2020-03-27, 17:29
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Snackar vi inget smoking gun,så snackar vi arbetshypoteser.
Snackar vi arbetshypoteser,så kommer inte KP att kunna komma undan med någon annan GM än CA..och frågan är om ens denna den mest populära hypotesen kommer att kunna lägga locket på tillräckligt ordentligt.
Ok, vem har CAs revolver ?
Citera
2020-03-27, 17:53
Bannlyst
Vet någon om Stockholms (innan omorganisationen) länspolismyndighet, Stockholms mordkommission, Stockholms länskriminalen, Rikspolisstyrelsen, rikskriminalen och riksmordkommissionen huserade i samma lokaler på Kungsholmen?

Är även Norrmalmspolisen huserade i polishuset i Kungsholmen?
Citera
2020-03-27, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ok, vem har CAs revolver ?

Vem har Anton Karlssons kalsonger? Jag förstår att du har byggt ett scenario som gör NF till GM. Men allt är byggt på gissningar och antagande. Tyvärr så krävs det mer för att peka ut nån som skyldig för nåt så känsligt som ett mord (trots att det inte har stoppat en del andra). Vi har fattat ditt teoribygge och det är intressant men utan nåt mer så är det just bara en teori, och är det felaktigt så är det även förtal.
Citera
2020-03-27, 18:29
Medlem
Citat:
Snackar vi inget smoking gun,så snackar vi arbetshypoteser.
Snackar vi arbetshypoteser,så kommer inte KP att kunna komma undan med någon annan GM än CA..och frågan är om ens denna den mest populära hypotesen kommer att kunna lägga locket på tillräckligt ordentligt.

Det blir nog svårt att presentera något så tunt.
Det ska väl först ledas i bevis att han inte låg hemma i bostaden och var sjuk.
Att efter 34 års utredning komma med en sådan löst sammanhållen hypotes och presentera den som en lösning för att därefter lägga ner utredningen som om de kommit i mål tror jag inte att KP utsätter sig för.
Han hatade Palme, han förlorade på aktier, han bodde i närområdet, han sköt sig när polisen knackade dörr, han brukade fika snett emot mordplatsen, han liknade Christer Pettersson och han hade ett vapen som han inte lämnade in men gjorde sig av med under oklara omständigheter.
Om inte PU drabbats av ett kollektivt självskadebeteenden är det nog bättre att hålla käften och klamra sig fast vid Pettersson.
De har något annat som varken rör SE eller CA, annars är det inte riktigt klokt.
Möjligen har CA levererat ett mordvapen, men som KP uttrycker sig handlar det inte om någon ensam för länge sedan död särling.
Däremot tycks gärningsmannen vara svår att fälla, troligtvis pga att han är död.
Om jag minns rätt pratade KP om problemet med hur man skulle framställa det utan att förtala avliden.
Det behöver inte tolkas som antingen SE eller CA.
Optimismen tror jag i stället handlar om att det finns levande människor som på ett trovärdigt sätt övertygat PU om vad som hänt, men att de själva inte varit införstådda med vad som sedan hände.
Knarkspan eller någon annan civil grupp?

Blir inte förvånad om Alf Enerström kommer att pekas ut som anstiftare.
Citera
2020-03-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Vem har Anton Karlssons kalsonger? Jag förstår att du har byggt ett scenario som gör NF till GM. Men allt är byggt på gissningar och antagande. Tyvärr så krävs det mer för att peka ut nån som skyldig för nåt så känsligt som ett mord (trots att det inte har stoppat en del andra). Vi har fattat ditt teoribygge och det är intressant men utan nåt mer så är det just bara en teori, och är det felaktigt så är det även förtal.

Personligen så kan jag inte ens beteckna det som intressant.Det är ju bara rena rama tosserierna.
Ingen koppling vare sig till motiv eller medel.Absolut ingenting substansiellt att ta på.
Mig veterligen så finns det inget vittnesmål från brottsplatsen att GM skulle ha en Salomon ryggsäck.
Någon annan har heller inte upphittats i något som helst närområde.
Jag pallar inte att slå hål på en teori som Lars Krantz kanske hade hållit för intressant.
Jag ber också om ursäkt till NF om han läser denna tråd.
Citera
2020-03-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Att efter 34 års utredning komma med en sådan löst sammanhållen hypotes och presentera den som en lösning för att därefter lägga ner utredningen som om de kommit i mål tror jag inte att KP utsätter sig för.
Han hatade Palme, han förlorade på aktier, han bodde i närområdet, han sköt sig när polisen knackade dörr, han brukade fika snett emot mordplatsen, han liknade Christer Pettersson och han hade ett vapen som han inte lämnade in men gjorde sig av med under oklara omständigheter.
Om inte PU drabbats av ett kollektivt självskadebeteenden är det nog bättre att hålla käften och klamra sig fast vid Pettersson.
De har något annat som varken rör SE eller CA, annars är det inte riktigt klokt.
Möjligen har CA levererat ett mordvapen, men som KP uttrycker sig handlar det inte om någon ensam för länge sedan död särling.
Däremot tycks gärningsmannen vara svår att fälla, troligtvis pga att han är död.
Om jag minns rätt pratade KP om problemet med hur man skulle framställa det utan att förtala avliden.
Optimismen tror jag i stället handlar om att det finns levande människor som på ett trovärdigt sätt övertygat PU om vad som hänt, men att de själva inte varit införstådda med vad som sedan hände.

Ja,alla så kallade arbetshypoteser blir antagligen mycket svåra att saluföra.
Jag tror ju att något smoking gun material föreligger,annars så har jag överhuvudtaget svårt att förstå KPs uttalanden.Även Hans Melander såg ut som en katt som svalt en kanariefågel några dagar efter..så jag utgår ifrån detta då KP torde vara en kompetent yrkesperson.

Någon konspiration tror jag dock inte på.
Citera
2020-03-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ja,alla så kallade arbetshypoteser blir antagligen mycket svåra att saluföra.
Jag tror ju att något smoking gun material föreligger,annars så har jag överhuvudtaget svårt att förstå KPs uttalanden.Även Hans Melander såg ut som en katt som svalt en kanariefågel några dagar efter..så jag utgår ifrån detta då KP torde vara en kompetent yrkesperson.

Någon konspiration tror jag dock inte på.
Nja, inget särskilt proffsigt.
Möjligen en mindre grupp som roat sig med övervakning varav någon gripit tillfället i flykten.
Ensam galning tror jag inte på.
Citera
2020-03-27, 19:24
Medlem
299792458s avatar
Citat:

Ja varför skulle inte hans revolver vara mordvapnet? Eller är också det en förbjuden tanke?
Citera
2020-03-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja varför skulle inte hans revolver vara mordvapnet? Eller är också det en förbjuden tanke?
Nej, det är väl fullt tänkbart.
Historien om hur han avyttrat den bär inte sannolikhetens prägel.
Citera
2020-03-27, 19:42
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Personligen så kan jag inte ens beteckna det som intressant.Det är ju bara rena rama tosserierna.
Ingen koppling vare sig till motiv eller medel.Absolut ingenting substansiellt att ta på.
Mig veterligen så finns det inget vittnesmål från brottsplatsen att GM skulle ha en Salomon ryggsäck.
Någon annan har heller inte upphittats i något som helst närområde.
Jag pallar inte att slå hål på en teori som Lars Krantz kanske hade hållit för intressant.
Jag ber också om ursäkt till NF om han läser denna tråd.
Var NF verkligen klädd som han påstod? Allt annat han säger är fel, varför då tro han var klädd just så?
Citera
2020-03-27, 19:46
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Frånsett året då han sålde det då?
Det jag tycker är intressant i hans förklaring, är vem som har revolvern, han är ganska tydlig i beskrivningen av personen som har revolvern. Tror det är mycket sant där.
Senast redigerad av 299792458 2020-03-27 kl. 19:53.
Citera
2020-03-27, 20:05
Medlem
Citat:

Tror på CA som GM.

Bodde i närheten.
Innehav av Magnumrevolver.
Ej provskjuten.
Vapnet påstått sålt.
Hade motiv.
Kände till området.
Begick självmord med vapen när polis ringde på.
Enligt GMP-profilen anser psykologen Åsgård att CA passar in i det närmaste perfekt.

CAs alibi?
Har inget.

Hur brukade CA klä sig?

Längd?

Stirrande blick, bredaxlad, ålder stämmer, Palmehat, asocialt beteende, djurmisshandel, ensamvarg.

Hur kan det inte vara GM?

Läs: https://www.flashback.org/sp70542484
Senast redigerad av Redpilling 2020-03-27 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in