Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Snackar vi inget smoking gun,så snackar vi arbetshypoteser.
Snackar vi arbetshypoteser,så kommer inte KP att kunna komma undan med någon annan GM än CA..och frågan är om ens denna den mest populära hypotesen kommer att kunna lägga locket på tillräckligt ordentligt.
Det blir nog svårt att presentera något så tunt.
Det ska väl först ledas i bevis att han inte låg hemma i bostaden och var sjuk.
Att efter 34 års utredning komma med en sådan löst sammanhållen hypotes och presentera den som en lösning för att därefter lägga ner utredningen som om de kommit i mål tror jag inte att KP utsätter sig för.
Han hatade Palme, han förlorade på aktier, han bodde i närområdet, han sköt sig när polisen knackade dörr, han brukade fika snett emot mordplatsen, han liknade Christer Pettersson och han hade ett vapen som han inte lämnade in men gjorde sig av med under oklara omständigheter.
Om inte PU drabbats av ett kollektivt självskadebeteenden är det nog bättre att hålla käften och klamra sig fast vid Pettersson.
De har något annat som varken rör SE eller CA, annars är det inte riktigt klokt.
Möjligen har CA levererat ett mordvapen, men som KP uttrycker sig handlar det inte om någon ensam för länge sedan död särling.
Däremot tycks gärningsmannen vara svår att fälla, troligtvis pga att han är död.
Om jag minns rätt pratade KP om problemet med hur man skulle framställa det utan att förtala avliden.
Det behöver inte tolkas som antingen SE eller CA.
Optimismen tror jag i stället handlar om att det finns levande människor som på ett trovärdigt sätt övertygat PU om vad som hänt, men att de själva inte varit införstådda med vad som sedan hände.
Knarkspan eller någon annan civil grupp?
Blir inte förvånad om Alf Enerström kommer att pekas ut som anstiftare.