Du verkar vara urtypen av en dunning kruger idiot

Men ge mig mer än gärna din erfarenhet av ämnet.

Hittills har du ENBART sagt hur andra ska tycka och tänka baserat på ingenting.

Vilket är ett typiskt beteende från människor som dig.
Jag tackar för din tid och för vårt öppna samtal, det har varit roande.
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
I ett helt land ja. Perspektiv som sagt.

Minns du 2016/2017 när vi fick rapporter om en överbelastad sjukvård i Italien där intensivvårdsplatserna tog slut och militärlastbilar stod uppradade vid sjukhusen och forslade bort de döda?

Inte?

Det blir så med ett kort förlopp, inget märkvärdigt med det. Däremot höjer jag ögonbrynen om dödstal kring 1000 per dag består vecka in och vecka ut, vi får se hur det utvecklas sig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hosnianna
Det har dött 10000 hittills och mars är snart slut. Vilken månad tänker du att det dog 25000?

Det dör inga 25000 per säsong i Italien, är du på riktigt? Den där källan du länkat är rent skitsnack.

240 personer dog totalt i Italien under oktober-Januari 2019-2020 i influensan. Siffran lär nu ha gått upp något men det dör fortfarande ca dubbelt så många per dag i covid som det gjort under hela säsongen i influensan.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Nej, men åker man nu trots avrådan är man helt blåst.

Jävla Tomte.

Men vi har planerat detta sen förra påsken plus att det är stor skillnad mellan oss och Sydeuropa. Det finns inte en chans i världen att vi kommer få samma siffror som dem.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Val...hmm kommer nog ej bli nåt val.

Så du menar att de skjuter upp valet sen i November?
Citera
2020-03-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Dag 0 är när vi har en atombomb av patienter på IVA.
Det kommer. Frågan är bara vart. Troligtvis Stockholm. Men nu har dem spritt skiten över hela landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in