Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-27, 21:22
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Ja han är svensk. Anér och hans medhjälpare Dahlström kände hans namn och har flera
gånger talat med honom. Han hade gripits av polisen i Köpenhamn den 6 mars för någon
typ av smuggling och fördes till Sthlm p g a sin likhet med fantombilden.

Han flög till köpenhamn och tillbaka så han kan inte fått med sig stora mängder. Troligtvis droger eller nåt vapen.
Citera
2020-03-27, 21:22
Medlem
OK det finns visserligen tillräckligt med hypoteser redan . men låt oss försöka få ihop en
rimlig ide om vad KP har i rock ärmen.
Låt oss säga att de hittat en gärningsman i livet som erkänt men som bor utomlands
låt oss också anta att denna person är i livets slutskede (exempelvis sista fasen i en
cancer behandling ) personen går alltså inte att flytta därför blir det ingen rättegång.
Det KP nu sysslar med är alltså att kontrollera att berättelsen stämmer överens med
vittnes uppgifter bevis material och allt annat som finns i utredningen innan han
presenterar sin lösning.
Materialet hade kanske isåfall räckt till en fällande dom men rättegången kan inte genomföras.
Citera
2020-03-27, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Nej, det har jag inte sagt. Men KP är väldigt fokuserad på brottsplats och där var bland annat kocken som mötte paret Palme.

Vem är kocken?

Tycker KP öppnade flera dörrar utan att stänga dem.

Ska man tolka KP ordagrant så kommer de bara presentera ett scenario med en grupp där det finns en person som stämmer in på signalementet, var i Stockholm, hade någon form av motiv eller order och förmåga att utföra gärningen.

Då låter Sydafrika som en möjlighet. Det gamla uttjatade sydafrikaspåret.

Eller är det istället den lika uttjatade konspirationen om inhemsk militär och polis som återuppstått?

Tycker CA passar in på GMP så väldigt väl.

Sedan det där kalla, nästan lite nonchalanta obrydda beteendet vid gärningen.
Som att GM bara lunkade därifrån. Bara en känsla av GM sedan gick hem och öppnade en öl och rörde ihop en pyttipanna och löste ett korsord från dagens Svenska Dagbladet och var mer bekymrad över att han inte lyckades lösa det.

CA hade ingenting att förlora efter att han insåg att han skulle gå i konkurs eftersom han lånat till sina aktieinköp och nu skulle han bli skuldsatt upp över öronen. En sådan person söker någon skyldig.
Inte en regering utan en person.

CA hade inget jobb.
Ingen partner.
Hade vunnit på spel efter att ha levt ett tydligen struligt liv. Spekulerar trots det bort sin framtid. Han hade i allafall ett motiv och med den personligheten måste han söka en syndabock som inte var han själv.
Citera
2020-03-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
OK det finns visserligen tillräckligt med hypoteser redan . men låt oss försöka få ihop en
rimlig ide om vad KP har i rock ärmen.
Låt oss säga att de hittat en gärningsman i livet som erkänt men som bor utomlands
låt oss också anta att denna person är i livets slutskede (exempelvis sista fasen i en
cancer behandling ) personen går alltså inte att flytta därför blir det ingen rättegång.
Det KP nu sysslar med är alltså att kontrollera att berättelsen stämmer överens med
vittnes uppgifter bevis material och allt annat som finns i utredningen innan han
presenterar sin lösning.
Materialet hade kanske isåfall räckt till en fällande dom men rättegången kan inte genomföras.

Om det KP antyder stämmer. Visst.

Men hur knyter han ihop det med vad vittnena säger?

Var det inte en misstänkt fd legoknekt som bodde på Cypern som var misstänkt ett tag? Lever han?
Citera
2020-03-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Efter att ha sett klippet verkar alltså KP säga att ifall man skulle peka ut en avliden som GM så kommer presentationen av namnet att ske väldigt diffust och inte öppet. Känns som att KP inte är den man som skulle förödmjuka sig själv på det sättet.

Frågan är samtidigt om det kan vara så att GM lever i ett annat land och att man förbereder utlämning till Sverige genom kontakt med det landets rättsväsende i samband med att eventuellt åtal väcks. Dessutom såg KP väldigt glad ut när Camilla i veckans brott sa till KP att det vore sensationellt om ett åtal skulle väckas mot Palmes mördare 34 år efter mordet. "Ja det vore sensationellt, det får man säga" och ett litet skratt på det.

KP säger även att han kommer kunna presentera vad som hände 28 feb 1986 och VEM som är ansvarig för mordet. Låter mer som en mördare än en anstiftare/medhjälpare.

Frågan är då varför han går ut med det här öppet och inte först försäkrar sig om att begära personen häktad.

Nej vettefan, båda scenarion känns faktiskt troliga och jag vet inte vilken som står närmast tillhands.

Idag har det gått en månad och 10 dagar sedan KP kastade ut bomben till veckans brott och allmänheten. Varje dag vaknar jag och ber om en presskonferens av Palmegruppen. Jag orkar inte vänta mer.

Haha, jag känner samma sak. Ungefär som att köpa en trisslott där man utgår från att man kommer att bli besviken, men trots allt har man en förhoppning att vinna.
I detta avseende vinner man inga pengar, men SANNINGEN är viktigare än allt oavsett var man landar.
Presenterar man SE så tror jag att jag kommer att avveckla verksamheten och bli rättshaverist...🙂
Senast redigerad av MacMackay 2020-03-27 kl. 21:36.
Citera
2020-03-27, 21:35
Medlem
Basfaktas avatar
Eftersom det är fredag kastar jag ut en brandfackla:

En liten grupp agenter från Sydafrika mördade Palme.

1. Palme får helgongloria, dog i kampen mot apartheid.
2. Politiskt acceptabelt, apartheid är avskaffat.
3. WT får en logisk förklaring.
4. GM var proffs.
5. Bevisningen består i att Sydafrikas nuvarande regering erkänner (efter interna utredningar).
6. Ingen kan åtalas, men PU "vet" att det är rätt.
7. Den tekniska bevisningen är lite vinglig men kan tolkas i SA-riktning (Fråga mig inte hur).
8. SA-agenterna dröjde sig kvar en vecka efter konferensen.
9. Vittnesmål om konstig tyska/ holländska får sin förklaring.
10. Mördaren liknade CP.

Sant? Inte en aning. Men en lösning svenska folket köper.
Citera
2020-03-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Av alla ensamma galningar så är CA helt klart mest intressant.

Men han känns ändå inte rätt. Motivbild kan diskuteras. Han förlorade pengar på aktier och ogillade Palme ja, men ingen kan bekräfta hur mycket han förlorade och skulle hatet driva honom till att mörda på öppen gata?

Känns mest som det är Hasse Aro och dansken som blossat upp honom i rent önsketänkande. Aro påstår dessutom att

Det är många obekräftade påståenden om CA dessutom. Som att Palme skulle varit i bild när han sköt på TVn tex. Också att han skulle vara lik GM när många av vittnesuppgifterna i själva verket skiljer sig en del från varandra för att kunna dras e slutsatserna. Han stämmer bra överens med GMF, men det är det många som gör.

Hans öppna palmehat och att ställa upp på intervjuer osv är alldeles för uppenbart och ”bra” om det var han som gjorde det.

Hans historia om vapnet är såklart helt skruvad, men det är näppeligen något bevis. CA var en märklig man. Märkliga män gör och säger märkliga saker.

Det känns som det är en sammansvärjning av ett slag med fler än en inblandad snarare än en ensam galning. Lite tyngre folk kanske med politiska motiv.

Stämmer det att han sköt sönder TVn för att OP syntes i rutan samt hans i övrigt öppna Palmehat även efter MOP är han starkt misstänkt. Dessutom ägt en Magnumrevolver, bor i närheten. Då bränns det.

Att han ställde upp på intervjuer? Han brydde sig väl inte så mycket om han skulle åka dit. Han verkar ju ha varit likgiltig.
Citera
2020-03-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Vem är kocken?

Tycker KP öppnade flera dörrar utan att stänga dem.

Ska man tolka KP ordagrant så kommer de bara presentera ett scenario med en grupp där det finns en person som stämmer in på signalementet, var i Stockholm, hade någon form av motiv eller order och förmåga att utföra gärningen.

Då låter Sydafrika som en möjlighet. Det gamla uttjatade sydafrikaspåret.

Eller är det istället den lika uttjatade konspirationen om inhemsk militär och polis som återuppstått?

Tycker CA passar in på GMP så väldigt väl.

Sedan det där kalla, nästan lite nonchalanta obrydda beteendet vid gärningen.
Som att GM bara lunkade därifrån. Bara en känsla av GM sedan gick hem och öppnade en öl och rörde ihop en pyttipanna och löste ett korsord från dagens Svenska Dagbladet och var mer bekymrad över att han inte lyckades lösa det.

CA hade ingenting att förlora efter att han insåg att han skulle gå i konkurs eftersom han lånat till sina aktieinköp och nu skulle han bli skuldsatt upp över öronen. En sådan person söker någon skyldig.
Inte en regering utan en person.

CA hade inget jobb.
Ingen partner.
Hade vunnit på spel efter att ha levt ett tydligen struligt liv. Spekulerar trots det bort sin framtid. Han hade i allafall ett motiv och med den personligheten måste han söka en syndabock som inte var han själv.

Jag ser också CA som en stark kandidat men om det skall hålla att presentera honom som GM måste dom ha hittat revolvern och dessutom kunna visa att han aldrig sålde den. utan den fanns i hans ägo
hela tiden sen innan mordet.Sitter det dessutom 4 patroner kvar i trumman från samma batch
som dom som hittades på mordplatsen , då skulle jag vara beredd att se fallet som uppklarat.
Citera
2020-03-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Eftersom det är fredag kastar jag ut en brandfackla:

En liten grupp agenter från Sydafrika mördade Palme.

1. Palme får helgongloria, dog i kampen mot apartheid.
2. Politiskt acceptabelt, apartheid är avskaffat.
3. WT får en logisk förklaring.
4. GM var proffs.
5. Bevisningen består i att Sydafrikas nuvarande regering erkänner (efter interna utredningar).
6. Ingen kan åtalas, men PU "vet" att det är rätt.
7. Den tekniska bevisningen är lite vinglig men kan tolkas i SA-riktning (Fråga mig inte hur).
8. SA-agenterna dröjde sig kvar en vecka efter konferensen.
9. Vittnesmål om konstig tyska/ holländska får sin förklaring.
10. Mördaren liknade CP.

Sant? Inte en aning. Men en lösning svenska folket köper.

Ja, folket köper vad makten säger.

De köpte CP som GM.

Sydafrikanska rasistagenter passar som hand i handske och OP får en efterlängtad hjältegloria.

Folkets man som stod upp mot den rasistiska regimen i Sydafrika.

Oj vad man längtar efter att KP kallar till presskonferens.

Om det inte är klara bevis med en GM som spelat in ett videoklipp på erkännandet, tex flygbiljett och ammunition, ytterrocken mm kommer denna tråd explodera i missnöje.

Kul med alla vad var det jag sa som kommer dränka tråden.
Citera
2020-03-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Jag ser också CA som en stark kandidat men om det skall hålla att presentera honom som GM måste dom ha hittat revolvern och dessutom kunna visa att han aldrig sålde den. utan den fanns i hans ägo
hela tiden sen innan mordet.Sitter det dessutom 4 patroner kvar i trumman från samma batch
som dom som hittades på mordplatsen , då skulle jag vara beredd att se fallet som uppklarat.

Jo, då vore det svårt att inte se det som polisiärt uppklarat.

Om det är CA kommer många inom polisen få ta på sig dumstruten (de som fortfarande lever) och skämmas.
Citera
2020-03-27, 22:27
Medlem
Är det någon som kan hjälpa mig att få ihop LB:s senaste vinkel i palmemords-podd och JÅS vintensmål?
http://www.itdemokrati.nu/page36q.html
Jag är helt klart med på möjligheten med det andra skotten men hur går det ihop?
Citera
2020-03-27, 22:52
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Vet någon om Stockholms (innan omorganisationen) länspolismyndighet, Stockholms mordkommission, Stockholms länskriminalen, Rikspolisstyrelsen, rikskriminalen och riksmordkommissionen huserade i samma lokaler på Kungsholmen?

Är även Norrmalmspolisen huserade i polishuset i Kungsholmen?

Varför är en sådan fråga intressant för Kaj Hahne, kan man undra?

Och att Norrmalmspolisen skulle vara huserad på Kungsholmen? Det har dom väl aldrig varit och är väl inte ens det idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in